کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

رشد آمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه وبویراحمد / توصیه های کرونایی عید قربان

9 مرداد 1399 ساعت 22:19

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در نهمین روز از مردادماه ۸۷ بيمار كرونايي قطعي در بیمارستان های استان تحت درمان بوده و ۱۶ بیمار در بخش هاي ويژه بستري هستند.


پرویز يزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون ۲۵۱۰ نفر بهبود یافته اند.
وی تصریح کرد: امروز نیز جواب ۲۲۴ نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که بيشترين موارد مثبت در شهرستان های بويراحمد( ۵۵درصد موارد)، بهمئي (١٥ درصد)و كهگيلويه(١٥ درصد)بوده و مابقی موارد در سایر شهرستان های استان هستند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی؛ یزدان پناه در خصوص ذبح دام در عید قربان با توجه به بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا به مردم توصیه می شود برای ذبح دام در عید قربان استفاده از دستکش، ماسک، چکمه و ضدعفونی کردن آن‌ها قبل و بعد از ذبح، نگهداری امعاء و احشاء دام در یخچال ۴۸ ساعت قبل از مصرف را رعایت کنند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قربانی نکردن دام‌های دارای علائم و بیماری، نگهداری گوشت دام در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف، ذبح نکردن دام در منازل و معابر عمومی و خریداری دام از میادین قانونی و مجاز از دیگر مواردی است که شهروندان عزیز باید برای ذبح دام در عید قربان باید رعایت کنند.
یزدان پناه اذعان داشت: همچنین از مردم شریف استان تقاضا داریم که در این روزهای عزیز از برگزاری مهمانی و‌ دورهمی به شدت اجتناب نمایند و حتما در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.
 


کد مطلب: 423835

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423835/رشد-آمار-مبتلایان-کووید-19-کهگیلویه-وبویراحمد-توصیه-های-کرونایی-عید-قربان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1