کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شد

اضافه کردن 40 درصد بودجه شهرداری یاسوج بدون اطلاع شورا / اکبری‌تبار: تخلف است / دهراب‌پور: می‌خواهیم بینی طرف را تمیز کنیم چشمش را کور می‌کنیم / تبعات مصاحبه اعضای شورا / خوبانی: وضعیت شهر یاسوج به لحاظ سد معبر نامناسب است / نظر آشنا در باره فروش املاک شهرداری

5 مرداد 1399 ساعت 12:41

نشست شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی رئیس شورا برگزار شد.


نشست شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی رئیس شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 5 مرداد ماه 99) نشست شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی در محل این شورا برگزار شد.
در این جلسه کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز به موضوع کلیپ درگیری مأمور شهرداری با مغازه دار اشاره کرد و گفت: آقای جمالی از وزارت کشور با مجموعه استانداری تماس گرفتند که موضوع این کلیپ چه می‌باشد، در این شرایط که فشارهای اقتصادی و کرونا بر مردم فشار کمی آورد، باید با احترام و آرامش بیشتری با مردم برخورد کنیم، اگر کسی از مجموعه شهرداری عمل اشتباهی انجام می‌دهد، نشان از ضعف ما دارد، نیرویی که دچار این خطا شده است از نیروهای خدوم شهرداری هست. لذا بخاطر مشکلات روحی و نگرانی و فشارهایی که بابت عدم پرداخت حقوق در چند ماه اخیر بر روی ایشان بوده است، زیر این فشارها دچار چنین خطایی شده است.
وی افزود: قطعاً روش‌های بهتری برای برخورد با سد معبر و متخلفین و متعرضین به حقوق شهروندان وجود دارد و مراجع بالاتر و ذیصلاح به حتماً بهتر با این موضوع برخورد می‌کنند. فرد خاطی هم اکنون در جلسه دادگاه حضور دارد و با وی برخورد خواهد شد.
آشنا گفت: ما در پادگان نیستیم که تشویق برای یک نفر و تنبیه برای همه، بنده همیشه در جمع کارگران حضور پیدا کرده‌ام و وظیفه خود می دانم، کسی حق ندارد، بنده را از این عمل منع کند.
شما در بذل و بخشش‌ها املاک شهرداری کوتاهی نکردید،5000 متر زمین را به کانون مهدویت بخشیدید، اما حاضر نیستیم املاک شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران بفروشیم.
محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر در ادامه این جلسه گفت: آیا شورای شهر، هیات رئیسه و سخنگو ندارد که اعضا به تشخیص خود حرف‌هایی را بیان می‌کند که تبعات گوناگونی برای شورا و شهرداری داشته باشد، شما که پذیرفته‌اید در چارچوب شورا به مردم خدمت کنید، لازمه‌اش این است که ابتدا خود شما در قالب مشورت عمل کنید، هر کدام از ما به عنوان اعضای شورا باید مطابق قوانین عمل کنیم، شهریاسوج زمینه آسیب‌های فراوانی را دارد، نباید مسائل درون شورا به بیرون درز کند و با این سخن‌ها و احادیث مردم نسبت به موضوعات حساس شوند.
وی گفت: قانون برای همه‌ی ما محترم است و باید همه به اجرای قانون توجه کنیم، برخی مواقع اجرای قانون باعث ضرر فرد می‌شود اما قانون باید ضمانت اجرا داشته باشد، ما باید منافع عمومی را بر منافع فردی ترجیح بدهیم.
دهرابپور خطاب به آشنا گفت: شما در جریان برخورد نیروی اجرائیات با یک مغازه دار ابتدا از مردم عذرخواهی نموده و گفته‌اید با فرد خاطی برخورد خواهد شد، و در قسمت دیگری از صحبت‌های خود فرد خاطی را حمایت می‌کنید. من از شما سؤال دارم آیا تنها مغازه‌ای که در شهر سد معبر کرده و مزاحمت ایجاد کرده، همین مغازه هست. و دیگر مغازه‌ها در نقاط مختلف شهر رعایت کامل می‌کنند.
در بحث سد معبر شهرداری تنها وظیفه برخورد ندارد، قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیز در این برخورد دخیل هستند، باید عاقلانه تصمیم گرفت.
جایگاه شورا که اکنون چنین زیر سؤال رفته جایگاه ارزشمندی هست، برخی مواقع می‌خواهیم، بینی طرف را تمیز کنیم چشمش را کور می‌کنیم.
اگر احدی از اعضا بدون هماهنگی جایی مصاحبه و حرفی زد که باعث حاشیه‌ای برای شورا شود، بنده شخصاً شاکی وی می‌شوم.
احمدی کیش عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج به انتقاد از کبنا پرداخت و اظهار داشت: ما عضو شورا و از نخبگان این شهر هستیم مردم از ما انتظار دارند، بیاییم به وظایف خودمان عمل کنیم. بنده نگران این نیستم که رسانه‌ای نامی از من نیاورد، منتها خواستار هستم که مسائل شفاف شود، برگردیم به چند ماه گذشته و نامگذاری معابر و مصوبات را بررسی کنیم.
 
اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: ما شرمنده رسانه‌ها هستیم که نتوانسته‌ایم از آنها حمایت کنیم.
وی گفت: «واحد اجرائیات شهرداری، وظیفه اجرای تصمیمات کمیسیون‌های ماده 100_55_77 شهرداری دارد، وباید مطابق با حکمی که قاضی در کمیسیون صادر نموده است، عمل کنند، در برخی از موارد در مناطق دیگری از شهر شاهد سد معبرهایی هستیم که اشکال از شهرداری هست که این نیروها را آموزش نداده‌اند که نوع برخورد چگونه باشد، ما تقاضا داشته‌ایم که این نیروها آموزش‌های لازم ضابط قضایی را ببینند، بنده در این مورد سؤال کرده‌ام، واحد اجرائیات، 5 بار به این صنف [مغازه داری که با مأمور شهرداری درگیر شد] تذکر داده بودند، بنده به بخش‌هایی از شهرداری به لحاظ عملکرد، انتقاد دارم، ولی انصافاً واحد اجرائیات عملکرد خوبی داشته‌اند و ما نباید منکر زحمات این واحد باشیم، تمام دستگاه‌ها باید در رفع چنین مشکلاتی همکاری کنند.
از شهرداری تقاضا داریم که در این موارد توجه لازم را داشته باشد، و کارگاه‌های آموزشی با استفاده از نیروهای متخصص برگزار کند.
وی افزود: در چند روز گذشته راه و شهرسازی قصد داشته است که بخشی از زمین‌های شهرداری را برای طرح مسکن ملی تصاحب کند، از طرفی اداره کل مسکن و شهر سازی زمین‌های تحت تملک خود را به فروش می‌رساند و پول حاصل را به خزانه دولت واریز می‌کند، بعد چشم طمع به املاک شهرداری دارد. املاک شهرداری متعلق به همه شهروندان است، ما روی می‌رویم، اما نباید نگرانی مردم را برای خودمان به ارث بگذاریم.
شورا دارد با این مسائل حاشیه‌ای به قهقرا می‌رود، اگر در بحث واگذاری زمین به مسکن و شهرسازی استاندار ورود نکرده بود و جلوی این واگذاری را نگرفته بود اکنون زمین واگذار شده بود.
 
مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه این جلسه با نامگذاری معابر و میادین شهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سطح شهر می‌بینیم که چندین مکان به نام شهید عزیزی نامگذاری شده است و از طرفی هیچ میدان و یا معبری به نام شهدای شاخص استان وجود ندارد.
وی افزود: شهیدان خرسندیان که از مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه به شمار می‌روند، چند سالی است قرار بوده است که معبری به نام این شهیدان عزیز نامگذاری شود، حتی در نامگذاری معبری بنام شهید سلیمانی نیز تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم، مقرر شد بلوار جمهوری اسلامی را بنام این شهید بزرگوار نامگذاری شود و بنر نیز نصب شد ولی فردای آن روز جمع آوری شد و دلیل آن را عدم قبول کردن شورای فرهنگ عمومی عنوان کرده‌اند.
به موضوع درگیری مأمور شهرداری یاسوج با مغازه دار اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهر یاسوج وضعیت نامناسبی به لحاظ سد معبر دارد. برخی مغازه‌ها پیاده روها تسخیر کرده‌اند. و واقعاً باید جلوی این وضعیت گرفته شود.
آشنا گفت: باید طبق قانون با مغازه دارهای متخلف برخورد شود نه اینکه با رفتارهای ناشایست. اکنون نزدیک به انتخابات هستیم نباید عملکردها را به نفع خود مصادره کنیم، همه اعضا دارند، زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.
 
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه موضوع بودجه شهرداری یاسوج مورد بررسی قرار گرفته است. اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به تخلفات در خصوص این بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری یاسوج اکنون در حال اجرا است و حالا آن را به صحن علنی شورا آورده‌اند که این تخلف است.
بحث اکبری تبار و تیربند معاون مالی شهرداری یاسوج بر سر بودجه شهرداری داغ شد. اکبری تبار انتقاداتی را به برخی آتیم‌های بودجه وارد کرد و گفت: شما در برخی آتیم‌ها 40 درصد بودجه را اضافه کرده‌اید، بدون اطلاع شورا که این تخلف است.
اکبری‌تبار گفت: بنده به قانون آشنا دارم، مطالعه کرده‌ام.


کد مطلب: 423666

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423666/اضافه-کردن-40-درصد-بودجه-شهرداری-یاسوج-بدون-اطلاع-شورا-اکبری-تبار-تخلف-دهراب-پور-می-خواهیم-بینی-طرف-تمیز-کنیم-چشمش-کور-می-کنیم-تبعات-مصاحبه-اعضای-خوبانی-وضعیت-شهر-لحاظ-سد-معبر-نامناسب-نظر-آشنا-باره-فروش-املاک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1