تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۲۳۳۶۸
در نشست ویدئو کنفرانس با اعضای ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد؛

شناسایی 2605 مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد / وزیر بهداشت: آموزش به مردم حائز اهمیت است

۰
شناسایی 2605 مبتلا به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد / وزیر بهداشت: آموزش به مردم حائز اهمیت است
کبنا ؛
حسن روحانی؛ رئیس جمهور در نشست ویدئو کنفرانس با اعضای ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد گفت: همراهی خوب مردم این استان باعث شد تا آمار قابل ملاحظه ای داشته باشید و امیدواریم کهگیلویه و بویراحمد با موفقیت از این موج عبور کرده و موج جدیدی در پیش نداشته باشید.
به گزارش کبنا؛ وزیر بهداشت نیز در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های استاندار و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قدردانی نمود و یادآور شد: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته آموزش بیش از پیش مردم در رعایت بهداشت و پروتکل های حفاظتی بسیار حائز اهمیت است.
دكتر نمکی اذعان داشت: خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد همانند استانی چون خوزستان وارد پیک نشد اما ضروری است طی روزهای آینده مراقبت بیشتری داشته باشید زیرا مطلوبیت وضعیت استان، پایدار نبوده و با توجه به فرهنگ کوچ نشینی غالب جمعیت استان احتیاط لازم باید صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل وضعیت فرهنگی و همجواری با استان های پر خطر روزهای سختی در پیش خواهید داشت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: تاکنون 2605 مورد مبتلا به کووید 19 در استان شناسایی شده است.
دکتر پرویز یزدان پناه افزود: تاکنون 600 بیمار در بیمارستان های معین کرونا استان بستری شده اند. در حال حاضر نیز 76 نفر بستری قطعی، 9 نفر در بخش مراقبت های ویژه و 3 نفر اینتوبه هستند.
وی اذعان داشت: از مجموع مبتلایان به کرونای استان 20 درصد موارد نیاز به بستری پیدا کرده که متاسفانه از این تعداد 38 بیمار جان باختند که 36 نفر دارای بیماری زمینه ای و 2 نفر فاقد بيماري زمينه اي بودند، میانگین سنی جانباختگان 69 سال بود.

       

یزدان پناه با بیان اینکه شاخص نمونه گیری کشور به ازای هر صد هزار نفر 2470 نفر است، ادامه داد: این در حالی است که شاخص نمونه گیری کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر صد هزار نفر، 2680 تست بوده و تاکنون 19 هزار و 100 تست از بیماران و موارد مشکوک گرفته شده است.
وی ابراز داشت: خوشبختانه توانستیم در مرحله اول و دوم غربالگری تلفنی 198 درصد از جمعیت هدف تحت پوشش قرار گرفت و مرحله سوم نیز به صورت خودجوش آغاز وتاکنون ١٠٠درصد جمعیت هدف تحت پوشش قرار گرفته اند .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه هم اکنون یک شهرستان در وضعیت قرمز، 2 شهرستان در وضعیت سفید و 5 شهرستان در وضعیت نارنجی هستند که در مجموع در هر دو موج بیماری استان در وضعیت قرمز قرار نداشت.
وی افزود: در روزهای اولیه شیوع بیماری در کشور تلاش نمودیم تا امکانات را جهت مقابله احتمالی با بیماری آماده نماییم که 250 تحت ویژه بیماران کرونایی و 34 تخت آی سی یو پیش بینی شد و با گذشت زمان 20 تحت آی سی یو دیگر نیز اضافه شد.
دکتر یزدان پناه عنوان کرد: اعتماد مردم به دانشگاه و دانشگاهیان، تعامل برون بخشی و درون بخشی مناسب، آموزش و اقناع مردم در خصوص کرونا و شناسایی خوب بیماران از جمله عوامل موثر در کنترل خوب و عبور با مهارت کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به هشدار دکتر نمکی در روزهای گذشته مبنی بر اینکه شما در بین استانهایی با وضعیت قرمز قرار داشته و لازم است آمادگی لازم را جهت ورود پیک بمیاری در استان داشته باشید، تلاش نمودیم تا همه پتانسیل ها را در این راستان به کار گیریم.
حسین کلانتری اذعان داشت: تاکنون 65 جلسه ستاد کرونا در استان برگزار نمودیم و به هماهنگی و بررسی امکانات، نیازمندی ها و کمبودات خود پرداختیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1