تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۲۳۹۹۹
یادداشتی از سید علیرضا کریمی؛

کرونا، پراید 100 میلیونی و بازدید نمایندگان مجلس از ایران خودرو!

سید علیرضا کریمی
۰
کرونا، پراید 100 میلیونی و بازدید نمایندگان مجلس از ایران خودرو!
کبنا ؛یادداشتی از سید علیرضا کریمی؛ به سایت دیوار بروید.نام «پراید صفرکیلومتر» را جستجو نمایید.به اولین گزینه‌ای که رسیدید تماس بگیرید و از فروشنده قیمت را بپرسید.محال ممکن است زیر 95 میلیون تومان به شما قیمت بدهند.آری؛چندی پیش همین جا نوشتم اقدامات دولت برای کاهش قیمت خودرو را خود دولت باور نمی‌کند و خودشان نیز باور دارند در حال خیمه شب بازی مقابل دیدگان مردم و جامعه هستند.حتی تاکید کردم هرکس امروز پراید را 90 میلیون تومان خرید کند خیلی زود به سود خوبی می‌رسد.اکنون قیمت این خودروی نا ایمن و از رده خارج در آستانه 100 میلیون تومان است ضمن آنکه دیروز یکی از مقامات تایید کرده که قیمت خودروهای ساخت داخل با شیب پایین رو به افزایش است.این گفته بدین معنی است که با تدبیر آقایان(!) برای آنکه آنچنان به چشم مردم نیاید قیمت‌ها چراغ خاموش و آهسته بالا می‌رود و مردمی هم که درگیر مرگ و میر و کرونا هستند بعید است اعتراض کنند.زیرا اولا سِر شده‌اند و ثانیا الویت اصلی‌شان زنده ماندن و گشنه نماندن است.
همواره وقتی صحبت از کرونا می‌شود کارشناسان بر یک نکته اصرارمی ورزند که این ویروس در کنار معایب،مزایایی نیز داشته است.مثلا یکی از مزایای کرونا، تشویق مردم به رعایت بیشتر مسائل بهداشتی است.خیلی‌ها تا قبل از کرونا شاید در روز تنها یکبار دست و روی خود را می‌شستند اما امروز دم به دقیقه در حال شستشو و الکل پاشی هستند.خب باید در کنار مزایای مذکور،پرت شدن حواس مردم را از برخی گرانی‌ها از جمله خودرو را نیز افزود.مافیای جاده مخصوص با بهانه تحریم و نبود منابع و ایضا هشدار در مورد بیکاری تعدادی کارگر هر آنچه خواسته انجام داده و به کسی هم پاسخگو نیست. اخیرا هم از شانس خوب این جماعت،ویروس کرونا آمده تا حواس همه به جای دیگری پرت شودو آسوده‌تر از قبل قیمت‌ها در حال حرکت به سمتی است که سود‌ها چرب‌تر و با قیمت اصلی دلار تطبیق داشته باشد.
طبق عرف باید در پایان‌بندی یک یادداشت راه کاری ارائه و مسئولان را پند و اندرز داد.لیکن هم من و هم شما می‌دانیم میخ آهنی
در سنگ نمی‌رود کمااینکه در سال‌های گذشته نرفت. در مورد خودروسازان نیز این جمله مصداق بیشتر و قوی‌تری نیز دارد.حتی اگر همین الان رئیس محترم جمهور دستوری صادر کند آب از آب تکان نمی‌خورد و خودروسازان با قوت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند.
راه دور نرویم. همین مجلس که صدای بلندی هم دارد تا کنون یک تذکر هم در مورد آشفته بازار خودرو نداشته است. پاسخ مشخص است چرا. ضمنا خاطرمان باشد امروز اعضای کمیسیون صنایع مجلس از ایران خودرو بازدید خواهند داشت.بنده عاجزانه می‌خواهم آقایان اولا بفرمایند دقیقا در این جلسه چه مباحثی مطرح می‌شود و ثانیا مدیران ایران خودرو آیا هدایایی برای نمایندگان محترم در نظر گرفته‌اند یا خیر.مشتاقانه منتظر نتایج این بازدید هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1