تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۳۶۵۳
وضعیت کرونا در شهرستان کهگیلویه تشریح شد

کرونا با زنان و مردان کهگیلویه چه کرده است؟

۰
کرونا با زنان و مردان کهگیلویه چه کرده است؟
کبنا ؛رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تازه‌ترین اطلاعات در خصوص بیماری کرونا در شهرستان را تشریح کرد.
محمدطاهر طیب‌زادگان امروز ( شنبه 4 مرداد ماه 99) در شورای اداری شهرستان در تشریح وضعیت کرونا اظهار داشت:بعد از کنترل خوب طی سه ماهه اول ورود بیماری از 23 خرداد اما شاهد افزایش دور از انتظار آمار مبتلایان بودیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان روزانه در حال افزایش است.
وی با اشاره به میزان2/2 درصدی کشندگی بیماری در سطح استان، تصریح کرد: این آمار نسبت به کل آمار در جهان آمار نسبتا خوبی است.
 این مسؤول گفت: به لحاظ توزیع سنی بیشترین موارد را در جمعیت ۳۰ تا ۶۰ سال داریم و در جمعیت ۱۹ تا۳۰ سال ۱۷ /۹ درصد ابتلا وجود دارد.
وی اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش مرگ و میر در شهرستان این است که افرادی که درصد بالایی از مبتلایان به کرونا دارای بیماری زمینه‌ای نیستند.
طیب‌زادگان با اشاره به درصد ابتلا در قشر زنان و مردان گفت: 51 درصد مردان و ۴۹ درصد زنان مبتلا شدند و موارد مرگ و میر بر خلاف انتظار بیشترین موارد در خانم‌ها مشاهده شده است.
وی ادامه داد:در حال حاضر بیشترین میزان ابتلا در بین زنان خانه‌دار است و ۳۲ درصد از موارد ابتلا در شهرستان مخصوص این قشر از جامعه است که بیشتر ناشی از شرکت در مراسم ازدواج و عزاداری است.
شناسایی 1680 بیمار جدید/ تعداد مبتلایان به 101 هزار و 650 نفر رسید / کرونا جان ۷۸ نفر دیگر را گرفت
این مسؤول افزود: به رغم اینکه همه تمرکز روی کنترل تجمعات است اما هنوز نتوانستیم از برگزاری مراسم‌های عزاداری و عروسی جلوگیری کنیم، با وجود تعهد مبنی بر محدودیت جمعیت در دفاتر ازدواج متاسفانه در بیرون از دفاتر تجمعاتی در این مورد صورت می‌گیرد که مشکل آفرین است و می‌طلبد سایر نهادها در این زمینه به شبکه بهداشت کمک کنند.
 وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد کارمندان گرفتار کرونا شده‌ و ۱۵ درصد از این موارد از کادر درمان هستند، گفت: با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی و محدودیت‌های مالی فشار مضاعفی بر سایر همکاران که مبتلا به کرونا شدند تحمیل شده است.
 به گفته طیب‌زادگان مشاغل آزاد ۱۲ درصد از مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند. تا۳۰ درصد افراد مبتلا دارای تحصیلات کارشناسی بوده که برخی از آن‌ها کارمند ادارات را شامل می‌شود و بخش اعظم زنان خانه‌دار مبتلا به کرونا دارای تحصیلات دیپلم هستند.
طیب‌زادگان: با پیگیری منتخب مردم 500 میلیون تومان و 10 هزار ماسک به کهگیلویه بزرگ اختصاص یافت / مردم به توصیه‌های پزشکان توجه کنند
وی به توسعه بخش‌های بیمارستان اشاره کرد و افزود: بعد از پیک اولیه در ابتدا دو بخش و در نهایت سه بخش به کرونا اختصاص دادیم که کم کم در زمینه ارایه خدمات بیمارستانی به معضلی در آینده برخورد خواهیم کرد.
طیب‌زادگان در عین حال گفت که بیمار بدحال icu در شهرستان وجود ندارد و در راستای آمادگی بخش مراقبت‌های ویژه برای پذیرش احتمالی 5 تخت به تخت‌های قبلی اضافه شده است.
این مسؤول گفت: همه نقاط شهرهای ما در وضعیت هشدار قرار دارند که در این وضعیت باید فرض کنیم که هر فردی که در کنار ما نشسته امکان انتقال بیماری را دارد.
 وی با بیان اینکه شرایط شهرستان برای مقابله با کرونا نگران کننده است، افزود: آرامستان‌ها معضل جدی برای ما هستند که به رغم موارد گفته شده کمتر رعایت می‌کنند. لازم است که مردم در این راه همکاری های لازم را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1