تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۲۳۷۳۳

اعتراض دوباره توكلي به انتخاب بذرپاش

۶
۱
اعتراض دوباره توكلي به انتخاب بذرپاش
کبنا ؛مهرداد بذرپاش بر درستي انتخاب خود به عنوان رئيس ديوان محاسبات تاکيد دارد و از سوي ديگر احمد توکلي که قبل از انتخاب بذرپاش در نامه به رئيس مجلس خواستار عدم‌انتخاب او شده بود هم هنوز به اين انتخاب انتقاد مي‌کند.
مهرداد بذرپاش در مراسم توديع و معارفه رئيس کل و دادستان ديوان محاسبات کشور که صبح دوشنبه برگزار شد، با اشاره به برخي حواشي ايجاد شده در روزهاي اخير در مورد سوابق خود گفت: کلکسيوني از حرف‌ها زده شد؛ بعضي دلسوز بودند و برخي احتمالا نگران شدند. من از همه آنها گذشتم و به خون پدر شهيدم قسم ياد مي‌کنم و با خداي خود عهد مي‌بندم که ايستاده‌ام و ذره‌اي از حقوق مردم و بيت‌المال کوتاه نمي‌آيم و اجازه نمي‌دهم به کسي به اسم عدالت‌خواهي ظلم شود.
وي افزود: با ما کار سياسي کردند، ولي من در اينجا کار سياسي نخواهم کرد، اما نظارت دقيق بر مبناي قانون را پيش مي‌گيرم زيرا پاي بيت‌المال در ميان است و شوخي ندارم و پاسداري از بيت‌المال هم ماموريت اصلي ديوان است که بايد در سخت‌ترين شرايط آن را رعايت کنيم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423733-2.jpg
باز هم اعتراض توکلي
احمد توکلي هم ديروز در حساب کاربري‌اش در توئيتر نوشت: «ديروز جلسه با رئيس مجلس، رئيس کميسيون برنامه و بودجه، دو نماينده ديگر و مديرعامل ديده‌بان، استدلال‌هايمان را در اعتراض به انتخاب رئيس ديوان محاسبات شرح داديم. گفتند فرآيند آن انتخاب قانوني بوده، شما هم اعتراض‌تان را قانوني پيگيري کنيد. امروز در جلسه ويژه ديده‌بان در اين‌باره تصميم مي‌گيريم.»
دفاع قاليباف از بذرپاش
نکته قابل‌تامل دفاعيات رئيس مجلس از انتخاب بذرپاش است. قاليباف ابتدا در توئيتي نوشت: «بنده به عنوان نماينده مردم و خدمتگزار نمايندگان، مکلف هستم از قانون، آئين‌نامه داخلي و رأي نمايندگان محترم، صيانت کنم. به مردم عرض مي‌کنم که فرآيند انتخاب رئيس و دادستان ديوان محاسبات قانوني بوده است. اميدوارم اين دو برادر عزيز هم با عملکرد خود، درستي انتخاب نمايندگان را تاييد کنند.» قاليباف‌ همچنين در مراسم معارفه و توديع بذرپاش، فرآيند انتخاب رئيس و دادستان ديوان محاسبات را براساس قانون عنوان کرد و گفت: من موظفم انتخاب مجلس را پاس بدارم و از آن حمايت کنم.
وي با اشاره به برخي حواشي پيرامون انتخاب مهرداد بذرپاش به رياست ديوان محاسبات خطاب به بذرپاش گفت: هرچه بود گذشت. از امروز عمل شماست که در پيشگاه خدا، نمايندگان و مردم قضاوت مي‌شود. ثابت کنيد که فرزند گام دوم هستيد. اين خواسته يکايک ما در مجلس شوراي اسلامي از شماست.
وي ادامه داد: من مکلف هستم از قانون دفاع و مو به مو قانون را اجرا کنم. فرآيند انتخاب رئيس و دادستان ديوان محاسبات براساس قانون پيش رفت. تعداد نامزدها در اين دوره بيشتر بود و رقابت جدي مومنانه‌اي شکل گرفت. من موظف هستم انتخاب مجلس شوراي اسلامي را پاس بدارم و از آن حمايت کنم. ان‌شاءا... دو برادر عزيز هم با کار و تلاش‌شان به انتخاب درست مجلس شوراي اسلامي صحه بگذارند.
رئيس مجلس در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: مجلس يازدهم زماني شکل گرفته که کشور در شرايط سخت و خاصي بوده و مردم عزيز و شريف ما سختي‌هايي را تحمل مي‌کنند. اين تحمل از نجابت مردم است. مردم هم به خاطر نظام و انقلاب سختي را تحمل مي‌کنند اما در کنار آن توقعاتي از يکايک ما دارند. از جمله اينکه توقع دارند مشکلات را به يکديگر پاس ندهيم. مردم مجموعه نظام را يکپارچه مي‌بينند و بايد يک حرف و عمل را از ما ببينند. مسئولان جمهوري اسلامي در هر قوه‌اي بايد در اين شرايط از مردم گره‌گشايي کنند.
 
بذرپاش با قسم به خون پدرش رئیس دیوان محاسبات شد
تمامی انتقادها، ایرادها و ابهام‌های مطرح شده درباره عدم صلاحیت تحصیلی و کاری و تخلف انجام شده در سابقه‌سازی برای انتصاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات کشور بی‫نتیجه ماند و وی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید این دیوان، با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان محاسبات شد.
قالیباف در این جلسه گفت: من مکلف هستم از قانون دفاع و مو به مو قانون را اجرا کنم. فرآیند انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات براساس قانون پیش رفت. تعداد نامزدها در این دوره بیشتر بود و رقابت جدی مومنانه‌ای شکل گرفت. من موظف هستم انتخاب مجلس شورای اسلامی را پاس بدارم و از آن حمایت کنم. ان‌شاء‌الله دو برادر عزیز هم با کار و تلاش‌شان به انتخاب درست مجلس شورای اسلامی صحه بگذارند. او از بذرپاش خواست که ثابت کند «فرزند گام دوم» است.
بذرپاش نیز در سخنانی  با اشاره به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درمورد سوابق خود گفت: کلکسیونی از حرف‌ها زده شد. بعضی دلسوز بودند و برخی احتمالا نگران شدند. من از همه آنها گذشتم و به خون پدر شهیدم قسم یاد می‌کنم و با خدای خود عهد می‌بندم که ایستاده‌ام و ذره‌ای از حقوق مردم و بیت‌المال کوتاه نمی‌آیم و اجازه نمی‌دهم به کسی به اسم عدالت‌خواهی ظلم شود. وی افزود: با ما کار سیاسی کردند، ولی من در اینجا کار سیاسی نخواهم کرد، ولی نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه را پیش می‌گیرم زیرا پای بیت‌المال در میان است و شوخی ندارم و پاسداری از بیت‌المال هم ماموریت اصلی دیوان است که باید در سخت‌ترین شرایط آن را رعایت کنیم.
عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات نیز در سخنانی اعلام کرد که این دیوان در دوره گذشته چهار میلیارد و ۱۶۷ میلیون دلار را به بیت‌المال بازگردانده است. در این مراسم، علی کامیار نیز به عنوان دادستان جدید دیوان محاسبات معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
چطور گذشته تاجگردون باید برسی شود ولی بذرپاش گذشته اش گذشته است؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در ادامه کارهای انقلابیِ نمایندگانِ مجلسِ انقلابی! اراده بر انتصاب آقای بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات قرار گرفته بود. لذا هیچ دلیلی نمیتوانست بر این تصمیم خللی وارد کند!!! این یعنی ما میتوانیم!!!
مشکلات آقای بذرپاش نادیده گرفته شد! همانگونه که فساد آقای دلخوش با یک تعهد نادیده گرفته شد!!!
شعار آقایان درمورد فسادستیزی فقط کاربرد جناحی دارد.
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
انتخاب آقای بدر پاش قطعا غی قانونی بوده واگر مسئولین مجلس وغیر مجلس بررسی نکنند خدا ِلعنتشون کنه
Iran, Islamic Republic of
اقای خاوری روی در اتاقش نوشته بود بدون وزو وارد نشوید!!
اقای بذر پاش به پدر شهیدش قسم خورد!!!!!!!!
عسکر
Iran, Islamic Republic of
قالیباف برای ریاست جمهوری همه کاری میکنه. با نیر سلیم هم کنار میاد
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
لازم نبود به خون پدر شهیدت قسم بخوری . گیرم پدر تو بود فاضل . تمام ملت ایران یا فرزند شهیدند یا جانباز .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1