تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۲۳۶۷۰
در دیدار انجمن خبرنگاران چرام با امام جمعه مطرح شد:

امام جمعه چرام:با همه اقشار و تفکرات سیاسی در چرام ارتباط برقرار کردیم/همه باید زیر چتر انقلاب باشند

۰
امام جمعه چرام:با همه اقشار و تفکرات سیاسی در چرام ارتباط برقرار کردیم/همه باید زیر چتر انقلاب باشند
کبنا ؛به گزارش کبنا از چرام صبح امروز به مناسبت سالروز تاسیس نماز جمعه،انجمن خبرنگاران چرام به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه این شهر دیدار کردند.
حجت الاسلام سید نورالله افشار در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و با بیان اینکه اصحاب رسانه بازوان توانمند مسئولان هستند، اظهار کرد: قطعاً هر چه محیط کوچکتر باشد،کار خبرنگاری به واسطه سوژه‌های خبری کار را سخت‌تر می‌کند.
امام جمعه چرام با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه،عنوان داشت: یکی از فرایض مستحب در زمان غیبت امام معصوم و واجب تاخیری در زمان امام معصوم،نماز جمعه است که در زمان ظهور امام عصر واجب میشود.
وی با بیان اینکه اولین خطبه خوان نماز جمعه وجود نازنین پیغمبر اکرم بوده است،گفت: وقتی که ثواب آن برابر با حج عمره ذکر شده است،خود اهمیت نماز سیاسی و عبادی جمعه را می‌رساند.
 حجت الاسلام افشار،ادامه داد: بالاترین آیه خطاب به انسان آیه ای است که با ای کسانی که ایمان آوردید،شروع می شود و یکی از جاهایی که خداوند این را می فرماید خواندن نماز جمعه است.
وی با ذکر این مطلب که نماز جمعه یکی از ارکان جمهوری اسلامی است،خاطرنشان کرد: به واسطه نماز جمعه جنگ و هشت سال دفاع مقدس اداره شد، خشم و کینه دشمنان هم نشان این است که ائمه جمعه مسیر را درست طی کرده اند.
 خطیب جمعه چرام، حضور در نماز جمعه را دشمن شکن دانست و ابراز کرد: یکی از چیزهایی که دشمن بعثی در زندان اسرا را اذیت می کرد همین بحث نماز جمعه بود.
وی در ادامه به برخی فعالیت های نهاد امام جمعه طی 3 سال اشاره داشت و ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه سابق چرام،ابراز کرد: طی این مدت سعی کردیم زیرساخت‌هایی تهیه کنیم و در برنامه‌های فرهنگی علیرغم اینکه وظیفه سازمانی ما نیست در کنار نهادهای فرهنگی حضور پررنگ داشتیم.
حجت الاسلام افشار،خاطرنشان کرد: در خطبه ها سعی بر این شد طبق منویات مقام معظم رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی صورت گیرد و اصول را در خطبه ها بیان کنیم، به دور از جناح های سیاسی و تفکرات سیاسی که در چرام هست با اقشار و تفکرات گوناگون سیاسی ارتباط برقرار کردیم.
وی،افزود: قائل به این حرف بودیم و عقیده داریم مرزبندی ها، مرزبندی های درستی نیست و همه باید زیر چتر انقلاب باشند، سعی کردم برای مردم چرام خدمت گذاری کنم و باقیات و صالحاتی در این شهرستان به جا بگذارم.

در ابتدای این دیدار سید محمد تقوی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با تبریک سالروز تاسیس نماز جمعه و تشکر از زحمات و حمایت های فرهنگی امام جمعه چرام بیان کرد:حقیقتا حجت الاسلام افشار از امام جمعه های فعال و فرهنگ دوست می باشد که در کارها و مناسبت های فرهنگی هم پیشقدم بوده و هم کمک کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها بوده است.
وی افزود:نماز جمعه سنگر خدمت و صدای رسای مردم بوده و در بیان مشکلات جامعه و چرام به خوبی عمل کرده و در واقع تریبون نماز جمعه یک رسانه قوی برای مردم است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1