کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اتشغال؛

اتفاق بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد

8 مرداد 1399 ساعت 21:25

نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.


نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و  جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست که عصر امروز (چهارشنبه ۸ مردادماه ۹۹) در سالن ساختمان دولت استانداری برگزار شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضوع اشتغال را به عنوان دغدغه‌ای مهم دانست و خبرهای خوشی برای مردم استان داشت.
حسین کلانتری افزود: اتفاق بزرگی در استان در حوزه اشتغال جوانان روی خواهد داد به گونه‌ای که با اجرای ۳۳ طرح اشتغال زا در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.
وی تاکید کرد: اعتبارات ویژه‌ای در این رابطه تخصیص یافته و تفاهم نامه‌ای بین رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استان امضاء و برای اجرا ابلاغ شده است.
کلانتری ابراز داشت: ۲۰ درصد نخست این اعتبار نیز تخصیص یافته که این مهم نشان از عزم جزم دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین پیگیری اجرایی شدن چند طرح بزرگ دیگر از جمله پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شده است.
وی افزود: صندوق توسعه ملی قول مساعد برای پیگیری مشکلات و تأمین تسهیلات برای پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی را داده است.
کلانتری گفت: مشکل اصلی بحث بیکاری است که درمان آن ایجاد اشتغال است که آن هم با همکاری و مساعاعدت تمامی مسئولان به ویژه بانک‌های استان است.
وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده؛ به صورت هفتگی بررسی می‌شود و به عملکرد آن‌ها به مراکز گزارش داده می وشد.
کلانتری عنوان کرد: بانک‌های موفق تشویق و بانک‌های کم کار هم مشخص و در این رابطه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، ملت و ملی عملکرد مطلوبی در حوزه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل آسیب دیده داشته‌اند.
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور تعداد زیادی از کسب و کارها و واحدهای تولیدی خسارت دیدند و به منظور کمک به این واحدهای تولیدی ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است و کارگران می‌توانند تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی و رانندگان تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی دریافت کنند.
تصریح کرد: تا امروز ۲ هزار و ۹۱۱ فقره پرونده با اشتغالزایی ۴ هزار و ۴۷۶ نفر به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلوین تومان به بانک‌های  عامل ارسال شده است.
از این مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است و از ۹ بانک عامل ۴ بانک پرداختی داشته‌اند که در این خصوص پرداخت به موقع تسهیلات تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را می‌طلبد.
وی از متقاضیان این طرح خواست نسبت به تشکیل پرونده به بانک‌های عامل اقدام و پیگیری کنند.
 یکی دیگر از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ردیف اعتبارات تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه بود. این اعتبارات به تولید و اشتغال اختصاص داده می‌شود.
سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه با انتقاد از بانک آینده گفت: تاکنون بانک آینده یک ریال به طرح‌های اشتغال تبصره ۱۸ پرداخت نکرده و حجم این پرونده‌ها و مبالغ ان ها در این بانک بالاست.
وی افزود: حدود ۳۰ پرونده در این بانک است که تاکنون مبلغی برایان‌ها پرداخت نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز داشت: همه چیز در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ در استان گل و بلبل نیست.
جبار کیانی عنوان کرد: نیاز است در این رابطه راست آزمایی شود و برای نمونه خود برای پرونده‌ام چندین بار به بانک مراجعه کرده‌ام و بانک برخورد مناسبی با من نداشته است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۸۵ درصد از میزان تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری در استان تحقق یافته است.
حشمت الله صمیمی بیان کرد: این مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان بوده که ۶.۷ میلیارد تومان از آن به بانک‌های استان ابلاغ شده و بانک‌ها ۵.۷ میلیارد تومان از آن را پرداخت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان صنعتی نیست و در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و انتظار یک خسته نباشید داریم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ادراه کل کار استان در ۵ آیتم از برنامه‌های تولید و اشتغال بسیار موفق عمل کرده است.
علی سلحشوری افزود: ۲۱ طرح مورد تعهد استان بوده که تخصیص ۵۰ درصدی آن‌ها در هفته گذشته به صورت نقدی به خزانه معین استان و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.
این طرح‌ها باید تا دهه فجر افتتاح شوند و زمانی که پول هست باید مدیران فعال‌تر عمل کنند و برای این تخصیص ۵۰ درصدی را بگیرند.


کد مطلب: 423786

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423786/اتفاق-بزرگ-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1