تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۲۳۷۷۱
در خصوص پشت پرده ها و حواشی انتخاب مدیرعامل نفت؛

چه کسی مدیرعامل نفت گچساران را انتخاب می‌کند؟ وزارت نفت یا دیگران!

۲۳
۸
بازی حسینی، جعفری، زاکانی و تاجگردون در شرکت نفت گچساران /  گزینه نهایی مدیرعامل شرکت نفت چه کسی است؟
کبنا ؛
هوشنگ صیدالی بعد از یک دوره پرحاشیه در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت های غلامرضا تاجگردون به شرکت نفت گچساران رفت. تاجگردون در معارفه صیدالی گفت: «خدا را شکر که صیدالی آمد.» مدیریت صیدالی در این سال ها در تیررس نقد رسانه ها بود تا جایی که از طرف برخی رسانه ها به عنوان ماشین امضای تاجگردون معرفی می شد.
روابط شرکت نفت صیدالی با تاجگردون ژرف و خاص بود به طوریکه معترضین اعتبار نامه تاجگردون به آن اقرار کردند و شرکت نفت گچساران را «حیات خلوت» خانواده و تیم تاجگردون دانستند.
اولویت اصلی شرکت نفت و گاز در نیمه دوم سال جاری
هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت گچساران مشمول اصل پیتر شده است؟

تاجگردون نفوذ زیادی در نفت داشت، زنگنه وزیر نفت از او حساب می برد. تاجگردون در انتخابات یازدهم مجلس به قشقایی ها این وعده را داده بود که مدیرعاملی شرکت نفت را به ترک ها بدهد. وعده ای که گویا با رد اعتبار نامه تاجگردون باد هوا شد.
البته کسی از پشت پرده ها اطلاع دقیقی ندارد،  دوستی تاجگردون و زنگنه شاید هنوز سرجای خودش باقی باشد. و تاجگردون بدش نمی آید که مدیرعامل آینده شرکت نفت هنوز هم از او حرف شنوی داشته باشد.
طبق بخشنامه وزارت نفت محدودیت 4 ساله در مدیریت، (سمت‌هایی است که خط گزارش‌دهی آنها طبق نمودار سازمانی مستقیم به مدیرعامل شرکت است.) هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت گچساران باید تغییر کند و جایش را آذر ماه به کس دیگری بدهد. برخلاف عقیده برخی، نمی توان گفت که «صیدالی» به آستانه اصل «پیتر» رسیده است.
آرزوی دیرینه پرسنل شرکت نفت گچساران این است که فرد متخصصی مسئولیت شرکت نفت را برعهده بگیرد و دست سیاسیون در شرکت نفت گچساران کوتاه شود. این آرزوی زمانی محقق می شود که وزارت خانه چارچوب و فرایند مشخصی را برای تعیین مدیریت ها تعریف کند و حرف شنوی از نمایندگان مجلس و سیاسیون را کنار بگذارد.
گزینه های زیادی برای مدیر عاملی شرکت نفت گچساران مطرح است، «علی جعفری دیزگانی» نیز که از بخش فنی به روابط عمومی نفت آمد چشم به تأیید اعتبار نامه تاجگردون داشت تا بعد از تأیید اعتبار نامه، تاجگردون به وعده اش عمل کند، اما این اتفاق رخ نداد و او شانس کمتری نسبت به دیگران دارد. «دیزگانی» در حال حاضر مسئولیت روابط عمومی شرکت نفت را برعهده دارد.
فضای مجازی از «احمد پورهادی» مدیر عملیات شرکت نفت، «سعید غلامی» مدیر منابع انسانی سابق نفت و گاز گچساران، «حمید ایزدی» مدیرعامل زاگرس جنوبی، «محسن دلاویز» مشاور وزیر نفت، یوسف باقری مدیرسابق خدمات نفت گچساران، روح الله قابضی از مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت،  ابوالحسن غلامی رئیس سابق روابط عمومی و باشگاه ورزشی و مشاور فعلی مدیرعامل نفت و گاز گچساران، «محمدحسین دانشفر»  رییس حراست شرکت ملی نفت ایران و مدیر برنامه ریزی نفت فلات قاره، «ابراهیم پیرامون» مدیرعامل نفت آقاجاری و... به عنوان جایگزین های احتمالی صیدالی نام می برند.
روح اله قابضی در دفاع از «تاجگردون» مطالب زیادی را به رشته تحریر در آورد. او بیش از آنکه برای مدیریت ساخته شده باشد، مقاله نویس خوبی هست و جزء مدیران فنی و متخصص نفتی به شمار نمی رود.
ابوالحسن غلامی ارتباط خوبی با بدنه اصولگرایان دارد، سید قدرت حسینی و سایر بزرگان اصولگرایی شناخت کافی روی او دارند و علیرضا زاکانی نماینده قم او را می شناسد و شنیده می شود که از طریق «زاکانی» برای مدیرعاملی او تلاش می شود.
«دلاویز» که همیشه سعی کرده ارتباطش با «زنگنه» به دلیل طرح مسائل حاشیه ای، خدشه دار نشود و تا حدودی هم موفق عمل کرده است. وی بارها برای بیرون آوردن زنگنه زیر بار فشار، جانفشانی کرده است.
انتخابات میان دوره گچساران و باشت  روی انتخاب مدیرعاملی شرکت نفت و گچساران یقیناً تأثیر دارد. تاجگردون اگر بخواهد در انتخابات میاندوره نقشی ایفا کند، سعی می کند ظرفیت شرکت نفت را به راحتی در اختیار حریفانش که سخت او را در چند ماه اخیر مورد نقد و بررسی کردند، قرار ندهد. او به احتمال زیاد نزد «زنگنه» و سایر دولتی ها برای نیروی مدنظر خودش رایزنی می کند، اگر هنوز حرفش خریدار داشته باشد که بعید به نظر می رسد.
سید قدرت حسینی بحرینی و سایر بزرگان اصولگرا نمی خواهند این فرصت را از دست بدهند و قطعاً آنها هم زمین و آسمان را به هم می دوزند تا نیروی مدنظرشان را به کرسی نفت بنشانند که چند سالی رنگ آن را ندیده اند. علیمراد جعفری نفوذ بیشتری نسبت به سید قدرت حسینی بحرینی در نفت دارد، او اگر بخواهد در انتخابات میان دوره گچساران حرفی برای گفتن داشته باشد، از همین الان سعی می کند که برای انتساب فرد مورد نظر خود برای مدیرعاملی شرکت نفت گچساران رایزنی و تلاش کند.
بر اساس برخی شواهد و قرائن، جعفری در لایه های پنهان جامعه فعالیتش را برای انتخابات میاندوره شروع کرده، اختلاف او با سید قدرت حسینی بر هیچ کس پوشیده نیست. البته نباید این نکته را فراموش کنیم که طیفی از جامعه گچساران و باشت از رد اعتبار نامه تاجگردون عصبانی هستند و یقیناً در انتخابات آینده گوش و چشمشان به لبهای تاجگردون دوخته است.
غلامرضا پاکدل نیز از مدیر عامل سابق نفت است که نفوذ زیادی در سطوح بالاتر نفت دارد، و قطعا وی نیز در این خصوص رایزنی هایی برای انتخاب یک گزینه دارد.
اما قطعا حق مردم گچساران در این انتصاب نباید پایمال شود، احمد محمدی و زنگنه با صداقت و به دور از شائبه های سیاسی و فشارهای نمایندگان دیگر انتصابی را رقم بزنند که شایستگی و استقلال نفت از سیاسیون را رقم بزند و نتیجه ان توسعه ی این شرکت باشد، نه اینکه بازهم شرکت نفت حیاط خلوت عده ای باشد، در غیر اینصورت باید باز هم شاهد زنجیر شدن این شرکت به پای سیاسیون باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اصلا سر وته نداشت مطلب . نوشتید زاکانی پس زاکانی کجای داستان بود
Iran, Islamic Republic of
قطعا آقای زنگنه ودولت از مخالفین استفاده نخواهد کرد وکسی را معرفی میکند که حداقل تعارضی با دولت نداشته باشد
باشتی
Iran, Islamic Republic of
اصلا این را بگید حسینی و زاکانی چکار ه اند
پناهی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله جناب تاجگردون به جایگاه خودش برخواهدگشت وحق خودش ومردم گچساران راخواهدگرفت .درودبرشیرمردایران زمین غلامرضاتاجگردون
امیر
Iran, Islamic Republic of
من یک گچسارانی هستم دیگه پای صندوق رای نخواهم رفت آقایون خودشون نماینده انتخاب کنند مردم چه کاره هستند
Iran, Islamic Republic of
شما که همه را گفتید اکر/ هم زنده بود جزگزینه ها بود
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان همشون سر و ته یه کرباسن. فقط رهبری کارش درسته.
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
سلام در ایران خیلی راحت حق را نا حق. وناحق را حق میکنند. فقط. زور ونفوذ لازمه
ناشناس
Switzerland
حمیدبرادرش رابذاره جای صیدالی.ساسان رابذاره نماینده،عادل امینی رافرماندار
Iran, Islamic Republic of
در بخش آخر این مقاله از حق مردم گفته شده کدام مردم .
همانهایی که رویشان به هیچ انگاشته شد
Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری نماینده تهران و رئیس کمیسیون صنایع، همانند تاجگردون دنبال انتصاب حسینعلی طالبی به مدیریت شرکت پخش منطقه ساری ( استان مازندران) هست.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نیرویی متخصص تر از صیدالی ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون باشد
صدشرف بهتر از اون تهرانی هاست
محسن
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان خودت متخصصی باید خودتو بذارن مدیر عامل نفت...... متاسفم برات که میگی صیدالی متخصص نفت نیست....خنده اوره
Iran, Islamic Republic of
دوباره اومدن
احمد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل کبنا اگر چه کامل نبود اما باید این را اضافه کرد که فرایند انتخاب مدیر درگچساران برهمه روشن است .تا زنگنه ورانت و رشوه در میان است .چرخ به همین منوال میچرخد.مدیر فرسوده با نفوذ ی که هزاران میلیارد سرمایه دارد .کرنسنت .هاشمی تاجگردون .صیدالی وزنجانی وبقیه .ریشه زنگنه باید زده شود .
Iran, Islamic Republic of
تو همه ی وزارتخانه ها همینطوره
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
سلام. کلا هدف. از عزل تاجگردون گرفتن شرکت نفت. بود. والا ووو
سیدعلی حس الهام فرد
Iran, Islamic Republic of
بنده ازجانبازان ۲۵درصدوباسابقه ۲۸ماو۲۴روزدرمناطق جنگی جنوب و غرب وحضوردر۷عملیات پیروزمندانه ۸سال دفاع مقدس باسابقه سه بارمجروحیت شیمیایی وموج انفحاراز ایثارگران وابسته وازپیروان ومریدان خط مقام عظمای ولایت وحامی بحق اصول گرایان نه اشخاصی که بالفط زبان وگرفتن آراولایتی خودراجلوه می‌دهند ولی در عمل جزقوم گرایی وحفظ سمت خودهیچگاه پیگیرمطالبات به حق کارکنان نفت اللخصوص ایثارگران پیمانی و قراردادی که عمری رادربدترین شرایط اقماری ویانوبت کاری شیفتی دوشادوش رسمیها وبایک تایم وساعت کارمی کنندولی متاسفانه حقوق آنها باریکی ها گاها ازنصف هم کمترهست که اینجانب. تصورمی کنم پایمان ویقین دارم رسمی نکردن این طیف ازکارکنان شرکت نفت چه ازجامعه ایثارگران وچه غیرایثارگرباشندتبعیضی هست که نه خداراضی ونا هیچ وجدان بیداری که دین ارثی نداشته باشدودینش براساس شناخت وعقلانیت شیعه جعفری ۱۲ امامی باشدودراین تبعیض رنج نبردواین یک بام ودوهوارادرشهرستانی که بیش از۲۵ درصدنفت وگاز کشورراتولیدوازاین شهرستان بهره‌برداری ودودواملاه شیمیایی آن نصیب تمام کارکنان وبومیهای منطقه گچساران می باشدولی تاکنون هیچ انسانی که این تبعیض راخلاف شرع بداند نتوانسته چه درادوارگذشته وچه درادوارفعلی این تبعیضی که دین کارکنان نفت راحت الشعاع قرارداده باران خواری بادییمانکاران که نقش دلالی و واسطه گری رابازی می کنندحق این طیف ضعیف از لحاظ سواد وفقیر ازلحاظ نتوانستن گرفتن حق خودوقطع ولغواین تبعیض فیسهای حقوقی که دریک نقطه وبایک مشغولیت کارمی کنندولی اگرشخص ثالثی از خارج ازاین مرز بوم واردشودوابن تبعیض راببیندواقعا آر ما بایدشک کندوواقعا جای تأسف هست که نیمی ازکارکنان خودم وزحمت کش نفت گچساران بامدارج علمی فوق لیسانس وحتی دکتربعنوان کارگرقراردادی مزدوحقوق می گیرندوزیزنظرپیمانکاری که اگر۵۰۰میلباردتومان بابت حقوق کارگران نفت می گیرد به راحتی ۲۵۰میلباردش سهم پیمانکاروبقیه رابه کارگران بدبختی که آزاری اخراج توان دفاع از حقوق خویش راندارندواین بازی های پستی یک منطقه نفت خیز اگربرای همین اختلاف حقوقی که پیمانکاران ازوزارت نفت دریافت می کنندوباسفارش کنندها سهیم باشندلزومی نداردبرای یک پست مدیرعاملی نفت گچساران چندین حزب و گروه در مقابل همدیگرشاخه وشونه بکشنددرحالی که شرکت نفت سرمایه ملی این قشرزحمت کس هست اگررضایت خدا باشد باید این واژه کارگرزیرنظردیمانکاررادرنفت حذف کنند که وزرای نفت برای رسمی کردن عده ای خاص نیاز نباشد ازنمایندگان پوینت بگیرندورای اعتمادازنمایندگان ملت درقبل دستوررسمی کردن بنام مواردخواص که نمی دانم شرایط مواردخواص در کجای قوانین نفت ونظام مقدس جمهوری اسلامی آمده و همین دستورات مواردخواص یک نفرایثارگرویاخانواده شهیدتاکنون بنده ندیده ام وآیا مواردخواص فقط اگربرای رای اعتمادازوزرای نفت ازمجلس نبوداین مواردخواص نمیدانم کجای قوانین و مقررات نفت آمده مگرقوانین خاص به مصلحت نظام هستن اگراینطورهست بایدریاست مصلحت نظام درتمام استخدام ها ویاتعغیروضعیتها مواردخواص زیرنظرمصلحت نظام باشدوالی غیرتوراخدابرادرتاجگردون هم ازخانوادهای معززشهدا وهم ازجانبازان دفاع مقدس می باشد واین راهم میشد مواردخواص کردوطبق کمسیون ماده ۱۶ برای یک بارعینااگرتخطی کرده اعاده شودونسبت به آرای این قوم لروشجاع اهمیت داده میشد بهترازهزاران مواردخواص بناحق رسمی واستخدام کردن درمان می بودوجناب آقای تاجگردون ازطریق کمسیون ماده ۱۶رسیدگی به شکات ایثارگران و جانبازان طبق قوانین میشداعاده بکارشودواین هم مثل یک مواردخواص بااین لذت که دل آرایی که به صندوق برای ایشان ریخته شد دلخوشی داشت و نه یک مواردخواص خصوصی وتاجاییکه مالرها مطلع هستیم قومیت بیشترازحزبی بودن آراجلب می کندوتاجاییکه اطلاع دارم ایشان نسبت به مقام عظمای ولایت همیشه ارادت وبحق میدانندتاجایی که در شهرستان بابی شده که می گویندازمیمندله سمت یاسوج چپ هست وازمیمندبه سمت تهران صددرصدهست ودرضمن گذشته ازمدارج دکتری یاغیردکتری توانمندی‌های در آبادانی شهرستان گچساران وجذب بودجه برای حوزه انتخابیه خودموفق بوده تجدیدنظرشودوانتخاب مدیرعامل رابایدهمانندانتخاب نمایندگان بین واجدین شرایط ومتخصص درامورمدیریتی نفت ازکارکنان منطقه نفت خیز باید ای اعتمادرایک مدیرعامل نفت منطقه ای بگیردومواردخواص رادرنفت که سرمایه ملی هست حذف نمایید اگربحث هستید
Iran, Islamic Republic of
عجب چی مخواستیم چیشد.
همه ارکانه کشور سیاست باز ی شده.
به جاس شایسته سالاری شایسته حزبی وجناحی شده.
Iran, Islamic Republic of
نقش آقای موحد رو نباید نادیده گرفت..!!
نفت
United States
هر کدوم‌باشه از صیدالی قطعا بهتره .هنر مدیریتی صیدالی همین بود وبس
جنوب
Iran, Islamic Republic of
اول مقاله نوشتی از مدیران ارشد پژوهشگاه هست دکتر قابضی بعدش نوشتی فنی نیست به نظرت تناقض نیست اتفاقا مجموعه نفت یه مدیر خوب میخواهد چیزی که امروز نیاز شرکت نفت گچساران هست مدیریت خوب کنار مسائل فنی هست بنظرم وقت آن رسیده است که شایسته گان خدمت کنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1