تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۴۲۳۸۶۹

اصولگرایان خواستار محاکمه احمدی‌نژاد شدند

۲
۰
اصولگرایان خواستار محاکمه احمدی‌نژاد شدند
کبنا ؛7 سال است که با پاستور خداحافظی کرده اما ظاهرا قرار نیست مانند روسای جمهور قبل از خودش عمل کند بلکه تمایل دارد اقداماتی انجام دهد که متفاوت از دیگران باشد، حتی اگر این اقدامات برخلاف عرف و پذیرش عمومی باشد. محمود احمدی‌نژاد از زمان شهردار شدنش و پس از آن یعنی حضورش در پاستور در عرصه داخلی و خارجی حاشیه‌های زیادی داشت و البته هنوز هم دارد. نامه می‌نویسد و سفر می‌رود و در نهایت به زندانی شدن اعضای دولتش که در زندان بوده و هستند، اعتراض می‌کند اما در سوی مقابل برخی خواستار محاکمه او می‌شوند.
بر کسی پوشیده نیست که اصولگرایان حامی جدی احمدی‌نژاد در انتخابات بودند و شادی آنها در سال 84 و بعضا 88 در اذهان وجود دارد اما در میانه راه همان اصولگرایان که فریاد «ما پیروز شدیم» در انتخابات نهم و دهم ریاست‌جمهوری سر داده بودند در ابتدا تصمیم گرفتند سکوت کنند و پس از آن موضع خود را تغییر دادند اما شاید احمدی‌نژاد و مردان گرمابه و گلستانش یعنی مشایی و بقایی هیچگاه تصور نمی‌کردند روزی اصولگرایان خواستار محاکمه آنها شوند که البته حساب دو یار احمدی‌نژاد جداست و آنها به‌واسطه تخلفاتشان حکم زندان گرفتند اما هنوز برخی اصولگرایان هستند که خواستار محاکمه احمدی‌نژاد هستند که این خواسته فراتر از اقدامات او در دوران ریاست‌جمهوری بلکه پس از آن هم هست.
  ارتباط پشت‌پرده با آمریکا؟
  به عنوان نمونه، سعدا... زارعی، نویسنده روزنامه کیهان و دیگر رسانه‌های اصولگرا در گفت‌وگویی تصویری مدعی شده مخالفت احمدی‌نژاد با تفاهم ۲۵ساله ایران با چین، به دلیل ارتباط ‎پشت‌پرده احمدی‌نژاد با آمريكا است. البته زارعی هیچ سندی را برای ادعای خود مطرح نمی‌کند اما این ادعا نشان‌دهنده مواضع مشکوک به اقدامات احمدی‌نژاد است که در صورت تایید، آینده متفاوتی برای رئیس‌جمهور نهم و دهم رقم خواهد زد. زمانی که احمدی‌نژاد سعی داشت سند 25ساله را به نوعی محرمانه و بی‌اعتمادی دولت به مردم نشان دهد، چنین به او یادآوری شد که «خود او در سال‌های 90 و 91 چراغ سبزهای متعددی به آمریکا برای مذاکره و بالاتر از آن «ارتباط» می‌داد، از 92 به این‌سو، تا زمانی که مذاکرات و برجام در جامعه رونقی داشت، سکوت اتخاذ کرده بود. با این حال پس از مشخص شدن کاستی‌ها و نواقص و خسارت‌های برجام، ریاکارانه و ظاهرسازانه خود را در میان بدنه منتقدان مذاکرات جا زد.» هنوز برخوردی با احمدی‌نژاد برای ادعاهایش درباره سند ایران و چین نشده اما به‌طور طبیعی سیاه‌نمایی او و اظهاراتش را که خلاف مصالح ملی است نمی‌توان نادیده گرفت.
   محاکمه شود
 اخیرا هم عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تحرکات اخیر احمدی‌نژاد و اینکه چقدر معطوف به کاندیداتوری در انتخابات 1400 است، گفت: آقای احمدی‌نژاد یکی از رئیس‌جمهورهایی بود که از اول دوره‌اش تا روز پایان کارش فرافکنی داشت و خودش را در نظام جمهوری اسلامی یک سر و گردن از کل مسؤلین بالاتر می‌دانست احمد کریمی‌‌اصفهانی گفت: یکی از فرصت‌های طلایی که در این ۴۰ سال به‌دست آمد، دوره طلایی ۸ سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد بود که از نظر درآمد ارزی بالاترین درآمد را داشتیم و اگر ما در آن مقطع ارز را کنترل و حفظ کرده بودیم به اندازه تمام دوره‌ها درآمد نفتی آن دوره را داشتیم و میانگین فروش نفت ما ۱۱۰دلار بود و بیشترین نفت را در آن مقطع ۸ساله فروختیم. دبیرکل اصناف و بازار گفت: هیچ کسی نیامده است و این شخصی که این همه خسارت زده را مؤاخذه کند و این مساله‌ای است که به نظر من در کنار قوه مجریه، قوه قضائیه با دنبال کردن تخلف‌هایی که در ادوار مختلف ریاست‌جمهوری باید جلوی این خسران‌ها را بگیرد یا قوه مقننه با نظارت خود، می‌توانستند بهتر عمل کنند اما این فرصت‌ها از بین رفت. در صورتی که ما با آن پول می‌توانستیم مملکت را صدها سال بیمه کنیم.
محمود احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟ - خبرآنلاین
  همه خواستار محاکمه احمدی‌نژاد
 البته درخواست محاکمه احمدی‌نژاد تنها به این یک مورد ختم نمی‌شود، چنانکه 16 آذر 96 علی مطهری که در آن مقطع نایب‌رئیس مجلس بود، خواستار برگزاری دادگاه علنی محمود احمدی‌نژاد شد. ایسنا نوشت؛ مطهری تاکید کرد که محمود ‌احمدی‌نژاد باید درباره «تخلفات» و «اقدامات غیرقانونی» خود در دوره ریاست‌جمهوری‌اش در دادگاه پاسخگو باشد. قبل‌تر از آن یعنی در سال 93 هم یک نماینده مجلس با یادآوری تخلفات دولت دهم و خسارت‌های واردآمده به کشور به علت اقدامات غلط این دولت، گفت: برای محاکمه دولت دهم نباید هیچ ابایی داشته باشیم و احمدی‌نژاد باید بابت تمام اقداماتی که انجام داده و صدها مورد تخلف قانونی که از دولت گذشته وجود دارد پاسخگو باشد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه دستگاه قضا باید به تخلفات احمدی‌نژاد رسیدگی کند تا عبرتی برای سایر دولت‌ها باشد، تاکید کرد: لازم است با دولت قبل به دلیل تخلفاتی که مرتکب شده است به صورت قانونی برخورد شود. باید دادگاه علنی تشکیل و عملکرد دولت دهم بررسی و قضاوت شود و احمدی‌نژاد هم بیاید و دفاع کند.
  مشایی میزبان احمدی‌نژاد؟
مهران عبدا...‌پور وکیل حمید بقایی گفته است: «آقای بقایی به علت بیماری اعصابی که دارد، و به دلیل حاد شدن مشکلات عصبی در مدت یکی دو هفته اخیر، در یکی از بیمارستان‌های اعصاب تهران بستری شد و هنوز مشخص نیست چه زمانی از بیمارستان مرخص خواهد شد.» بنابراین اکنون مشایی در زندان است و درصورت محاکمه و متهم شناخته شدن احمدی‌نژاد او بار دیگر در کنار مشایی خواهد بود!

منبع: آرمان ملی
نام شما

آدرس ايميل شما

نوکر محمد
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای احمدی نژاد
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
همه کسانی که خواستار محاکمه احمدی نژاد مخصوصا اصولگرایان غلط کردند اخه در طول ۴۱ سال اصولگرایان چه گلی به سر ملت زدند بعدش بیخود میکنید از واژه همه استفاده میکنید این همه کجاست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1