کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال بیانیه‌ای مطرح شد

واکنش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبر کبنا نیوز

5 مرداد 1399 ساعت 19:50

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بیانیه‌ای به خبر مندرج در سایت کبنانیوز مبنی بر ابهامات عملکردی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بیانیه‌ای به خبر مندرج در سایت کبنانیوز مبنی بر ابهامات عملکردی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد. 

 در این بیانیه آمده است:
ابتدا باید خدمت مردم شریف استان و اصحاب رسانه یادآور شویم که مبنای تأیید عملکرد دانشگاه علوم پزشکی نه فرایندی درون سازمانی بوده و نه براساس خوداظهاری های ساختگی صورت گرفته است.
تمامی موفقیت‌های اعلام شده به استناد آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت بوده و تأیید و تمجید رییس جمهور محترم و مقامات وزارت بهداشت و وزارت کشور و استاندار استان نیز شاهدی محکم ومتقن برتایید این آمارها است.
چه در بحث پایش و غربالگری، چه در بحث بیماریابی فعال و انجام تست عملکرد دانشگاه علوم پزشکی پزشکی یاسوج فراتر از میانگین کشوری بوده و همین عملکرد درخشان بود که موجبات شگفتی معاون کل وزیر بهداشت را نیز فراهم آورد.
البته باید یادآور شویم که بر خلاف ادعای غریب نویسنده این مطلب؛ مسئولین دانشگاه ادعایی مبنی بر ریشه کنی و حذف بیماری نداشته و همواره بر کنترل و مهار بیماری تاکید داشته‌اند.
بحث کمبود تجهیزات و وسایل فردی نیز موضوع مبتلا به همه کشورهای جهان در روزهای شروع این بیماری خطرناک بود و هر روز خبرهای ترسناک زیادی از هجوم مردم به داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها در سراسر جهان مخابره می‌شد. اما دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توانست در کمترین زمان ممکن این معضل را مدیریت نماید. گواه این ادعا هم این است که کمترین پرسنل درگیر در کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و بر خلاف بسیاری از استان‌ها که شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده‌اند، خوشبختانه هنوز هیچ کدام از پرسنل مبتلای استان ما حتی در بخش‌های ویژه بستری نشده‌اند.
در حوزه تجهیزات پزشکی نیز راه اندازی سریع آزمایشگاه تشخیص مولکولی و ویروس شناسی، سی تی اسکن و ام آر آی بیمارستان شهید جلیل در ابتدای سال جدید، بهره برداری از کلینیک ۵ طبقه شهید مفتح یاسوج، اضافه شدن ۲۰ تخت به تخت‌های ویژه طی ماه گذشته در دهدشت و یاسوج و... ناقض ادعاهای واهی نویسنده است و قطعاً دانشگاه علوم پزشکی حق خود را برای پیگیری قضایی سایت کبنانیوز و نویسنده مطلب جهت انتشار مطالب خلاف واقع و ادعای انتشار آمار دروغ توسط مسئولین دانشگاه محفوظ می‌دارد.
در مورد روند برونسپاری و انجام مناقصات و مزایدات نیز لازم است به اطلاع مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد برسانیم که بر خلاف سال‌های اخیر که برنده این پروژه‌ها در جلسات شبانه در باغ‌ها و مجالس دورهمی مشخص می‌شد، محل برگزاری جلسات و مکان تصمیم گیری‌ها به ساختمان اداری دانشگاه منتقل شد تا شائبه‌های فراوان و به حق گذشته از سر دانشگاه رخ بربندد و همه چیز درید انحصار افرادی محدود نباشد. ظاهراً اصلاح این فرایندها به مذاق این افراد خوش نیامده است که این چنین با عصبانیت دست به قلم می‌برند.
در مورد گمانه زنی‌های رسانه‌ای و شایعه پراکنی در مورد عدم تمدید حکم‌ سرپرست دانشگاه یاسوج نیز مرجع نهایی تصمیم گیری وزارت بهداشت و درمان است که به شهادت رسانه‌های مختلف، در ماهای اخیر بر عملکرد خوب دانشگاه صحه گذاشته است.
امیدواریم در این روزهای سخت با تخریب‌ها و توهین‌های غیر منصفانه، انگیزه خدمت به مردم شریف استان، فدای اغراض و اهداف شخصی نشود.


کد مطلب: 423684

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423684/واکنش-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-خبر-کبنا-نیوز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1