تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۲۳۷۴۱
گزارشی از نابسامانی و نبود نظارت بر آموزشهای بورسی در کهگیلویه و بویراحمد؛

بازار بورس یا کاسبی و سوءاستفاده؟

۰
بازار بورس یا کاسبی و سوءاستفاده؟
کبنا ؛
با افزایش بدون منطق و ضابطه ارز از یک طرف و ورود دولت به بازار بورس برای جبران کسری بودجه، فضایی ایجاد شده که بازار بورس روزهای طلایی اما دلهره آوری را ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار کبنا؛ این شرایط سبب شد تا افرادی در استان  کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مشاور سبدگردانی سرمایه گذاری نیز فعال شده و با رشدی قارچ گونه برنامه های تبلیغاتی متنوعی را برای فریب مردم کلید بزنند.
خلأ دانش بورسی تازه واردین و عطش آنها برای سرمایه گذاری در بازاری که با هیچ قاعده اقتصادی فعلا سود آور است، سبب شده تا این افراد با داشتن شرکت و یا بدون شرکت با تبلیغات گسترده فضا سازی لازم برای جذب مشتریان جدید به عنوان کارآموز را به عمل آورند.
تازه واردین به بورس نیز در حالی در کلاس های اموزشی این شرکت ها با هزینه ای هنگفت شرکت می کنند که در اخر دوره متوجه می شوند که به زور و در حد الفبا به اندازه آموزش مقدماتی رانندگی پایه دو ، نکاتی از بورس و بازار سرمایه به آنها آموزش داده شده در حالی که متولیان برگزاری این دوره ها، به آنها وعده موفقیت در مسابقات فرمول یک داده بودند.
نکته دیگر این که با تشویق و ترغیب نوآموزان برای حضور در دوره های پیشرفته ، مبالغ هنگفتی به جیب می زنند در حالی که میزان آموزش آنها قطره چکانی است و عملا نوآموز به نسبت شهریه دوره های آموزشی ، چیزی یاد نمی گیرد.
همچنین عدم نظارت بر فضای مجازی، جایی برای سواستفاده عده ای شده است تا با تشکیل گروه هایی به نام آموزش بورس، با رهبری خرید و فروش ها و سیگنال دادن، عملا به نفع خود و عده ای از دینفعان خود فعالیت می کنند.
با توجه به این که در استان کهگیلویه و بویراحمد  و سایر شهرستان های استان افرادی به اشکال مختلف با مجوز و بدون مجوز ، در حال فریب مردم هستند، نیاز است نظارت های لازم هم از بعد محتواهای آموزشی و هم از بعد شهریه اعمال شود تا اگر فردی علاقمند به ورود به بازار بورس است ، دچار این افراد نشود.
نهادهای نظارتی کار سختی برای شناسایی این افراد ندارند و کافی است که تبلیغات آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند، در کسری از ثانیه به تالاری های اختصاصی آنها دعوت خواهند شد.
همچون عرصه های جدید دیگری در جامعه، خوب است سواد بورس نیز توسط مردم کسب شود، و علاوه بر مشاهده وضعیت های بورس در فضای مجازی و آموزش های مختلف، از طریق مراجع رسمی پیگیر بالا بردن سواد بورسی خود شوند.
هرچند حضور فعال عموم مردم در بازار سرمایه، موجب خرسندی و خوشحالی است اما این رشد و گسترش، زمینه ساز حضور افرادی سودجو در بازار سرمایه شده که بدون اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار از اطمینان و ناآگاهی مردم عادی سوءاستفاده کرده و با عناوین مختلف  در فضای مجازی و تارنماها افراد را جذب و آنها را گمراه می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1