کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد:

انجام موفق عمل جراحی آزاد سازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

25 تير 1399 ساعت 10:53

برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل جراحی آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط متخصص حاذق و توانمند بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفت.


کبنا، متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل جراحی گفت: بيمار خانم ٦٧ ساله ای با سابقه ١٢ سال درد حنجره و شديد صورت بگونه ای كه اختلال در صحبت كردن، غذاخوردن، درد شديد و ناتوان كننده سمت راست صورت داشتند که موارد مقاوم به درمان دارويى اين بيمارى (تريجمينال نورالژيا) با روش جراحى ميكروسكوپيك و برداشتن فشار از روى عصب پنجم مغزى درمان مى شوند.
دکتر عبدالحمید براتی افزود: در اين عمل جراحى با برش كوچك و ايجاد سوراخ كوچك در جمجمه در پشت گوش بيمار در سمت دردناك صورت بيمار، دسترسى به اعصاب مهم مغزى صورت مي گيرد و فشار از روى عصب مذكور برداشته شد.
وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالى و مهم اين عمل جراحى، فلج صورت و از دست دادن شنوايى است ولی خوشبختانه این بيمار بعد از عمل جراحى بدون هيچ عارضه و نقص عصبى بيدار و هوشيار است، درد صورت بيمار كامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن می باشد.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در ادامه گفت: این عمل جراحی نیازمند پیشرفته ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان وجود داشت.
دکتر ابراهیم یاری نسب خاطر نشان کرد: شایسته است از جراح توانمند و حاذق بیمارستان جناب آقای دکتر براتی و تیم درمانی همراه ایشان در اتاق عمل و بخش جراحی مغز و اعصاب قدردانی نماییم که این موفقیت بزرگ را برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام و برگ زرینی در افتخارات بیمارستان امام خمینی(ره) رقم زده شد.
 


کد مطلب: 423257

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423257/انجام-موفق-عمل-جراحی-آزاد-سازی-عصب-پنجم-مغزی-بیمارستان-امام-خمینی-ره-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1