تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۳۲۴۹
در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان گچساران؛

خوانپایه: از « تاجگردون» تشکر ویژه می‌کنم / اعتبارات بودجه‌ای گچساران در سال 99 تشریح شد

۱۷
۵
خوانپایه: از « تاجگردون» تشکر ویژه می‌کنم / اعتبارات بودجه‌ای گچساران در سال 99 تشریح شد
کبنا ؛
نشست شورای برنامه ریزی شهرستان گچساران امروز سه شنبه به ریاست فرماندار شهرستان گچساران و حضور معاون سازمان برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.
در این نشست که عصر امروز (سه شنبه 24 تیرماه 99) برگزار شد، علی خوان پایه فرماندار شهرستان گچساران اظهار کرد: اعتب فرماندار شهرستان گچساران گفت: عزیزانی که حق رأی دارند مشخص هستند، و کسانی که حق رأی دارند ولی حضور ندارند، نمی‌توانند رأی بدهند، کسی نمی‌تواند به نیابت از کسی رأی بدهد، مسائل و روابط و قوانین مقررات را باید مدیران درنظر بگیرند.
فرماندار گچساران گفت: سه هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال امسال از محل‌های مختلف منابع مالی ملی و استانی به توسعه شهرستان گچساران اختصاص یافته است، که از این میزان 114 میلیارد تومان استانی و 235 میلیارد تومان ملی است.
خوانپایه گفت: سال گذشته 174 میلیارد تومان توزیع اعتبارات شهرستانی داشتیم، ولی به دلیل کاهش درآمد نفتی اعتبارات شهرستان کاهش یافته است. کل بودجه در حال حاضر ۱۱۴ میلیارد تومان، از طریق تبصره ۱۹ تخصیص یافته است، در حالی که سال گذشته تبصره ۱۹ بصورت تفکیک شده تخصیص یافته بود.
وی در خصوص میزان اعتبارات شهرستان گچساران افزود: از این 114 میلیارد تومان؛ ۱۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات نفت و گاز، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به دو سوم درامد نفتی، ۲۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات توازن منطقه‌ای است.
وی افزود: ۵ میلیارد تومان ۲۷ صدم ارزش افزوده که به ورزش و جوانان و اداره نوسازی تخصیص می‌یابد، همچنین ۱۴۴ میلیون تومان توسعه راه‌های روستایی، ۱۰ میلیارد و نیم تبصره قانون بودجه، ۴۴۶ میلیون تومان مربوط به رسیدگی به تخلفات جرائم رانندگی است.
خوانپایه افزود: در صورتی که سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توزیع کردیم، امسال با ۶۰ درصد  کاهش اعتبار مواجه هستیم.
فرماندار گفت: اختصاص ۱ درصد از اعتبارات استانی و نفت و گاز به تجهیز پایگاه‌های مقاومت بسیج اختصاص یافته، ۵ تا ۸ درصد تملک سرمایه استانی را می‌توانیم جهت طرح‌های هادی روستایی می‌توانیم مدنظر قرار دهیم.
وی در خصوص اولویت‌های تخصیص اعتبار به پروژه‌ها گفت: اولویت‌های ما طرح‌های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. بقیه دستگاه‌ها که پروژه‌های بیشتری داشتند، نسبت به اولویتی که در نظر گرفتیم رعایت کردیم.
خوانپایه گفت: کمیته برنامه ریزی مجازند تا ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استانی را به تجهیز پاسگاه‌های نیروی انتظامی اختصاص دهند.
خوانپایه افزود: کمیته برنامه ریزی موظف به اولویت دادن طرح‌هایی هستند که امسال به بهره برداری می‌رسند، تکمیل و توسعه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه‌های تولید و اشتغال. همچنین با توجه به مصوبه برنامه ریزی شروع پروژه جدید ممنوع است. با توجه به موضوع کاهش بودجه پروژه جدید تعریف نکرده‌ایم. به استناد تبصره ۳ بند ب ماده 31 شورای توسعه استانی می‌توانند تا ۲۰ درصد تملک دارایی استان با اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی حدود ۱۰ میلیارد و نیم را به حوزه‌های مختلف گردشگری و حوزه آب و خاک و توزیع کردیم.
خوانپایه گفت: احداث و خرید ساختمان‌های جدید اداری توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع می‌باشد. اداره میراث فرهنگی استیجاری است ولی نمی‌توانیم اعتبار برای ساختن ساختمان به این اداره تخصیص بدهیم.
تأمین منابع لازم برای رشد حداقل ۵ درصد شاخص‌های برخورداری و ساماندهی عشایر الزامی است.
سال گذشته ۵۰ درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافت، نفت و گاز بیست درصد، ۲۵ درصد نیز توازن بوده که عمده اینها بصورت اسناد خزانه بوده است.
فرماندار گچساران اظهار کرد: سال جاری و سالهای قبل اعتبارات خوبی در سطح اعتبارات ملی اختصاص داده می‌شد، در سال جاری هم در قالب پیوست‌های برنامه و بودجه به شهرستان تخصیص یافت که در همین جا از نماینده گچساران به ویژه در خصوص زیرساخت‌های راه تلاش کردند از ایشان تشکر و تقدیر ویژه دارم.
خوانپایه در خصوص تأمین اعتبارات زیرساخت‌ها که با رایزنی تاجگردون نماینده گچساران و باشت انجام گرفته و در پیوست قانون بودجه سال 99 هست، گفت: برخی از اینها شامل اعتبار مجتمع دانشگاهی گچساران از ۷ میلیارد به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت، پارک علم و فناوری از 6 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان افزایش یافت، ایجاد ردیف جدید مستقل برای مطالعات طرح گندم و حبوبات امام زاده جعفر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال، افزایش 20 میلیارد ریال به مرکز آموزش و پژوهش نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد و گچساران بوده است.
خوانپایه ادامه داد: طرح انتقال آب از سد چمشیر به روستاهای سرابننیز، سعادت آباد، دشت گز، پشکان، از طرح سابق به طرح سد چمشیر با مبلغ 210 میلیارد ریال، آب منطقه‌ای استان با قید فوریت برای انتقال طرح به شرکت آب نیرو انجام گیرد.
خوانپایه گفت: ایجاد منطقه جدید دهکده گردشگری سد چمشیر به مبلغ 70 میلیارد ریال، تعمیرات و تأمین تجهیزات و ماشین آلات در حوزه آموزش سلامت گچساران به مبلع 50 میلیارد ریال، با توجه به توافقات اولیه با سازمان انرژی اتمی و بازدید معاون سازمان از استان، طرح توسعه پرتودهی و کاربرد آن از 25 میلیارد ریال به 425 میلیارد ریال،
اضافه شدن قطعه میشان به طرح جاده باباکلان-چرام، خان احمد، باشت، مناطق نیمدور، نازمکان، آرو به طرح انتقال آب کشاورزی امام زاده جعفر اضافه شده است. موزه نفت به مبلغ 4 میلیارد تومان،
وی افزود: در سنوات مختلف در سالهای گذشته نیز در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه راه‌های ارتباطی و حوزه آب و خاک اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.



همچنین در این جلسه میزان اعتبارات و بودجه ریزی برای شهرستان گچساران تشریح شد.
علی شهابی نسب معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: اعتبارات نفت، اعتبارات متوازن، اعتبارات استانی و ملی مجموعه اعتبارات شهرستان را تشکیل می دهد، که اعتبارات نفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به گچساران و شهرستان بهمئی است، اعتبارات متوازن در خصوص فاصله شهرستان با میانگین کشوری است.
وی در خصوص کاهش اعتبارات نفتی این شهرستان افزود: اعتبارات نفت به دلیل تحریم ها و کاهش درآمد نفتی، حدود 50 درصد کاهش یافته ولی سرجمع، اعتبارات ملی و استانی این کاهش اعتبارات را جبران کرده است.
شهابی نسب اظهار کرد: ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی، و ۲۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و پیوست شماره ۱ قانون تخصیص می‌یابد.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۷۰ درصد اعتبارات استانی تخصیص و ابلاغ شده، و تفاوتی که با تخصیص اعتبارات سال گذشته دارد این است که امسال اعتبارات نقد اختصاص یافته است در حالی که در سال گذشته بیشتر اعتبارات بصورت اسناد خزانه بود.
وی با بیان اینکه گچساران ۲۲۳ پروژه استانی در دست اجرا دارد، افزود: 15 طرح نیز جزو طرح های ملی در این شهرستان در دست اجرا است، رویکرد دولت این است که بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه تمام گچساران به بهره برداری برسد.
پروره دبیر سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص توزیع اعتبارات شهرستانی، گفت: اعتبارات شهرستان در 28 فصل توزیع شده است. فصل اول اعتبارات مربوط به تجهیز دستگاه‌های اجرایی با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
وی گفت: در فصل دفاع، ۸۴۵ میلیون تومان به تجهیز پایگاه‌های نظامی شهرستان اختصاص یافته است.
پروره افزود: فصل تعمیرات زندان  اعتبار تخصیص یافته، در فصل انرژی، ۴۰۰ میلیون تومان به اصلاح برق روستایی تخصیص یافته است.
پروره ادامه داد: در فصل راه و شهرسازی ۵ میلیارد تومان به پروژه‌های این دستگاه تخصیص یافت. اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
دبیر برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حوزه صنعت، معدن تجارت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته که به شهرک‌ها و تجهیز اداره صنعت معدن تجارت تخصیص یافت.
وی بیان کرد: در فصل کشاورزی ۵ میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان تخصیص یافته است.
به گزارش کبنا، دبیر برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اعتبارات سایر حوزه‌های شهرستان گچساران را به شرح زیر اعلام کرد.
در فصل منابع آب ۱۶ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان تخصیص یافته است که یکی از بیشترین میزان اعتبارات به این فصل اختصاص یافته است.
فصل پسماند ۹۴ میلیون تومان تخصیص یافته است. فصل کاهش آلودگی ۱۱۸ میلیون تومان تخصیص یافته است.
فصل حفاظت از گونه‌های زیستی ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
فصل توسعه و خدمات شهری و روستایی عشایری ۲۷ میلیارد و 196 میلیون تومان تخصیص یافته است که به بنیاد مسکن بیش از 7 میلیارد، شهرداری بیش از 7 میلیارد، سازمان امور عشایر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، ذیل این فصل است.
فصل آب و فاضلاب شهری و روستایی ۱۰ میلیارد و 829 میلیون تومان تخصیص یافته است.
فصل علوم پزشکی و سلامت بیش از یک میلیارد تومان و 874 میلیون تومان است.
فصل دین و مذهب ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.
فصل ورزش و جوانان ۱۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.
فصل فرهنگ و هنر ۷ میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان است.
فصل رسانه ۸۲۶ میلیون تومان است که به سازمان صدا وسیما اختصاص می‌یابد.
فصل گردشگری ۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان است.
فصل صنابع دستی ۶۰ میلیون تومان است.
فصل آموزش و پرورش ۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان است.
فصل آموزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
فصل امداد ۳۰۰ میلیون تومان است.
فصل حمایتی ۲۲۴ میلیون تومان است.
فصل توانبخشی ۲۵۰ میلیون تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی نام
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت جناب خوانپایه .فکر کنم تاریخ تمام شده .مجبور نیستی . .چه کنم که این کارا فایده نداره وباید همین روزا خداحافظی کنی
باران
Iran, Islamic Republic of
خدمتتون عرض کنم ایشون کشته مرده این پست نیست و از روزی که ایشون فرماندار شدن جز زحمت و دردسر هیچی براشون نداشته علیرغم اینکه به نحو احسن مدیریت کردن
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
شما هر کسی که هستید ودر هر جایگاه و منصبی هم قرار دارید هرگز در مورد فرزندان شجاع ایل با شهامت بابکان از جملات امری که حاوی دستور و فرمان باشد استفاده نکنید
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم یکی از خداحافظی های با افتخار هست
منتظر شاهکار بعدی هستیم
Iran, Islamic Republic of
تاج بدبخت کردید دیگه ولش کنید
من ههم انقلابی بودم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف خوان پایه ، در سال ۹۹ اعتبارات گچساران را تاجگردون تامین کرده انشاالله سال ۱۴۰۰ هم خودش یک مرد شجاع و صادق را برای نمایندگی حمایت میکنند .توجه توجه آقایان عریضه نویس همین حالا نامه هایتان را بنویسید فقط جای اسم کاندید را خالی بذارید و ببرید اربابانتان هم تائید کنند .
Iran, Islamic Republic of
پ ن پ خواستید از دکتر زاکانی تشکر کنه؟!!
انشاالله که همه مدیران سلطان رانت یکی پس از دیگری برکنار بشن مشابه م بحران استانداری.
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
در هوش و ذکاوت و درایت و توانمندی تاجگردون جای شک و تردید نبود اما انتقادی از مردم لر دارم قدر دان این نخبه و مرد کاردان نبوده اند
با دست خود آینده و سرنوشت خود را به سمت سیاهی و تباهی بردند
حیف از تاجگردون که بگویند لر است
Iran, Islamic Republic of
این همه بودحه نتیجه تخصص تاجکردون بو ده که عده ای تاب آن رانیاوردند وبه تخلفات تاجگردون اضدفه کردند کسانی که حتی اعداد انرا نمی توانند بنویسند چه برسه کا آن را تامین کنند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای خان پایه طوری تشکر میکنی که انگار تاجگردون از ملک و املاک پدرش این اعتبارات را فراهم کرده اینها از بیت المال ایران بوده که ایشان با قلدری توانستند نسبت به دیگر نمایندگان آنرا تصاحب کنند
چرام
Iran, Islamic Republic of
از سایت محترم کبنا استدعا داریم در خصوص شهرستان چرام هم از مسولین برنامه و بودجه استان اطلاع رسانی شود و انصاف و عدالت در توزیع بودجه شاهد باشیم . متشکرم
United States
اصلی ترین پروژه همین پروژه جاده چرام گچساران هست که پروژه ملی هم هست
علی
Iran, Islamic Republic of
خوان پایه 😂😂😂😂😂
گچساران پاریس
Iran, Islamic Republic of
اینم مدیون نماینده خوب گچساران جناب اقای تاجگردون هستیم مردعمل شیرمیدون
ظفر
Iran, Islamic Republic of
تونل دیل به تاریخ پیوست
United States
همه پروژه ها باید با قدرت بیشتر پیش برود ان شاالله خود تاج گردون بر میگردند برای افتتاح
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
نیکی چو از حد بگذرد نادان فکر بد کند .آنچه که باعث حسادت و کینه توزی زاکانی نسبت به تاجگردون شد بودجه و اعتبار ملی بود که تاجگردون برای منطقه خود آورده بود . اما برخی از مردم به خاطر جهل و نادانی انگار بودجه و پول نفت از گلوله یشان پایین نمی رفت و دلخوشی و بودجه و اعتبار ملی زیر دلشان زده بود .با نادان ها تیشه به ریشه خود زدند با دست خودشان می خواهند سهم نفت سرزمین خود را حلق دیگران را بریزند . چرا زاکانی دایه ی مهربان تر از مادر برای مردم گچساران شد‌ .مهربان های بدون دلیلش را نثارهمشهریان خودش کند نه مردم گچساران و باشت
یادتان هست زمانی که جنگل های زاگرس در آتش سوخت رئیس سازمان محیط،زیست چه گفت طبیعت آتش را کنترل می کند
به وعده سر خرمنی دلخوش کرده اید یا کلمات و الفاظ زاکانی دل خوش کرده اید. خنجر برادر کشی تان را زمین بگذارید با دیگر مردم محروم همدردی کنید .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1