کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) هشدارهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم؛ پنهان کاری ننگ نیست

19 تير 1399 ساعت 13:38

پنهان کاری ننگ نیست و باید افراد خیلی راحت بگویند که ناقل هستم و در این زمینه رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند.


حسین کلانتری  امروز ( پنجشنبه 19 تیر ماه 99) در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در آمار علوم پزشکی متاسفانه با شیب تندی مسیر را طی می‌کنیم که خطرناک و پر هزینه است.
   
فیلم ) صحبت های هشدار دهنده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ای.سی.یو ما محدود است با این ظرفیت با کمبود جا روبرو می‌شویم و باید منتظر حوادث بعدی بود پس اول باید زنجیره انتقال را قطع کنیم که اگر این گونه شود کسانی که مبتلا می‌شوند با خطر جدی روبرو هستند.
وی افزود: اقداماتی با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها انجام شده طبق آمارها  رعایت‌ها خیلی خوب شده کارخانه‌ها ۸۷ درصد و کارگاه‌ها ۸۸ و ادارات ۸۹ درصد و بانک‌ها ۹۰ درصد رعایت کرده‌اند و هر کدام زودتر به ۱۰۰ درصد برسند باید آن‌ها را تشویق کرد.
کلانتری گفت: نوع نگاه ما به افرادی که تخلف می‌کنند این گونه است که در حوزه اداری تکلیف مشخص شده و اگر کسی ماسک نزد به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌شود و دستگاه‌های که ضعیف عمل کرده اول در جشنواره شهید رجایی راه نمی‌دهیم و برخودهای بعدی هم صورت می‌گیرد.
وی گفت: توجه و احساس مسوولیت‌ها بالا رفته اما کافی نیست تا بتوانیم این شیب تند را کاهش دهیم و همه باید به فکر افزایش تلاش‌ها باشیم در مورد باغ‌ها در مناطق قرمز و نارنجی تالارها باید تعطیل باشند در گچساران وضعیت خطرناک است و در مناطق زرد و سفید هم باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها رعایت شوند و نباید به بهانه این جمله که «رعایت می‌کنیم» اجازه فعالیت دهیم که در یک مراسم ۱۰۰ نفر مبتلا شده و در میان آن‌ها ۵ نفر هم بمیرند.
   
فیلم) تعارف نداریم باید مکان‌های عمومی فعلاً تعطیل باشند
این مسوول گفت: راجع به گردشگری یاداوری می‌کنم که شهرداری‌ها در یاسوج و سی سخت مطلقاً در پارک‌ها و آبشار و تفرجگاه‌ها کسی حق اسکان ندارد و وضعیت آبشار را هم تعیین تکلیف کردیم و سه روز آخر هفته باید کاملاً کنترل باشد اما در همه ایام امکان برقرای اسکان و چادر ممنوع است.
وی گفت: بیماری که می‌خواهد از بیمارستان با اختیار خود ترخیص کنیم همراهان باید متعهد شوند که قرنطینه شوند و اگر فوت شد با رعایت پروتکل‌ها دفن شوند چرا که خطر انتقال ویروس را دارد و به قولی بمب ویروس است.
این مسوول گفت: پنهان کاری ننگ نیست و باید افراد خیلی راحت بگویند که ناقل هستم و در این زمینه رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند.
وی افزود: با این وضعیتی که یک نفر اینگونه در چرام تدفین می‌شود باید منتظر مردن خیلی‌ها بود و کسانی که این کارها را می‌کنند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند چرا که تهدید جان دیگران قابل تحمل نیست بگذارید شهرداری و تیم تخصصی تدفین و خاکسپاری کنند.


کد مطلب: 423051

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423051/فیلم-هشدارهای-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-مردم-پنهان-کاری-ننگ-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1