کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امان از بی‌توجهی؛ خانم‌ها از دلایل اصلی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

26 تير 1399 ساعت 12:36

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست برای چندین بار دست روی مراسمات تشییع و تدفین گذاشت و گفت: «خانم‌‌ها؛ یکی از دلایل اصلی شیوع گسترده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هستند.»


کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد جولان می‌دهد و هر روز افراد جدیدی را درگیر می‌کند و علی رغم اینکه دولتمردان و فعالین اجتماعی و کارشناسان بهداشت و درمان از مردم می‌خواهند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما گویا کسی گوشش بدهکار نیست و هر روز می‌بینم که مراسمات تشییع و جشن‌های عروسی به هر نحوی که شده، برگزار می‌کنند.

به گزارش کبنا، نشست ستاد مقابله با کرونا امروز ( پنجشنبه 26 تیرماه 99) به ریاست حسین کلانتری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست برای چندین بار دست روی مراسمات تشییع و تدفین گذاشت و گفت: «خانم‌‌ها؛ یکی از دلایل اصلی شیوع گسترده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هستند.»
 کلانتری اظهار کرد: گزارش‌ها نسبت به هفته‌های پیش امیدوار کننده‌تر است هر چند از ۱۰ خرداد سرعت بالا رفت و مسوولان کشوری هم از جمله وزیر بهداشت نگران شده بودند.

چگونه ویروس کرونا را مدیریت کنیم

وی گفت: هنوز نیاز داریم که مردم کماکان رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند و حتی المقدور در تجمعات شرکت نکنند و قدردانی از کسانی داشته باشیم که در برنامه‌های تشییع و تدفین دستورالعمل ها را رعایت می‌کنند و نباید این وضعیت و مشارکت مردمی را رها کنیم.
استاندار افزود: باید در ۹ شهرستان حداقل تعداد ۳ شهرستان که بهترین عملکرد را در بحث کرونا داشته اند و موفق‌ترین فرمانداری ها را معرفی کرده و علت توفیق آن‌ها نیز بررسی شود و همچنین دلیل عملکرد ضعیف برخی شهرستان ها نیز مشخص شود.
وی گفت: در مرکز استان سه مجموعه و سازمان که بهترین عملکرد را در زمینه پروتکل‌ها داشته اند معرفی شوند و دستگاه هایی که در حد انتظار ظاهر نشدند باید تذکر داده شود.
معنا ندارد یک گوشه کهگیلویه و بویراحمد را بگیریم و بقیه را رها کنیم / هیچ طرحی با نفوذ اولویت‌دار نمی‌شود / روی سخن کلانتری با کیست؟
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کنترل هایی که در مرکز استان صورت گرفته موثر واقع شده و گردشگری عملکرد خوبی داشته و تعطیلی آرامستان‌ها را باید داشته باشند و تجمعات روزهای پنج‌شنبه را نداشته باشیم.
وی گفت: فروشگاه های بزرگ  را هم که رعایت نمی کنند از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتها، گفت: یکی از تصمیمات اینکه طیف گسترده ای از مبتلایان ما خانم‌ها هستند و در مراسمات تشییع و تدفین خیلی حضور پر شور دارند باید اطلاع رسانی بیشتری شود و گشت سلامت برای جلوگیری از تجمع آن‌ها ایجاد شود چرا که بخش عمده ای از مبتلایان مربوط به آن‌هاست و باید چهره به چهره به آن ها هشدار داده شود.
 


کد مطلب: 423284

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423284/امان-بی-توجهی-خانم-ها-دلایل-اصلی-شیوع-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1