کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حق با کیست؟

دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پاسخ گلایه کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل را داد

7 مرداد 1399 ساعت 10:26

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به خبر منتشره مبنی بر عدم پرداخت مطالبات و پاداش کرونای پرسنل زحمتکش بیمارستان شهید جلیل، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، طی دو مرحله پرداخت را در بخش‌های بهداشت و درمان بر اساس میزان درگیری بیمارستان، تعداد پرسنل و زمان شیوع درگیری بیمارستان در نظر گرفت که تمامی اسناد و تخصیص های هر دو مرحله نیز موجود است.


 صبح روز (شنبه 4 مرداد ماه 99) تعدادی از پرسنل کادر درمانی شهید جلیل یاسوج به دلیل عدم پرداخت کارآنه و اضافه  کار 20 ماه خود، جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
بنا بر این گزارش، کادر درمان بیمارستان شهید جلیل یکی از بیمارستان‌های خط مقدم استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور در مقابله با کرونا از عدم پرداخت حق و حقوق‌شان گلایه می‌کنند و می‌گویند که حدود 20 ماه است که هیچ دریافتی نداشته‌اند. حتی نامه نگاری آنها با مسئولان مربوطه بی نتیجه مانده است.
جلال پورانفرد سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار نظر کرده و ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اداری، بهداشتی و درمانی بیمارستان‌های معین کرونای استان، اظهار کرد: بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان اصلی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ادامه داد: در این بیمارستان پزشکان، پرستاران و پرسنلی که مشمولین پاداش شده‌اند، تعداد ۴۳۴ نفر بودند که در هر دوره پاداش کرونا خود را دریافت نموده‌اند. مرحله اول در اسفند ماه ۱۳۹۸ و مرحله دوم تیرماه ۹۹ بود که علت تأخیر پرداخت مرحله دوم مبتلا شدن همکاران واحد مالی بیمارستان شهید جلیل بوده است.
پورانفرد خاطر نشان کرد: بر اساس میزان درگیری، بیشترین تخصیص مربوط به بیمارستان شهید جلیل بود که در مرحله دوم ۳۴۰ میلیون تومان از طرف دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان تخصیص داده و به حساب پرسنل واریز شد.
وی عنوان کرد: در قسمت اول نیز مبلغی بالغ بر 240 میلیون تومان به این بیمارستان تخصیص داده شد که بیشترین مبلغ تخصیص را در استان به خود اختصاص داد و در اسفند ۹۸ به حساب پرسنل واریز گردید.
وی تصریح کرد: در بحث پرداختی کارانه‌ها نیز، تمامی پرداخت‌ها باید بر اساس عملکرد صورت گیرد و خارج از عملکرد سامانه قاصدک یا سامانه سپاس خلاف قانون بوده و قابل پیگیری می‌باشد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به همین دلیل از زمان افتتاح بیمارستان شهید جلیل و عدم درآمدزا بودن این بیمارستان مزایای پرسنل مانند اضافه کار و کارانه ناچیز بوده ولی به خاطر ایجاد انگیزه و پیرو دستور ریاست دانشگاه مبلغی در اختیار این بیمارستان پس از مصوبه هیئت رئیسه قرارداده شد تا قسمتی از زحمات این عزیزان جبران گردد.
وی افزود: در مجموع با درآمد ماهیانه بیمارستان، مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در اردیبهشت ماه به حساب بیمارستان جهت پرداخت کارانه پرسنل و پزشکان  واریز شد.
وی یادآور شد: لازم به ذکر است که بیمارستان‌ها هزینه‌های دیگری مثل تأمین دارو و تجهیزات مصرفی حقوق نیروهای شرکتی و نگهبان و... را نیز در بر دارند که می‌بایست با درآمد بیمارستان تأمین گردد.
پورانفرد اضافه کرد: بی شک این مبلغ در مقابل زحمات و تلاش نیروهای فداکار که در راه خدمت و حفظ سلامت مردم و جامعه خویش ایستادگی و انسانیت را به معنای واقعی معنی کردند، ناچیز است.
وی در ادامه گفت: در بحث اعتبارات، رایزنی‌هایی با وزارت انجام شده که قول مساعدت داده‌اند تا با پرداخت مبالغی بتوانیم قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
وی ابراز داشت: در بیمارستان شهید جلیل یاسوج، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان جهت تجهیزات پزشکی سی تی اسکن و ام آر آی هزینه شده است و به علت عدم درآمدزایی و انجام عمل‌های جراحی در این بیمارستان که به خاطر کرونا ویروس ایجاد شده، تا جایی که قانون اجازه دهد به بیمارستان کمک خواهیم کرد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به بیمارستان  شهید جلیل که بیمارستان معین کرونای استان است گفت: از مجموع تجهیزات حفاظتی که دانشگاه علوم پزشکی خریداری کرده است، ۶۰ درصد از آن به بیمارستان شهید جلیل تخصیص، و سایر بیمارستان‌ها نیز به اندازه میزان درگیری اختصاص داده شد.وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ در بخش بهداشت نیز بالغ بر دو میلیارد تومان و در بخش درمان بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص از طرف وزارت بهداشت جهت پاداش کرونا داده شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در بحث کمک‌های جبران خدمت بیمارستان‌ها، بالغ بر هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توزیع شد که از طرف وزارت تخصیص داده شده بود و جا دارد از دکتر تقوی نژاد و همکاران وی نیز تشکر و قدردانی نماییم.
پورانفرد از اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت یک ماه کارانه به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این هزینه تا چند روز آینده به حساب آنها واریز خواهد شد.
پوران فر اضافه کرد: علی رغم کاهش درآمد بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بنا به دستور ریاست محترم دانشگاه، از این مبلغ، ۲۰۰ میلیون تومان نیز به بیمارستان شهید جلیل اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از محل درآمدهای بیمارستان‌ها، حمایت دکتر تقوی نژاد و بیمه سلامت مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان تخصیص داده خواهد شد که اولویت آنها پرداخت پرسنلی خواهد بود.


کد مطلب: 423734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423734/دانشگاه-علوم-پزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-پاسخ-گلایه-کادر-درمانی-بیمارستان-شهید-جلیل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1