کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

باشت در صدر شیوع ویروس کرونا / گچساران کمبود پزشک و پرستار دارد / بیشتر کرونایی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد زنان خانه دار هستند / پاسخ جمالی به کمبود پزشک در گچساران / غلامیان: یک پنجم مبتلایان گچساران در حوزه نفت وگاز بوده‌اند

26 تير 1399 ساعت 16:33

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باشت، لنده، چرام گچساران بهمئی، کهگیلویه، بویراحمد و دنا به ترتیب بیشترین میزان شیوع ویروس کرونا در استان به خود اختصاص داده اند.


امروز پنجشنبه ( 26 تیرماه 99) نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران برگزار شد.
پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در استان داریم و افراد بستری شده در ای سی یو ۱۱ نفر هستند که سه نفر اینتوبه هستند.
درصد بهبود یافتگان در کشور ۸۶ درصد و در استان ۷۸ درصد است و میزان شیوع بیماری ۳۱۲ در یکصد هزار در استان ۳۴۴ در یکصد هزار است.
میانگین سنی بیماران ۴۰ سال و میزان مرگ و میر در کشور ۱۵.۷ درصد و در استان ۵.۳ در یکصد هزار است.
مراجعات سرپایی از شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان نزدیک به ۴۶ هزار و ۶۰۹ نفر است و بستری شده ۲۸۵۸ نفر و افراد ترخیص شده ۲ هزار و ۶۸۷ نفر بوده است.
در طی هفته گذشته تعداد بستری‌ها در استان به عدد ثابتی ۷۸ تا ۸۰ نفر رسیده است و در مجموع کل بستری‌ها مون در بیمارستان‌های کرونایی ۱۷۱ نفر است و از این تعداد ۸۱ نفر شون کرونایی هستند.
  
فیلم) اطلاع رسانی در خصوص کرونا باید منطق بر واقعیت باشد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گزارش‌ها نسبت به هفته گذشته امیدوارانه‌تر است.
حسین کلانتری افزود: از ۱۰ خرداد با افزایش چشمگیری در تعداد کرونایی های استان مواجه شدیم که هم اینک تا حدودی می‌توان گفت به شیب ثابتی رسیده اما هنوز باید مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بکوشند.
وی تصریح کرد: چنانچه افراد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم کاری کنند تمام زحمات مسئولان بهداشت و درمان زیر سؤال خواهد رفت.
 دستگاه‌ها، اصناف، فرمانداری‌های و حتی خانواده‌هایی که مراسم عزای فرزندان خود را به صورت حداقلی برگزار می‌کنند و در رعایت پروتکل‌ها می‌کوشند باید تجلیل شوند.

  کلانتری؛ از فرماندهی انتخابات تا کرونا / کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز مبارزه با ویروس مرگبار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد

طیف وسیعی از بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد زنان هستند که بیشتر در روستاها و شهرستان‌های استان سکونت دارند که می‌طلبد در این زمینه اطلاع رسانی‌ها و کارهای بیشتری صورت گیرد و دلسوزانه و با زبان و ادبیات بومی و محلی به آن‌ها واقعیت‌ها در خصوص بیماری کرونا گوشزد کرد.
این زنان احساسی‌ترند و در مراسمات به صورت سنتی عزاداری می‌کنند و این مهم بسیار خطرناک است.
چنانچه مردم در رعایت پروتکل‌ها کوتاهی کنند و شیب بیماری کرونا تند شود، بیمارستان‌ها و ای سی یوهای استان ظرفیت را نخواهند داشت که این حجم وسیع را پذبرش کنند.
هنوز به نقطه مطلب نرسیده‌ایم و مردم باید همچنان رعایت کنند و استفاده از ماسک را در تمامی اماکن در نظر داشته باشند.
در این میان باید هوای افراد مسن و سالخورده و افراد داری بیماری زمینه‌ای را داشته باشیم زیرا که بیشتر فوتی‌های استان افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند. (از ۳۸ فوتی کرونایی در استان ۳۶ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.)
فرماندار گچساران نیز گفت: بیشترین مشکل ما کمبود پرستار  و پزشک است.
خوان پایه افزود: روند شیوع تا حدی کاهش پیدا کرده است زیرا که مردم بیشتر رعایت می‌کنند.
تمامی تالارها و پارک‌های گچساران تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

13 بیمار کرونایی جدید در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید فکر اساسی در خصوص رفع کمبود پزشک در گچساران شود.
البته باید در نظر داشت که گچساران جزو برخوردارترین شهرستان‌ها در حوزه تجهیزات بهداشت و درمان است.
دستگاه‌های نظارتی باید پایش ها و نظارت‌های بیشتری انجام دهند و هم اینک روند منحنی شبوع ویروس کرونا در استان ثابت شده است.


کد مطلب: 423282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423282/باشت-صدر-شیوع-ویروس-کرونا-گچساران-کمبود-پزشک-پرستار-بیشتر-کرونایی-ها-کهگیلویه-بویراحمد-زنان-خانه-دار-هستند-پاسخ-جمالی-غلامیان-یک-پنجم-مبتلایان-حوزه-نفت-وگاز-بوده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1