تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۲۳۲۸۴
در ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امان از بی‌توجهی؛ خانم‌ها از دلایل اصلی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
امان از بی‌توجهی؛ خانم‌ها از دلایل اصلی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد جولان می‌دهد و هر روز افراد جدیدی را درگیر می‌کند و علی رغم اینکه دولتمردان و فعالین اجتماعی و کارشناسان بهداشت و درمان از مردم می‌خواهند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما گویا کسی گوشش بدهکار نیست و هر روز می‌بینم که مراسمات تشییع و جشن‌های عروسی به هر نحوی که شده، برگزار می‌کنند.

به گزارش کبنا، نشست ستاد مقابله با کرونا امروز ( پنجشنبه 26 تیرماه 99) به ریاست حسین کلانتری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست برای چندین بار دست روی مراسمات تشییع و تدفین گذاشت و گفت: «خانم‌‌ها؛ یکی از دلایل اصلی شیوع گسترده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هستند.»
 کلانتری اظهار کرد: گزارش‌ها نسبت به هفته‌های پیش امیدوار کننده‌تر است هر چند از ۱۰ خرداد سرعت بالا رفت و مسوولان کشوری هم از جمله وزیر بهداشت نگران شده بودند.

چگونه ویروس کرونا را مدیریت کنیم

وی گفت: هنوز نیاز داریم که مردم کماکان رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند و حتی المقدور در تجمعات شرکت نکنند و قدردانی از کسانی داشته باشیم که در برنامه‌های تشییع و تدفین دستورالعمل ها را رعایت می‌کنند و نباید این وضعیت و مشارکت مردمی را رها کنیم.
استاندار افزود: باید در ۹ شهرستان حداقل تعداد ۳ شهرستان که بهترین عملکرد را در بحث کرونا داشته اند و موفق‌ترین فرمانداری ها را معرفی کرده و علت توفیق آن‌ها نیز بررسی شود و همچنین دلیل عملکرد ضعیف برخی شهرستان ها نیز مشخص شود.
وی گفت: در مرکز استان سه مجموعه و سازمان که بهترین عملکرد را در زمینه پروتکل‌ها داشته اند معرفی شوند و دستگاه هایی که در حد انتظار ظاهر نشدند باید تذکر داده شود.
معنا ندارد یک گوشه کهگیلویه و بویراحمد را بگیریم و بقیه را رها کنیم / هیچ طرحی با نفوذ اولویت‌دار نمی‌شود / روی سخن کلانتری با کیست؟
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کنترل هایی که در مرکز استان صورت گرفته موثر واقع شده و گردشگری عملکرد خوبی داشته و تعطیلی آرامستان‌ها را باید داشته باشند و تجمعات روزهای پنج‌شنبه را نداشته باشیم.
وی گفت: فروشگاه های بزرگ  را هم که رعایت نمی کنند از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتها، گفت: یکی از تصمیمات اینکه طیف گسترده ای از مبتلایان ما خانم‌ها هستند و در مراسمات تشییع و تدفین خیلی حضور پر شور دارند باید اطلاع رسانی بیشتری شود و گشت سلامت برای جلوگیری از تجمع آن‌ها ایجاد شود چرا که بخش عمده ای از مبتلایان مربوط به آن‌هاست و باید چهره به چهره به آن ها هشدار داده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1