تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۲۳۷۴۰
نشست مشترک معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با هیأت‌رئیسه پارک علم و فناوری:

تاکید بر ایجاد مرکز رشد مشارکتی/ پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تنها مرجع رسمی ثبت اختراع در استان / آزمایشگاه‌های مجهز دانشگاه آزاد در اختیار فناوران قرار می گیرد

۱
۰
پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تنها مرجع رسمی ثبت اختراع
کبنا ؛معاون پارک علم و فناوری استان با مهم دانستن ارتباط دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: هدف کلی از برگزاری این نشست، بررسی راه‌های تعامل دانشگاه آزاد یاسوج با پارک علم و فناوری است.
به گزارش کبنا، علی طیبی افزود: تعامل دوسویه این دو سازمان و استقرار مرکز رشد دانشگاه آزاد در پارک علم وفناوری از اهداف دیگر این نشست خواهد بود.
رییس پارک علم و فناوری استان نیز ضمن استقبال از تغییرات ایجادشده در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد یاسوج، اظهار داشت :امیدوارم تغییرات جدید باعث جبران عقب‌افتادگی این دانشگاه در حوزه فناوری شود. دکتر سید شمس‌الدین هاشمی با اشاره به موفقیت مراکز رشد پارک در شهرستان‌ها بخصوص گچساران یادآور شد.
همکاری و تعامل خوب دانشگاه آزاد گچساران از عوامل مهم موفقیت این مرکز رشد بوده است. وی آشنایی دانشجویان با مباحث مهم حوزه فناوری و توسعه فرهنگ نوآوری و خلاقیت را از امتیازات حضور مراکز رشد در دانشگاه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد :مرکز رشد دهدشت نیز در سایه همکاری‌های دانشگاه آزاد این شهر به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست یابد. دکتر هاشمی اضافه کرد: ثروت آفرینی و تولید ثروت بایستی از ضروریات نگاه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی باشد و بر حرکت در این مسیر تاکید کرد. وی پارک علم و فناوری استان را تنها مرجع رسمی ثبت اختراع در استان دانست.دکتر سید شمس الدین هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج را دانشگاهی با پیشینه خوب و موثر در تربیت نیروهای کارآمد دانست و اذعان داشت: ظرفیت خوب منابع انسانی دانشگاه آزاد چه در حوزه دانشجویی و چه هیات علمی در توسعه فناوری کارگشا خواهد بود.
کیانی معاون جدید پژوهشی دانشگاه آزاد یاسوج نیز ضمن اظهار خرسندی از تشکیل چنین نشستی اظهار داشت: دانشگاه آزاد امروز با مشکلات متعدد مالی دست به گریبان است که می‌توان با نگاه درست به حوزه فناوری از این مرحله سخت عبور کرد.
وی آزمایشگاه‌های مجهز دانشگاه آزاد را جزو شاخص‌ترین آزمایشگاه ها در جنوب کشور دانست و افزود: این آمادگی و توان در دانشگاه آزاد یاسوج وجود دارد که این آزمایشگاهها در اختیار فناوران و اعضاء مراکز رشد قرار گیرد.
وی در پایان خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

omid asadi
Iran, Islamic Republic of
با سلام اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید و دارای گام ابتکاری است ولی مراجع دانشگاهی و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند !
در این خصوص از متقاضیان به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کرده ام:
كارشناس محترم با سلام ، اينجانب به شخصه اعتقادي به روند وارداتي اداره اختراعات كه با قانون اساسي كشور در تضاد مي باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضي پرونده خود را به حداقل ۵۰ مرجع ارسال كند و پرونده ۳ ماه در هر مرجع توقف كند تا يكي از اين مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوري قرار دهند ، اين يعني اتلاف وقت چيزي حدود ۸ سال و پرداخت هزينه چيزي حدود ۳۰ مليون تومان . در حال حاضر ۱۱ مرجع در پرونده هاي قبلي اعلام كرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از ۸ سال پرونده به چه درد متقاضي مي خورد ؟ ، دوم اينكه اگر اينجانب بخواهم ۲۰ اظهارنامه با اين روند ثبت كنم يه چيزي حدود ۶۰۰ مليون بايد هزينه كنم ( بنظر شما امكان ثبت اختراع به صورت غير مستقيم از اينجانب سلب نشده است ؟ ) ، ايا بعد از اينكه سند را دريافت كردم همين دولت اين هزينه را مي تواند طي فرآيندي به اينجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع ۵ كيلو روغن نباتي ارزش داره ؟ ) ، يا قرار است متقاضي در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخي با سرمايه هاي خود اختراع ثبت مي كنند برخي با دارايي هاي خود. اشخاصي كه با دارايي خود اختراع ثبت مي كنند مثل اعضا هيات علمي ، اشخاصي كه به بدنه آزمايشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، اين افراد هر هزينه اي بابت اختراع انجام مي دهند دولت طي فرآيندي اين هزينه را به آن ها برگشت ميدهد يا از طريق گرنت دانشگاهي يا از طريق پژوهش توليد . يعني اين وسط فقط پول جابجا مي شود و كسي ضرر نمي كند. دسته دوم كساني هستند كه با سرمايه هاي خود اختراع انجام ميدهند مثل افراد كه مدارك عاليه دانشگاهي دارند مشغول كار هستند اما به بدنه دولت وصل نيستند ، اين افراد تحت هر شرايطي اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمايه خود را از دست داده اند و هم دارايي خود را كه همان اختراع مي باشد . چون اين افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول يك مرحله بيشتر براي فرايند ثبت انرژي صرف كنند ، اين روند به صورتي طراحي شده كه به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبي مي شود يعني دو قشر بالا و پايين كه در اين صورت كاپيتاليسم رخ مي دهد و …
https://ipm.ssaa.ir/ENQ/List
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1