کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش جدید ثبت درخواست:

سامانه جدید بیمه بیکاری اعلام شد

9 مرداد 1399 ساعت 17:50

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیانی که درخواست بیمه بیکاری  دارند از این پس برای ثبت درخواست خود به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.


کبنا، پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در این رابطه اظهار داشت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در 5 استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.

وی تاکید کرد: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود شده است ‌و متقاضیان بیمه بیکاری منبعد برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه نمایند . 

نیک مرام عنوان کرد: لذا  کارگران و کارفرمایانی که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار در بیمه بیکاری ،تائید صلاحیت شرکت های خدماتی ، صلاحیت ایمنی ،سخت ‌‌زیان آور ، و‌ طرح دعوی هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه ‌ پس از آن خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت می کنند.

نیک مرام گفت: این طرح با هدف شفاف سازی، سهولت در کار ، و‌ضروری دانستن تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور است.


کد مطلب: 423831

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423831/سامانه-جدید-بیمه-بیکاری-اعلام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1