کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

بانوی کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد (+عکس)

19 تير 1399 ساعت 21:16

در نشست ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده کارآفرین برتر استان در حوزه زنان به انتخاب مردم معرفی و تجلیل شد.


در نشست ویدئو کنفرانس مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان از «فرشته مهرابی» تولیدکننده گل رز به‌عنوان کارآفرین برتر دور چهارم کارآفرینان برتر به انتخاب مردم تجلیل شد.
در این نشست فرشته مهرابی مدیر گلخانه دنا رز، بابیان اینکه از سال ۹۵ شروع به ساخت گلخانه کردم، شروع به تولید گل رز کردم تا شاید با هدیه شاخه گلی لبخندی بر لبی بنشانم، گفت: فروردین سال ۹۶ واریته‌های گل را از کشور هلند وارد کردم و ازنظر تولید، کمیت و کیفیت جز گلخانه داران برتر کشور هستم.
مهرابی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد گل تولیدی به خارج از استان ارسال می‌شود، افزود: با کمک تعدادی از گلخانه داران از سراسر کشور انجمن ملی رز را تشکیل دادیم که در آینده‌ای نزدیک صادرات گل به کشورهای مختلف در دستور کار هست.
وی در ادامه بیان داشت: سطح گلخانه‌های گل رز در استان حدود ۱۸ هکتار با ۴۲ واحد تولیدی فعال و تولید سالیانه حدود ۲۲ میلیون شاخه گل است.
این کارآفرین برتر بیان داشت: تولید در شرایط تحریم مشکلات خاص خودش را دارد، نبود مواد اولیه مصرفی، واردات و هزینه‌ای که با دلار محاسبه می‌شود و فروشی که به ریال است اما تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا بتوانیم در شرایط تحریم و کرونا واحد‌های تولیدی خود را حفظ کنیم و لذت‌بخش‌ترین پاداش ما لبخند و رضایت کارگرانی است که لقمه نانی سر سفره خود می‌برند.
مهرابی بابیان اینکه کارآفرینی موتور محرک رشد و توسعه در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و فراگیری آن می‌تواند به تحول و دگرگونی بنیادین اقتصاد ملی منجر شود، گفت: ازآنجاکه روی آوردن به مقوله کارآفرینی باعث تولید ثروت ایجاد رفاه و آرامش در جامعه می‌شود باید دستگاه‌های مختلف با بهره‌گیری از فرصت‌ها ظرفیت و توانمندی‌های موجود اشتغال‌زایی برای جوانان کارآفرین تهیه کنند.
مدیر گلخانه دنا رز اظهار داشت: بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور توانسته‌اند وارد بازارهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شوند و خوشبختانه عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته‌اند.
وی در ادامه افزود: آسیب‌های اجتماعی اولین افرادی را که موردحمله قرار می‌دهد زنان هستند؛ بیشتر آسیب‌های بانوان برمی‌گردد به محرومیت اقتصادی اگر بانوان در بحث اشتغال ورود کنند خیلی از مسائل و مشکلات برطرف می‌شود؛ خوشبختانه بانوان این استان تا حدودی به خودباوری رسیده‌اند و در بحث اشتغال عملکرد خوبی داشته‌اند و در صنف گلخانه داران حدود چهل درصد تولیدکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.
مهرابی با اشاره به اینکه در بخش تولید حمایت خوبی دیده نمی‌شود و تمام حمایت مسئولان به دادن تسهیلات با نرخ بالا ختم می‌شود، بیان کرد: مسئولان باید موانع را از سر راه تولیدکننده بردارند تا تولیدکننده دغدغه اخطاریه آب، برق و گاز نداشته و تنها دغدغه تولید داشته باشد.
مدیر گلخانه دنا رز مشکلات گلخانه داران را بالا بودن هزینه ساخت سازه، تجهیزات گرمایشی، سرمایشی، پوشش گلخانه، مواد اولیه، بسترهای کشت کود و سموم؛ تأکید بانک‌های عامل به تأمین ۲۰٪ سهم متقاضی و تأمین وثیقه؛ افت قیمت فروش گل‌های شاخه بریده و متضرر شدن گلخانه داران؛ عدم تمدید تسهیلات بانکی با نرخ پایین برای گلخانه دارانی که توانایی بازپرداخت تسهیلات را ندارند؛ نبود زیرساخت برای صادرات؛ کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش هنگام تولید؛ بالا بودن هزینه‌های انرژی ازجمله برق و گاز و عدم تأمین نهاد‌های موردنیاز دانست.
نادیا صداقت با اشاره به فعالیت زنان در حوزه کشاورزی، خدماتی و صنعت گفت: در این دوره جشنواره ۵۳ زن فعال درزمینهٔ تولید گل رز، قارچ خوراکی و زعفران، تولید گلیم و گبه حوزه خدماتی و صنعت شرکت کردند.
وی عنوان کرد: در حوزه گل رز سال گذشته ۲۱ میلیون گل رز شاخه بریده، ۲۷ کیلو زعفران و ۵۳۷ تن قارچ خوراکی و ۱۵۰ هزار تن گیاهان دارویی تولید شد.
این مسئول با اشاره به مشکلات تورم، تحریم و کرونا درفروش تولیدات بانوان گفت: این مسائل باعث کاهش قدرت خرید مردم و کاهش انگیزه در بانوان شده است‌.
وی همچنین با اشاره به افتتاح بازارچه موقت تولیدات صنایع‌دستی استان خواستار مشارکت معاونت امور زنان برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی زنان استان شد.
همچنین معصومه ابتکار از اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.

 


کد مطلب: 423063

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423063/بانوی-کارآفرین-برتر-کهگیلویه-بویراحمد-معرفی-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1