تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۲۳۷۸۶
نگاهی به صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اتشغال؛

اتفاق بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد / ۳۳ طرح اشتغال زا در بخش‌های مختلف ۱۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را ایجاد می کند /بانک های استان نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سرعت عمل بیشتری داشته باشند / کیانی: در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ راستی آزمایی کنید / انتقاد «حسین پور» از بانک آینده در پرداخت تسهیلات

۱
۰
اتفاق بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و  جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست که عصر امروز (چهارشنبه ۸ مردادماه ۹۹) در سالن ساختمان دولت استانداری برگزار شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضوع اشتغال را به عنوان دغدغه‌ای مهم دانست و خبرهای خوشی برای مردم استان داشت.
حسین کلانتری افزود: اتفاق بزرگی در استان در حوزه اشتغال جوانان روی خواهد داد به گونه‌ای که با اجرای ۳۳ طرح اشتغال زا در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.
وی تاکید کرد: اعتبارات ویژه‌ای در این رابطه تخصیص یافته و تفاهم نامه‌ای بین رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استان امضاء و برای اجرا ابلاغ شده است.
کلانتری ابراز داشت: ۲۰ درصد نخست این اعتبار نیز تخصیص یافته که این مهم نشان از عزم جزم دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین پیگیری اجرایی شدن چند طرح بزرگ دیگر از جمله پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شده است.
وی افزود: صندوق توسعه ملی قول مساعد برای پیگیری مشکلات و تأمین تسهیلات برای پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی را داده است.
کلانتری گفت: مشکل اصلی بحث بیکاری است که درمان آن ایجاد اشتغال است که آن هم با همکاری و مساعاعدت تمامی مسئولان به ویژه بانک‌های استان است.
وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده؛ به صورت هفتگی بررسی می‌شود و به عملکرد آن‌ها به مراکز گزارش داده می وشد.
کلانتری عنوان کرد: بانک‌های موفق تشویق و بانک‌های کم کار هم مشخص و در این رابطه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، ملت و ملی عملکرد مطلوبی در حوزه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل آسیب دیده داشته‌اند.
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور تعداد زیادی از کسب و کارها و واحدهای تولیدی خسارت دیدند و به منظور کمک به این واحدهای تولیدی ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است و کارگران می‌توانند تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی و رانندگان تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی دریافت کنند.
تصریح کرد: تا امروز ۲ هزار و ۹۱۱ فقره پرونده با اشتغالزایی ۴ هزار و ۴۷۶ نفر به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلوین تومان به بانک‌های  عامل ارسال شده است.
از این مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است و از ۹ بانک عامل ۴ بانک پرداختی داشته‌اند که در این خصوص پرداخت به موقع تسهیلات تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را می‌طلبد.
وی از متقاضیان این طرح خواست نسبت به تشکیل پرونده به بانک‌های عامل اقدام و پیگیری کنند.
 یکی دیگر از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ردیف اعتبارات تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه بود. این اعتبارات به تولید و اشتغال اختصاص داده می‌شود.
سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه با انتقاد از بانک آینده گفت: تاکنون بانک آینده یک ریال به طرح‌های اشتغال تبصره ۱۸ پرداخت نکرده و حجم این پرونده‌ها و مبالغ ان ها در این بانک بالاست.
وی افزود: حدود ۳۰ پرونده در این بانک است که تاکنون مبلغی برایان‌ها پرداخت نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز داشت: همه چیز در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ در استان گل و بلبل نیست.
جبار کیانی عنوان کرد: نیاز است در این رابطه راست آزمایی شود و برای نمونه خود برای پرونده‌ام چندین بار به بانک مراجعه کرده‌ام و بانک برخورد مناسبی با من نداشته است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۸۵ درصد از میزان تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری در استان تحقق یافته است.
حشمت الله صمیمی بیان کرد: این مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان بوده که ۶.۷ میلیارد تومان از آن به بانک‌های استان ابلاغ شده و بانک‌ها ۵.۷ میلیارد تومان از آن را پرداخت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان صنعتی نیست و در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و انتظار یک خسته نباشید داریم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ادراه کل کار استان در ۵ آیتم از برنامه‌های تولید و اشتغال بسیار موفق عمل کرده است.
علی سلحشوری افزود: ۲۱ طرح مورد تعهد استان بوده که تخصیص ۵۰ درصدی آن‌ها در هفته گذشته به صورت نقدی به خزانه معین استان و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.
این طرح‌ها باید تا دهه فجر افتتاح شوند و زمانی که پول هست باید مدیران فعال‌تر عمل کنند و برای این تخصیص ۵۰ درصدی را بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی اکبر نیک اقبال
Iran, Islamic Republic of
با سلام بانک ها و کارمندان بانک هایی که بیشترین کمک را در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی داشتند را تشویق بفرمایید به پرداخت بیشتر'؛ تا بیشتر دچار اتهام شوند و در زمان ورود سازمانهای نظارتی از آنها هیچ دفاعی نکنید چون مجریان طرح هایی که گاها بی توجهی نموده و در راه اندازی طرح سهل انگاری کرده اند بی گناه هستند؟و کسی از آنها و بانک هایی که هیچ نقشی را در توسعه و تولید نداشته به خاطر کم کاری و عدم جذب اعتبار بازخواست نمی کند . ولی تعدادی از کارمندان بانک بی گناه مورد اتهام واقع شده و به دادگاه معرفی می شوند چه کسانی از ما دفاع می کنند چه کسانی ضربه روحی و آبرویی که به ما تحمیل شده را جبران می کند ما کارکنان بانک سربازان خط مقدم اقتصاد هستیم ولی با دید بسیار بدی به ماه نگاه می کنند بسیار تلاش کردم و خوشحالم که از تلاش مجموعه همکاران بانکی سفره تولید محصولات کشاورزی رنگین تر شده و بر سفره خداوند تعداد بیشتری از هم استانی های زحمت کش نان حلال به خانه برده اند و به همین دلیل آماج حملات را به جان می خریم خدمت ما توشه آخرتمان خواهد بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1