تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۲۳۱۲۲
کبنا خبر می دهد؛

واکنش نماینده بویراحمد به طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور

۱۳
۰
واکنش نماینده بویراحمد به طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور
کبنا ؛مهدی روشنفکر در گفت و گو با خبرنگار کبنا در پاسخ به این سوال که سرانجام طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور چه می‌شود، اظهار داشت:
به گزارش کبنا؛ روشنفکر افزود: بنده درباره صحت این خبر تردید دارم و مطمئن نیستم که  آیا واقعا کسانی با جدیت به دنبال این طرح هستند یا نه، اما مطرح شدن این دست موضوعات را در این شرایط به صلاح کشور نمیدانم.
وی با اشاره به اینکه طبق اصل ۸۹ قانون اساسی مجلس اختیار دارد با رای یک سوم از نمایندگان رییس جمهور را مورد استیضاح قرار دهد و سپس با رای دو سوم نمایندگان،عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را تصویب کند، عنوان کرد: سوال اساسی این است که آیا استیضاح رئیس جمهور در شرایط فعلی به اصلاح امور کمک می‌کند یا بر عکس وضعیت را آشفته‌تر کرده و کشور را وارد یک بحران عمیق‌تر خواهد کرد.
روشنفکر ادامه داد: بدون تردید مردم امروز با مشکلات فروانی روبه‌رو هستند  و بدون شک این مشکلات نتیجه برخی بی تدبیریها و احیانا کم کاری‌ها بوده اما باید توجه کنیم که هدف از طرح سوال و استیضاح باید اصلاح امور و رفع مشکلات مردم باشد.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت سال پایانی خود را طی می‌کند به نظر می‌رسد در بازه زمانی فعلی پیگیری و طرح چنین موضوعاتی نه تنها هیچ دستاوردی برای مردم نخواهد داشت بلکه فشار را بر طبقات ضعیف جامعه چند برابر خواهد کرد.
روشنفکر تاکید کرد: دولت و مجلس نباید وارد دعواهایی شوند که هیچ خیری برای مردم در آنها نهفته نیست.
وی افزود: تنها راه حل منطقی حضور تک تک وزرا در کمیسیون‌های تخصصی و پیگیری و حل و فصل مشکلات مردم به‌صورت مورد به مورد است.
روشنفکر گفت: امروز  روز همدلی و همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت است، مجلس باید از ظرفیت قانون گذاری و نظارتی خود برای کمک به دولت برای مرتفع کردن مشکلات بنیادین مردم استفاده کند.
وی عنوان کرد: بنده هم  مشکلات اقتصادی امروز و فشارهای فزاینده به مردم را لمس و درک میکنم و منتقد جدی عملکرد دولت در برخی حوزه‌ها هستم اما با طرح استیضاح رئیس جمهور در شرایط فعلی مخالفم و ورود مجلس به این وادی را به صلاح مردم و نظام نمی‌دانم.
 روشنفکر یادآور شد: فراموش نکنیم که حضرت آقا به صراحت فرمودند دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.
وی گفت: البته مجلس به یاری خدا به وظایف قانونی خود با دقت عمل خواهد کرد اما در حال حاضر  حتی طرح این مباحث آسیب زاست و باید دست به دست هم دهیم تا از فشار کمر شکن بر دوش طبقات ضعیف کاسته شود نه اینکه خدای ناکرده با قدم و قلم خود مجلس و دولت را وارد نبردهای خطی و جناحی کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده حتی در مورد راهگشا بودن طرح سوال از رئیس جمهور در بازه زمانی فعلی تردید دارم.
روشنفکر خاطرنشان کرد: امروز بیش از 20 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور برنگشته است و به اعتقاد بنده برگشت و مدیریت این ارزها در کانال مناسب باید در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد و طرح مسائل حاشیه‌ای مذموم باشد.
وی گفت: مردم منتظر بازگشت برخی اقلام حذف شده از سبد غذایی خود هستند و مدیریت بازار، کنترل قیمت‌ها و
مهار تورم توسط دولت و مجلس مورد انتظار مردم است و نه داغ شدن نبردهای بی‌حاصل مجلس و دولت که گوشت قربانی آن مردم بویژه طبقات ضعیف تر هستند.
روشنفکر ادامه داد: وزیر بهداشت اخیرا از حذف برخی اقلام مانند گوشت و لبنیات از سبد غذایی مردم گله کردند که
ماموریت مجلس پیگیری و حل این مشکلات توسط دولت است و باید با همکاری و همدلی دولت و مجلس به‌دنبال حل مشکلات بود.
وی تاکید کرد: همه ما در یک کشتی قرار داریم، برای آنکه این کشتی به ساحل امن آرامش برسد تنها تعامل و همکاری سازنده راهگشا است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

کرامت عظیمی فر
Iran, Islamic Republic of
از دیدگاه کارشناسی و واقعیت گرای جناب دکتر روشنفکر تشکر میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
تشکر میکنی...
خخخخخخ
واقعا متاسفم برای اینهمه غیر روشنفکری اقای روشنفکر و بعضی از طرفدارهاش
شایسته
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که تعصب چشماتو کور کرده و گوشاتو کر .دست از تعصبات دوره رنسانس و قوم و قبیله ای بردارید امروز همه ارشد و دکترا دارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
از ادبیاتت مشخصه از اون هستی که نه سر خته ایخی نه سلامتی صحابه
دستفروش
Iran, Islamic Republic of
الان دقیقا نظرش با نماینده قبلی چه فرقی کرد.ما میخواستیم یکی بیاد راه قبلیو ادامه نده.ظاهرا نماینده های ما با بالادستی هی کاری ندارن و فقط جابجایی مدیران در سطح شهر حوزشون براشون کافیه.
Iran, Islamic Republic of
درود
پرستار
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر نشان دادند مسیر عقلانی در انجام امورات مجلس را در پیش گرفته اند. بنده به عنوان یک جوان عدالتخواه از این موضع حمایت میکنم .
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت مردم بیراحمد..
خدا هدایتخواه نماینده مو بی
.......
Iran, Islamic Republic of
تا بیشتر برات دعا کنه تا کسانی را رشد بده که رفوزه اند
رضا
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت خوت
یاسوج باوی
Iran, Islamic Republic of
دوستت داریم بخدا ، مغز متفکر ، انشاالله در آینده هم با قاطعیت ازت حمایت میکنیم
سید حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده باید جهت شفافیت رای خود جهت رد تاجگردون اعلام نظر کنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد انقلابی و استاد ارجمند و فرهیخته و انسان با شرافت و شخصیت.درود بر تدین و پاکی و اخلاص و تقوا و خداترسی ایشان.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1