کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

نزاع و قمه‌کشی در میدان امام حسین (ع) یاسوج / دادستان یاسوج: برخورد قاطع با منازعین

13 مرداد 1399 ساعت 18:43

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج دستور دستگیری و برخورد قاطع با منازعین و قمه کشان میدان امام حسین (ع) (میدان استانداری) را صادر کرد.


افرادی ناشناس به دلایل نامعلوم راننده یک دستگاه خودرو را با چوب، چماق و قمه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و متواری می‌شوند. فیلم این رفتار زشت به شدت در فضای مجازی منتشر می‌شود و حتی این فیلم در استان‌های همجوار استان کهگیلویه و بویراحمد مورد واکنش مردم قرار می‌گیرد. به طوریکه بعضی از صفحات شخصی اینستاگرام مربوط به مردم استان‌های دیگر با انتشار این فیلم به این نزاع دسته جمعی واکنش نشان دادند، تا جایی که اجازه اضافی به خود دادند و این رفتار را به رفتار کل مردم اصیل و با فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد ربط دادند. مهدی صولتی فعال اجتماعی بیان می‌کند: نزاع دسته جمعی یک رفتار بسیار زشت و ناپسند است که رعب و وحشت را در بین افراد جامعه رقم می‌زند. از طرفی دیگر پخش اینگونه فیلم‌ها، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد قضاوت دیگران قرار می‌دهد و آن را به کل مردم استان تعمیم می‌دهند که این کاملاً اشتباه است و زشتی آن بیشتر از نزاع دسته جمعی است.

دستور دادستان یاسوج برای برخورد قاطع با منازعین میدان امام حسین (ع)

سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، در واکنش به انتشار فیلم درگیری و قمه کشی در میدان امام حسین (ع) شهر یاسوج در فضای مجازی با بیان اینکه جرائم خشن خط قرمز دستگاه قضایی است افزود: با تلاش نیروی انتظامی و دستگیری متهمین، مجازات سنگین قانونی در انتظار آنان خواهد بود.
 وی به ایسنا گفت: تاکنون یک نفر در این زمینه بازداشت شده و تلاش‌های برای دستگیری مابقی منازعین ادامه دارد و در دستور کار نیروی انتظامی است.
 ملک حسینی تاکید کرد: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که مرحله اول آن برخورد با رانندگان متخلف و کسانی که با حرکات نامتعارف آسایش مردم را سلب کرده بودند و مرحله دوم آن ساماندهی کافی شاپ ها و باغات است در مرحله سوم نیز به سراغ حاملین سلاح و برهم زنندگان نظم عمومی و مرتکبین جرائم خشن خواهیم رفت و با این افراد برخورد قاطع و بازدارنده‌ای صورت خواهد گرفت.
 گفتنی است که فیلمی از یک درگیری در محدوده میدان امام حسین (ع) یاسوج در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌هایی را به دنبال داشت. در این فیلم منازعین با چوب و قمه راننده یک دستگاه خودرو را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و پس از آسیب وارد کردن به خودرواش محل را ترک می‌کنند.


کد مطلب: 423975

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423975/نزاع-قمه-کشی-میدان-امام-حسین-ع-یاسوج-دادستان-برخورد-قاطع-منازعین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1