تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۲۳۸۴۶
همزمان با سراسر کشور:

نماز عید قربان در کهگیلویه و بویراحمد ( + عکس و فیلم )

۰
کبنا ؛
همزمان با روز بندگی و جشن رهایی از اسارت نفس نماز عید سعید قربان در یاسوج اقامه شد.
این عید یادآور روزی است که حضرت ابراهیم (ع) فرزندش اسماعیل را به قربانگاه می‌برد تا او را نذر فرامین الهی کند و زیباترین سرسپردگی در برابر خواست خدا در این روز رقم خورد. از آن تاریخ به بعد مسلمانان در روزعید قربان با قربانی کردن گوسفند به ویژه در مناسک حج این عید بزرگ را جشن می‌گیرند.
اقامه نماز در ساعت اولیه صبح از دیگر اعمال عید قربان است.
نماز عید قربان امروز جمعه دهم ذی‌الحجه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در مصلی شهر یاسوج اقامه شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز امروز این شهر که در مصلی امام خمینی برگزار شد با اشاره به اهمیت و اثر گذاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) و بازتاب جهانی آن گفت: نمایش جلوه ای از توانمندیهای دفاعی و تسلیحاتی ایران در این رزمایش شگفتی و بهت کشورهای مدعی به خصوص استکبارجهانی را بر انگیخت که مایه افتخار و غرور ملی است.
     
حجت الاسلام حسینی همچنینی با اشاره به اوج گرفتن شیوع دوباره کرونا در استان افزود: متاسفانه هنوز خیلی ها عمق فاجعه را درک نکرده اند و با راه اندازی مجالس عروسی و برگزاری مراسم تشییع و ترحیم در خانه ها به اوج گیری این بیماری و به خطر انداختن جان همنوعانشان دامن میزنند که این به مثابه قتل انسانها است.
وی به مردم توصیه کرد: با رعایت دستورالعملهای بهداشتی مسئولان و کادر درمانی را در قطع چرخه ویروس کرونا یاری کنند.

آمریکا به سرنوشت کشتی تایتانیک گرفتار می‌شود

 همزمان با سراسر کشور و با رعایت پروتکل بهداشتی نماز عید قربان در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی برپا شد.
خطیب نماز عید قربان قلعه رئیسی گفت: همچنان که شکوه و جلال کشتی تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست.

آمریکا به سرنوشت کشتی تایتانیک گرفتار می‌شود

نماز عید قربان شهر قلعه رئیسی به امامت حجت الاسلام سید قوام صادق زاده اقامه و سپس به ایراد خطبه های نماز پرداختند.


 
حجت الاسلام صادق زاده با تبریک عید قربان این عید را از برجسته ترین اعیاد اسلامی دانست و عنوان کرد: عید قربان نقطه عطف و اوج آمادگی ابراهیم خلیل الله است و سرافراز بیرون آمدن از دشوارترین آزمایش الهی است و آزمایشی که منجر به آغاز حاکمیت توحید و طلوع یقین شد و حرکت ارزشمند حضرت ابراهیم(ع) تعظیم در برابر پرودرگار بود.
خطیب نماز عید قربان قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در 29 بهمن سال 98 در جمع مردم تبریز اشاره و وضعیت کنونی آمریکا را به وضعیت کشتی معروف تایتانیک تشبیه و خاطرنشان کرد: آمریکاهای ظاهر قضیه را آرایش می کنند و شکوه و جلال می‌دهند و برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند و هم بعضی ها در دنیا بترسند اما همچنان که شکوه و جلال کشتی تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا هم غرق خواهد شد.



وی همچنین به مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ماهان اشاره و یادآور شد: این مزاحمت هواپیمای ایرانی را مجبور به کاهش سریع ارتفاع کرد که موجب شوک و اضطراب و جراحت مسافرانی شد که تعدادی از آنان زنان و کودکان بودند و برخی شبکه های  خبری استکبار رسانه ای مدعی حضور سردار قاآنی در هواپیما شده و برخی دیگر مدعی حضور یکی از فرماندهان بلندمرتبه حزب الله لبنان شدند که کذب بود.
صادق زاده در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مصطفی الکاظمی هم اشاره و در پایان تصریح کرد: به حق این روز بزرگ امیدواریم شر آمریکا از سر مظلومین جهان کنده شود و سقوط استکبار را شاهد باشیم.


روستای «رودریش» در بدترین وضیعت/مسوولانی که وعده پوچ می‌دهند

حجت الاسلام علی اکبر راوند خطیب نماز عید سعید قربان ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به ضرورت قربانی کردن در روز عید قربان گفت: قربانی روز عید استحباب زیادی دارد که تقوای الهی ایجاب می کند انسان همانند حاجیان بیت اله الحرام قربانی کند.
وی افزود: اگر کسی توانایی قربانی را ندارد هر چند نفر به صورت مشارکتی قربانی کنند و یا به صندوق های کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) پول بیندازد.
راوند ادامه داد: ثواب قربانی کردن به اندازه ای در روایات تاکید شده که حتی انسان می تواند قرض کند و قربانی انجام دهد زیرا با این کار خدمات رسانی به مومنان و گرسنگان خواهد شد.
خطیب نماز عید قربان دیشموک با اشاره به دوری بلاها با انجام قربانی گفت: اگر انسان نمی تواند گوسفند قربانی کند مرغی را قربانی نماید که مورد تاکید زیادی در روایات است.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به مشروطه خواهی و سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری گفت: نهضت مشروطه با پیشقدمی علما آغاز گردید اما دشمنان و استکبار آن را منحرف کردند که سرانجام به شهادت شیخ فضل الله نوری انجامید.
وی افزود: در جمهوری اسلامی پس از 40 سال با تخریب و نفوذهای آنچنانی دشمنان نتوانستند به حرکت انقلاب ضربه ای بزنند که این مهم به علت وجود امامین انقلاب و ولی فقیه بود.
خطیب نماز عید قربان دیشموک با اشاره به وضعیت نامناسب راه برخی از روستاهای بخش دیشموک همچون روستای رودریش گفت: از زحمات فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص توجه به بخش دیشموک تقدیر می کنم اما در بخش ما روستایی به نام  رودریش وجود دارد که چند ماه از سال راه ارتباطی شان قطع است.
وی افزود: به علت نامناسب بودن راه ارتباطی خدمات رسانی غذا و دارو به آن روستا به سختی انجام می شود.
راوند ادامه داد:جاده ای جدید چندسالی است که در حال بازگشایی است ولی متاسفانه اداره امور عشایری شهرستان کهگیلویه بی تفاوت از همه جا وظیفه اش را به درستی انجام نمی دهد.
وی با اشاره به قول و وعده مسئولان امور عشایری گفت: چند ماهی است که مسئولان امور عشایری قول حل مشکل راه ارتباطی را می دهند ولی در عمل اتفاقی نمی افتد.
راوند افزود: با چنین بد قولی ها و این هفته و آن هفته کردن های مسئولین، مردم بدبین می شوند.مردم انتظار دارند و زیبنده مسئولان نظام اسلامی نیست که مردم را اذیت کنند.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به نامناسب بودن راه ارتباطی مقبره شهدای گمنام گفت: مقبره شهدای گمنام که بر بام شهر دیشموک قرار دارد روز قیامت یا به نفع و یا علیه ما شهادت خواهند داد.
وی افزود:پس از چهار سال هنوز راه ارتباطی و قبور مطهر شهدای گمنام بازسازی و ساماندهی نشد.
راوند ادامه داد:از شهردار و بخشدار انتظار می رود این مشکل را برطرف و راه ارتباطی و قبور مطهر شهدای گمنام را سازماندهی کنند.
نماز عید قربان در دیشموک
 نماز عید سعید قربان با حضور اقشار مختلف مردم دیشموک در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.
نماز عید سعید قربان راس ساعت 8 صبح با حضور برادران و خواهران ایمانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک برگزار شد.
مردم خداجو و مومن دیشموک با حضور در نماز عید سعید قربان اوج عشق و بندگی خود را به درگاه حضرت احدیت به منصه ظهور گذاشتند.
در این روز عید جوانان، مردان و زنان مسلمان به یاد شکوه بندگی ابراهیمی بر آستان خدای باریتعالی سر تعظیم فرو آوردند و سجده بندگی به جا آوردند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1