کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه امامت، ولایت و ماه محرم مطرح شد؛

مدیرکل صداوسیمای استان: پیام حج نباید تحت الشعاع قرار گیرد

9 مرداد 1399 ساعت 0:47

برنامه‌های دهه امامت، ولایت و ماه محرم در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران و متولیان دستگاههای فرهنگی و اطلاع رسان تشریح شد.


رئوف مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه امامت، ولایت و ماه محرم با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد و خاطره شهدای والامقام این عملیات گفت: تدارک رسانه ای گسترده ای برای بازنمایی آیین های مذهبی این ایام در شبکه استانی و فضای مجازی این مرکز پیش بینی شده است.
به گزارش کبنا؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دعای روز عرفه گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضا‌های باز  صورت گرفته و این برنامه به صورت زنده از قاب شبکه استانی دنا پخش می شود.
وی به اهمیت عید سعید قربان  اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا امسال حج ابراهیمی را تحت الشعاع قرار داد، ولی پیام حج نباید تحت الشعاع قرار گیرد و آیین های عید قربان متناسب با فضای جدید برگزار می شود.
رئوف در ادامه افزود: بر اساس آمارها، یک سوم جمعیت استان را سادات تشکیل می‌دهند که لازم است فرهنگ مردم استان در تکریم از سادات هنرمندانه رسانه ای شود.
وی به برنامه‌های دهه محرم اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به برگزاری عزاداری امام حسین علیه السلام و توسل عمومی‌برای دفع این بیماری با برنامه ریزی‌، عزاداری‌های این ایام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزارشود.
وی همچنین به ترویج روضه‌های خانگی و پویش هر خانه یک حسینیه و نذورات سلامت محور اشاره کرد و گفت: الگوسازی این برنامه ها مدنظر باشد و عزاداری‌های دسته جمعی با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز پیش بینی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همچنین گفت: فرهنگ سازی، تبلیغ، نصب پرچم در پشت بام‌ها، تجلیل از سادات در عید غدیر و همچنین برگزاری برنامه‌های ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را باید برنامه ریزی کنیم.
دبیر جبهه فرهنگی استان نیز در این نشست با اشاره به برنامه موفق سال گذشته برای اهدای کمک به کارگران منتظر کار در میدان های شهر در روز عیدغدیر گفت: امسال هم در این روز بزرگ با کمک خیرین هدایای ارزشمندی به تعداد هزارنفر از کارگران اهدا می شود، برپایی کارناول خودرویی شادی، جشن های خانگی، تکریم سادات و علمای شهر در این کانون برنامه ریزی شده است.


کد مطلب: 423794

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423794/مدیرکل-صداوسیمای-استان-پیام-حج-نباید-تحت-الشعاع-قرار-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1