کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

رعدو برق های مرگ بار در کهگیلویه بزرگ ( + عکس )

8 مرداد 1399 ساعت 0:10

بارش‌های شدید رگباری عصر دیشب منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر در بهمئی شد.


فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه بارش‌های شدید رگباری عصر دیروز و دیشب منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر در این شهرستان شد گفت: تاکنون بر اثر این بارندگی‌ها و وزش باد شدید اخیر به شالیزار‌های این شهرستان ۲۰ درصد خسارت وارد شد و ۱۰ درصد هم بخش دامپروری آسیب دید.
حکمت الله سنایی با اشاره به اینکه به ۳۰ انبار علوفه با محصولات هر کدام مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، ۳ باب ساختمان به مبلغ ۴ میلیارد ریال، ۲ دستگاه خودرو به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال، ۴۰ مورد وسایل برقی و الکتریک به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و ۱۰ میلیارد ریال خسارت به فضای شهری خسارت وارد شد افزود: این بارش‌ها موجب خوابیدگی ۳ هکتار از ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان شده که این مقدار معادل ۱۰ درصد از شالیزار‌های بهمئی است.
وی با اشاره به اینکه با مراجعه مردم به مدیریت بحران شهرستان میزان دقیق خسارت ناشی از این سیل رو به افزایش است و مشخص نیست و به محض آخرین برآورد اطلاع رسانی دقیق خواهد شد گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل روز گذشته ۴۰ میلیارد ریال به بخش‌های خدمات شهری، کشاورزی، دامداری و زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد شد.
به گزارش کبنا، همچنین فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص خسارت های وارده به این شهرستان بر اثر رعد و برق، از تلف شدن ۳۵ راس دام در سوق خبر داد.
اتابک اظهار کرد: در پی بارندگی‌های سیل آسای عصر دیروز که با رعد و برق نیز همراه بود ۳۵ راس گوسفند در بخش سوق تلف شدند.
اتابک افزود: این حادثه توسط کارشناسان حوادث صورت جلسه شد و پرونده خسارت به ستاد مدیریت بحران استانداری نیز ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: خسارات احتمالی در دیگر حوزه‌ها نیز در دست بررسی است.
بارندگی سیل آسای تابستانه در هفته گذشته نیز در شهرستانهای بهمئی و لنده به حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های شهری خسارت زیادی وارد کرد. همچنین بیش از ۵۰ میلیمتر باران طی این بارندگی ها در لنده ثبت شد.
گفتنی است وزش شدید باد عصر دوشنبه ششم مردادماه در شهر دهدشت نیز باعث قطعی برق شد.


کد مطلب: 423759

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423759/رعدو-برق-های-مرگ-بار-کهگیلویه-بزرگ-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1