کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هنجار شکنان، منتظرمان باشند:

با کسی شوخی نداریم/ 145 خودرو در یاسوج توقیف شد

7 مرداد 1399 ساعت 11:21

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه برخورد قاطع در انتظار مخلین نظم و امنیت شهروندان و کسانی که به حقوق شهروندی دیگران تجاوز می کنند، خواهد بود تصریح کرد: حقوق شهروندی صرفاً، حقوق متهمین و مجرمین نیست، بلکه مردم عادی و حتی عابران پیاده و شهروندان نیز، از حقوق شهروندی برخوردارند.


22 تیرماه امسال بود که سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان از آغاز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان خبر داد.
موضوعی که از قبل هم در راستای وظیفه مدعی العمومی دادستان و ضابط خاص دستگاه قضایی وجود داشت.
واجب‌تر بودن امنیت از نان شب، جمله‌ای که بارها افراد مختلف در سمت‌ها و مسئولیت‌های متفاوت بیان کرده‌اند، شنیده‌ایم، چنانچه از بُعد قضایی به مسئله بنگریم به این نکته خواهیم رسید که، امروزه بستر لازم برای توسعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی، یک امنیت پایدار است.
هنگامی که به امنیت می‌اندیشیم متوجه می‌شویم که احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است، وجود امنیت هم مؤثر و هم موجب پیشرفت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در حاشیه اجرای مرحله دوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گفت: همانطور که قول داده بودیم، پس از مرحله اول که برخورد با خودرو سواران و افراد ماجراجو در ساعت میانی و پایانی شب در سطح شهر بوده و طی این اقدامات که با حضور مقتدرانه پلیس راهور و نیروی تلاشگر انتظامی انجام شد، تعداد 145 خودرو توقیف و پس از انتقال به پارکینگ، ضمن اعمال جرائم، برای برخی از مالکین آنها پرونده کیفری تشکیل گردید.

سید علی ملک حسینی با اظهار اینکه تأکید رئیس کل محترم دادگستری استان و مطالبه عمومی، سبب برگزاری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بوده، افزود: در راستای این طرح، نیروی مقتدر انتظامی حضور مؤثر و فعالی با دستگاه قضایی داشته است.
دادستان مرکز استان به برگزاری مرحله‌ی دوم این طرح اشاره و گفت: در این مرحله وضعیت نابسامان کافی شاپ ها و قلیان خانه‌های سطح شهر، مورد بازرسی قرار گرفتند.
ملک حسینی در ادامه افزود: بازرسی از صنوف مذکور، نشانگر وضعیت نابسامان و اسفناک این مکان‌هاست.
وی گفت: در این بازرسی، دستگاه‌هایی مانند تعزیرات حکومتی، نمایندگان شبکه بهداشت و اتاق اصناف حضور داشتند و نسبت به پلمپ تعداد زیادی از این مراکز اقدام و برای برخی نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.
دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه برخورد قاطع در انتظار مخلین نظم و امنیت شهروندان و کسانی که به حقوق شهروندی دیگران تجاوز می‌کنند، خواهد بود تصریح کرد: حقوق شهروندی صرفاً، حقوق متهمین و مجرمین نیست، بلکه مردم عادی و حتی عابران پیاده و شهروندان نیز، از حقوق شهروندی برخوردارند.
وی افزود: عموم مردم از زن و مرد و حتی اطفال، حق تردد بدون مخاطره در شهر را دارند و نباید برای آنان مزاحمتی ایجاد و یا مورد تعرض قرار بگیرند.
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ضمن تذکر به هنجار شکنان در پایان از برگزاری مرحله سوم این طرح خبر داد و اظهار داشت: این افراد بدانند، دادستانی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها به سراغ افرادی خواهد رفت که اقدام به درگیری، حمل سلاح گرم و دیگر افرادی که موجبات سلب آسایش و امنیت مردم می‌شوند، می‌نماید.


کد مطلب: 423738

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423738/کسی-شوخی-نداریم-145-خودرو-یاسوج-توقیف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1