تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۳۲۱۸
پاسخ سخنگوی شورای نگهبان درباره پرونده نماینده گچساران:

قانوگذار براساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است

۰
قانوگذار براساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است
کبنا ؛کبنا؛ 18 تیرماه امسال، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی رد شد.

به گزارش خبرنگار کبنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی افزود: از ابتدای انقلاب هم افراد زیادی بوده‌اند که صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تایید شده، ولی مجلس به اعتبارنامه آن‌ها رای نداده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم تصریح کرد: بیشترین ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم مربوط به سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی بوده است؛ این موارد از گزارش‌های مراجع رسمی و گزارش‌های تحقیقات محلی به دست آمده است.
 کدخدایی با بیان بیان اینکه در ۵۰ تا ۷۰ روز بررسی صلاحیت ۱۶ هزار نفر، کار سختی است؛ باید ثبت نام‌ها پالایش شود، بر لزوم اصلاح قانون انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: وقتی ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام می‌کنند یعنی اینکه ابزار موجود برای بررسی ها، کارآمد نیست؛ از همین رو مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند.
وی اضافه کرد: مجلس در بحث اصلاح قانون انتخابات بر موضوع استانی شدن اصرار داشت و به ما می‌گفتند که شما استانی شدن انتخابات را بپذیرید تا ما اصلاح قانون انتخابات را بپذیریم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه اگر قانون انتخابات اصلاح شود، به راحتی می‌توانیم موارد مربوط به ردصلاحیت‌ها را اعلام کنیم، گفت: طبق قانون ما باید دلایل و مستندات ردصلاحیت را به افراد اعلام کنیم؛ ما همه مستندات را اگر فرد مراجعه کند، به خودش ارائه می‌کنیم و حتی افراد می‌توانند از خود دفاع کنند.

دکتر کدخدایی تاکید کرد: نظام انتخابات باید اصلاح شود، شورای نگهبان صرفا براساس قانون وضع شده توسط نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت افراد می‌پردازد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1