تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۲۳۰۴۸
اخراج تاجگردون از بهارستان

آینده «تاجگردون»

۱۹
۳
آینده «تاجگردون»
کبنا ؛ یک بام و دو هوای مجلس یازدهم درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بالاخره پایان یافت تا این نماینده ادوار مجلس اینبار در دور یازدهم راه به جایی نبرد و بهارستان را ترک کند! در حدود 40 روز گذشته مجلس یازدهم اعتبارنامه تاجگردون را به دغدغه‌ای تبدیل کرده بود و بخش‌های مختلف این مجلس را هم به بررسی آن گماشته بود. همان اولین روزهای افتتاح بود که 9 منتخب مجلس به رهبری علیرضا زاکانی ضمن اعلام اتهاماتی اقتصادی علیه تاجگردون به اعتبارنامه او اعتراض کردند. براساس قانون اعتراضات در شعبه 12 بررسی شد اما شعبه رای به برائت تاجگردون داد و او تایید شد. درحالی که سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در یک مصاحبه شبانه گفته بود تایید شعبه رای نهایی است و دیگر در صحن مجلس گزارش به رای گذاشته نمی‌شود اما فردای همان روز با اخطار زاکانی موضوع به رای گذاشته شد و قاطبه نمایندگان رای مخالف به نظر شورا دادند تا کار به کمیسیون تحقیق بکشد. روز دوم تیر حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما سه نفر از اعضای کمیته کمیسیون تحقیق جلساتی پی در پی‌ با مجموعه‌های نظارتی داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانند به رفع ابهامات و تکمیل اطلاعات ما برای بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون کمک کنند.
وی افزود: در این جلسات توضیحات مفصلی درباره برخی ابهامات مطرح شد و اطلاعات خوبی از این مجموعه‌ها به دست‌آوردیم که البته هنوز خام است و باید دسته‌بندی شود تا فردا بعدازظهر این گزارش را در کمیسیون تحقیق ارائه و بعد از اینکه کمیسیون به جمع‌بندی رسید گزارش را به هیئت رئیسه تقدیم کنیم. فیروزی ادامه داد: ما رایزنی و صحبت‌هایی با شورای نگهبان داشتیم و نیاز به جلسه با آنها نبود اما با چند مجموعه نظارتی از جمله وزارت اطلاعات دیدار و گفت‌وگوهایی داشتیم.

سوم تیر اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق نیز تایید شد و سخنگوی این کمیسیون گفت: کمیسیون تحقیق بعد از دو هفته کار سنگینی که توسط کمیته منتخب انجام شد و جلسات متعددی که با مجموعه‌های نظارتی اثرگذار داشت امروز تشکیل جلسه داد و اعضای کمیته گزارش خود را به کمیسیون ارائه کردند و نهایتا رای‌گیری به صورت مخفیانه انجام شد و اعتبارنامه آقای تاج گردون با اکثریت آرا به تایید کمیسیون تحقیق رسید. چهارم تیر بار دیگر سخنگوی این کمیسیون در مصاحبه‌ای با اشاره به وجود اختلاف نظرهایی در مورد اینکه آیا این اعتبارنامه باید در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود یا نه، گفت: دو برداشت متفاوت وجود دارد، در آیین‌نامه مجلس لفظ تصمیم‌گیری در این باره آمده و برداشت برخی حقوقدان‌ها این است که این تصمیم‌گیری به معنی اخذ نظر است و آنچه در مجلس از آن برداشت می‌شود رای‌گیری است.
تصاویری از حضور تاجگردون در مجلس / تجمع معترضین اعتبار نامه منتخب مردم گچساران و باشت /  گزارش تأیید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق رأی گیری ندارد چند روایت‌ از عملکرد کمیسیون تحقیق / فیلم رائفی‌پور و نماینده قم درباره تاجگردون
ششم تیر علی اصغر خانی رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از روند بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در این کمیسیون گفت که تصمیم کمیسیون تحقیق برای تایید این اعتبارنامه بر اساس مستندات، شواهد و گزارشات کارشناسی دقیق بوده و شایسته نیست شاهد بداخلاقی و حاشیه‌سازی در این موضوع باشیم. این کمیته ۴ نفره با مسئولیت آقای میرتاج الدینی نماینده محترم مردم تبریز برای بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر در فرصت موجود جلساتی را با وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه وشورای نگهبان برگزار کردند و گزارش کامل و جامعی از سوی این کمیته تهیه شد.

روز دوازدهم تیر رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی اسناد و مدارک معترضین به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته گفت که کمیسیون تحقیق از تصمیم خود در تایید اعتبارنامه منتخب گچساران دفاع می‌کند. علی‌اصغر خانی با اشاره به اظهارات برخی معترضین به اعتبارنامه منتخب گچساران مبنی بر اینکه مستندات آن‌ها در این کمیسیون مورد بررسی قرار نگرفته، گفت: بعد از ارجاع اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق ما ۱۵ روز برای بررسی فرصت داشتیم، به معترضین وقت دادیم با اسناد و مدارک آمدند و وقتی هم به آقای تاجگردون دادیم، ایشان هم حرف‌هایشان را زدند. معترضین هفت بند را مطرح کرده بودند که بررسی شد و آقای تاجگردون هم جواب دادند.
 
سرانجام دیروز بعد از کش و قوس‌های فراوان قرار شد مجلس به اعتبارنامه تاجگردون رسیدگی کند. اینبار نیز صحن مجلس به قرائت نظر کمیسیون تحقیق بسنده نکرد و نمایندگان خواستار رای‌گیری درباره نظر کمیسیون تحقیق شدند. دیروز شروع بررسی این موضوع با جلسه‌ای غیرعلنی بود. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه غیرعلنی اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران مورد بررسی قرار گرفت. محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی دیروز (چهارشنبه )در توضیح جلسه غیرعلنی اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸:۱۰ آغاز شد بحث ما درباره‌ی اعتبارنامه آقای تاجگردون بود. وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان معترض به اعتبارنامه مباحث خود را در ۱۵ دقیقه بیان کردند و آقای تاجگردون هم در فرصت ۳۰دقیقه خود بیانات‌شان را عنوان کردند تا نمایندگان در جریان باشند. اکنون مجلس شورای اسلامی وارد بررسی گزارش کمیسیون تحقیق در این باره می‌شود.
قانون آیین نامه داخلی مجلس در این باره می‌گوید: ماده 32- چنانچه کمیسیون تحقیق، اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تایید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد گزارش آن حداکثر به مدت پانزده دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می‌شود. نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش توسط کمیسیون رد شده است حداکثر به مدت سی دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند، ضمن اینکه می‌تواند بخشی از وقت خود را حداکثر به دو نفر از نمایندگان واگذار کند، سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رای گذاشته می‌شود، چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.
دیروز بعد از برگزاری جلسه غیرعلنی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: براساس آیین‌نامه رای‌گیری با برگه مخفی انجام می‌شود. امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: ورقه مخصوص رای‌گیری بین نمایندگان توزیع می‌شود این رای در واقع درباره گزارش کمیسیون تحقیق در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون است که موافقت با گزارش به معنی تایید اعتبارنامه و مخالفت با گزارش به معنی رد اعتبارنامه است و در غیر این دو حالت رای ممتنع نیز پیش‌بینی شده است.
 
128 رای مخالف تاجگردون
بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی قرار داشت که با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ رای ماخوذه از نمایندگان به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید. براساس آیین نامه داخلی مجلس مراتب رد اعتبارنامه باید از سوی هیئت رئیسه مجلس به وزارت کشور اعلام شود. پیش از اعلام نتیجه رای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، وی جلسه علنی مجلس را ترک کرد.
اولین واکنش در این زمینه را تاجگردون در صفحه اینستاگرام خود داشت و نوشت: «مجلس رای اعتماد به اعتبارنامه نداد؛ تمام آنچه که حجت بود ادا شد. مردم خونسردی خودشان را حفظ کنند.» برخی نمایندگان از جمله ابراهیم رضایی، اقبال شاکری و روح‌الله نجابت نیز در صفحات شخصی خود در توییتر اقدام به انتشار رای مخالفت خود در خصوص این اعتبارنامه کردند. علی‌اصغر خانی رئیس کمیسیون تحقیق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « فرآیند طی شده در پرونده آقای تاجگردون طبق پروتکل قانونی بوده است و تمام مراحل از شروع بررسی این پرونده در شعبه و از آنجا به کمیسیون تحقیق و از کمیسیون به صحن در همین روال قانونی صورت گرفت و با رای امروز هم همه ما نمایندگان و مردم باید تابع قانون باشیم.» ابراهیم رضایی نماینده دشتستان نیز در توییتر خود نوشت: «همه نمایندگان، نماینده گچساران در مجلس هم هستند و بنده بطور خاص پاسخگوی مردم شریف و انقلابی گچساران و باشت تا زمان انتخاب نماینده جدید خواهم بود».
 
مجتبی توانگر نماینده تهران نیز در توییتر خود نوشت: « پرونده تاجگردون رو بستیم. ‏دستور کار مجلس حل مشکل معیشت است.» همچنین مجتبی رضاخواه نماینده تهران نیز در صفحه شخصی خود در توییتر این گونه نوشت: «یکی از دلایل رد اعتبارنامه تاجگردون، دفاع بد و مغلطه تعجب‌برانگیز پزشکیان بود. ایشان با اشاره به حدیثی نتیجه گرفت که اگر کسی اتهامات علیه خودش را رد کند، باید آنها را نادیده گرفت! ‏پس نقش دادگاه چیست؟ از این پس تلاش می‌کنیم پیگیر حقوق مردم شریف و فهمیده باشت و گچساران هم باشیم.» وی در توییت جداگانه‌ای نوشت: «اعتبارنامه آقای تاجگردون بعد از شنیدن ۱۵ دقیقه صحبت نماینده مخالفین و ۳۰ دقیقه دفاع ایشان و آقای پزشکیان رد شد.» روح‌الله نجابت نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «این است مجلس انقلابی...» و رای به رد اعتبارنامه تاجگردون را «گام نخست مجلس یازدهم در مبارزه با فساد» خواند و افزود «مجلس نشان داد که عصاره فضائل ملت است. ان‌شاءالله تا آخر چنین می‌ماند.» مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان نیز توییتر خود نوشت: « بنابر نامه وزارت اطلاعات به عنوان مهمترین سند موجود، با اعتبارنامه آقای تاجگردون مخالفت کردم. ‏دعوای شخصی با کسی نداریم، اما حرمت و اعتبار جایگاه نمایندگی مجلس را باید حفظ کرد.» حسن شجاعی علی آبادی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در پایان نطق خود با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در جلسه علنی دیروز گفت: قضاوتی راجع به درستی یا غلطی رد این اعتبار نامه ندارم، اما می‌خواهم به همه مردم حوزه گچساران اعلام کنم که چنین نیست که شما در مجلس نماینده‌ای نداشته باشید. همه ما نماینده مردم گچساران و باشت هستیم. اگر دیروز یک نفر از حقوق مردم گچساران و باشت دفاع می‌کرد امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده آنها از حقوق آنها دفاع خواهد کرد. غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی رای‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران در صحن علنی را خلاف قانون دانست و گفت‌ که این کار بدعتی در قانون‌گذاری بوده است.
 
آینده تاجگردون
تا کنون بحث‌های زیادی درباره‌انگیزه‌های این نوع پیگیری نمایندگان مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون مطرح شده بود از جمله غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس دهم پیش از این گفته بود که بنظر می‌رسد نمایندگان اهدافی سیاسی را در این ماجرا دنبال می‌کنند با توجه به اینکه تاجگردون از معدود نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس یازدهم است. با این حال این رد اعتبارنامه آیا می‌تواند بر روی سرنوشت آینده تاجگردون برای شرکت در دوره‌های بعدی انتخابات تاثیر داشته باشد؟ این سوال را با محمود صادقی نماینده مجلس دهم و حقوقدان مطرح کردیم. صادقی گفت:«اینکه نمایندگان اعتبارنامه یک منتخب را رد کنند به خودی خود دلیلی بر این نخواهد بود که فرد مذکور در دوره‌های بعدی محدودیتی برای شرکت در انتخابات داشته باشد.» او افزود:«هر نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش رد شده باشد نیز می‌تواند براساس روال قانونی در انتخابات‌های بعدی نیز ثبت نام کند و براساس فرآیندهای موجود بار دیگر صلاحیت او برای شرکت در انتخابات بررسی خواهد شد بنابراین از این حیث آقای تاجگردون مشکلی برای آینده و کاندیداتوری در انتخابات نخواهد داشت.»
پرونده تاجگردون بالاخره بسته شد فارغ از نتیجه به هرحال اینکه چنین موضوعی دیگر قرار نیست وقت نمایندگان را بگیرد خوب است اما نکته مهمتر این است که مجلس همانطور که وعده داده در سایر اهداف به ویژه در بهبود اقتصاد کشور نیز با همین میزان جدیت و پیگیری اقدام کند. یقینا وضعیت فعلی اقتصادی به قدری ناموجه است که هیچ فرقی ندارد که نمایندگان فعلی از چه جناحی هستند بلکه تلاش‌های آنها اگر نتیجه بخش باشد مورد تقدیر همه قرار خواهد گرفت. با این حال اگر این پشتکار ماجرای اعتبارنامه تاجگردون را درباره سایر موضوعات نبینیم بیش از آنکه شائبه پیگیر بودن مجلس و حق بودن اقدام آنها را شاهد باشیم در واقع اهدافی جناحی را دیده ایم، امید است که چنین نشود...

مجلس «تاجگردون» را هم تحمل نکرد
پس از يک ماه کشمکش در مجلس بالاخره ماراتن اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران به پايان رسيد و همانطور که نمايندگان از قبل گفته بودند اعتبارنامه نامه وي از سوي نمايندگان رد شد. البته آنچه مسلم است طبق آيين‌نامه مجلس اساسا اعتبارنامه وي پس از تاييد در شعبه 12 نبايد حتي به کميسيون تحقيق مي‌رفت اما پس از تاييد کميسيون تحقيق نيز نيازي به راي‌گيري در صحن علني مجلس نبود. به‌نظر مي‌رسد عزم بهارستان‌نشينان بر خارج نمودن تاجگردون از مجلس بر آيين‌نامه داخلي چربيد و اعتبارنامه تاجگردون با 102 راي موافق، 128 راي مخالف و 21 راي ممتنع از مجموع 251 راي ماخوذه به تصويب مجلس نرسيد و بدين صورت تا‌جگردون با 8 سال نمايندگي از رسيدن به مجلس يازدهم باز ماند.
پايان ماجراي يک اعتبارنامه شايد اگر مجلس يازدهم طي بيش از يک‌ماه گذشته به‌جاي تمرکز بر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران بر مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم که پيش از ورود به مجلسي قولش را داده بودند ورود مي‌کرد، امروز جامعه در چنين شرايطي قرار نداشت. اما از آنجايي که اولويت‌هاي مجلس يازدهمي‌ها امور ديگري است، نبايد چندان تعجب کرد که چرا پرونده يک اعتبارنامه به اين حد طولاني مي‌شود. از اين جهت شايد به‌جرات بتوان گفت که چنين کشمکشي در مجلس بر سر يک اعتبارنامه طي بيست سال اخير و مجالس مختلف بي‌سابقه بوده است. ماجرا از جايي شروع شد که 3 روز پس از آغازبه‌کار رسمي مجلس و در جريان بررسي اعتبارنامه نمايندگان چندي از منتخبان از جمله روح‌ا... نجابت و عليرضا زاکاني با اعتراض نسبت‌به اعتبارنامه تاجگردون در نامه‌اي خطاب به هيات‌رئيسه اعتراض خود را نسبت به  رانت‌خواري، کسب منافع اقتصادي و اعمال نفوذ شبکه‌اي از طرق مختلف در دستگاه‌هاي دولتي و شرکت‌هاي تابعه تاجگردون اعلام کردند. هرچند در آن مقطع خود تاجگردون نيز اعتراضاتي نسبت به اعتبارنامه برخي از منتخبين داشت اما به جايي نرسيد. البته قضيه در اينجا به اتمام نرسيد و قرار شد 10 روز بعد دوباره اعتبارنامه‌هاي مورد اعتراض و ردشده در شعب مورد بررسي قرار گيرد اما تاجگردون در اين مرحله نيز نتوانست به سلامت عبور كند و اعتبارنامه‌اش پس از يک‌بار تاييد در شعبه 12 به کميسيون تحقيق رفت. اين روند ادامه داشت تا در سوم ماه جاري کميسيون تحقيق راي به تاييد اعتبارنامه تاجگردون داد و آن را به صحن علني ارسال کرد؛ رايي که به مذاق مخالفان از جمله زاکاني خوش نيامد و وعده راي‌گيري در صحن علني را داد. اين در حالي است که چندي پيش سميه محمودي، سخنگوي کميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس درخصوص اعتبارنامه تاجگردون اظهار داشت: «برخي مي‌گويند لازم است نظر کميسيون مذکور در صحن به راي گذاشته شود تا به قول عليرضا زاکاني، نماينده قم و از معترضان سرسخت به اعتبارنامه تاجگردون، رفوزه شدن کميسيون تحقيق جبران شود. از سوي ديگر، عده‌اي طبق آيين‌نامه داخلي تاييد کميسيون تحقيق را براي باقي ماندن نماينده کافي مي‌دانند.» هر چند که طبق نظر محمودي پس از تاييد اعتبارنامه در شعبه 12 طبق قانون نبايد پرونده تاجگردون حتي به کميسيون تحقيق مي‌رفت. در نهايت روز گذشته پس از يک‌ماه کشمکش بر سر اين پرونده مجلس به تعيين تکليف اعتبارنامه تاجگردون پرداخت و ابتدا در جلسه غيرعلني بنابر گفته قاليباف رئيس جلسه مباحثي مطرح شد و نمايندگان مخالف، موافق و خود تاجگردون صحبت کردند و پس از آنها قاليباف با قرائت گزارش کميسيون تحقيق که راي بر تاييد اعتبارنامه تاجگردون داده بود، اين اعتبارنامه را به راي مخفي نمايندگان گذاشت و پس از مشخص شدن راي نمايندگان تاج‌گردون صحن علني مجلس را ترک کرد.

رد اعتبارنامه
بررسي اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در دستور جلسه علني صبح ديروز مجلس قرار داشت که نمايندگان با 102 راي موافق، 128 راي مخالف و 21 راي ممتنع از مجموع 251 راي ماخوذه به تصويب مجلس نرسيد. براساس آيين‌نامه داخلي مجلس مراتب رد اعتبارنامه بايد از سوي هيات‌رئيسه مجلس به وزارت کشور اعلام شود.

رکوردشکني بعد از 20 سال
اما موضوع بررسي اعتبارنامه‌ها يکي از مباحث جنجالي است که هنوز بعد از 40 سال و يازده دوره، مجلس اول با رد اعتبارنامه 9 نماينده پيشتاز است و بعد از آن مجلس ششم با رد 3 اعتبارنامه در رتبه دوم قرار دارد. مجلس دوم و چهارم هم اعتبارنامه دو نماينده را رد کرد و مجلس سوم و پنجم صلاح ديد دو نفر در جمع نمايندگان قرار نداشته باشند. مجلس ششم آخرين مجلسي بود که در بررسي اعتبارنامه‌ها راي به رد يک اعتبارنامه مي‌داد و تقريبا 20 سال است که چنين اتفاقي در صحنه پارلمان مشاهده نشده بود که امروز مجلس يازدهم اين رکورد 20ساله را شکست.

واکنش تاجگردون
بعد از رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علني مجلس او با انتشار تصويري از يک دست‌نوشته در صفحه اينستاگرامي‌اش نوشت: مجلس راي به اعتبارنامه ... داد .... نداد ... تمام و آنچه حجت بود ادا شد. مردم خونسردي خود را حفظ کنند.
واکنش‌ها به رد اعتبارنامه پس از رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران و باشت برخي نمايندگان در صفحات شخصي خود در توئيتر نسبت به اين مساله واکنش نشان دادند. جالب اينکه بسياري از اين افراد کساني هستند که موافق فيلترينگ فضاي مجازي هستند. مجتبي توانگر نماينده تهران نيز در توئيتر خود نوشت: «پرونده تاجگردون رو بستيم. ‏دستورکار مجلس حل مشکل معيشت است. مجتبي رضاخواه نماينده تهران نيز اينگونه نوشت: «يکي از دلايل رد اعتبارنامه تاجگردون، دفاع بد و مغلطه تعجب‌برانگيز پزشکيان بود. ايشان با اشاره به حديثي نتيجه گرفت که اگر کسي اتهامات عليه خودش را رد کند، بايد آنها را ناديده گرفت! پس نقش دادگاه چيست؟ از اين پس تلاش مي‌کنيم پيگير حقوق مردم شريف و فهميده باشت و گچساران هم باشيم». روح‌ا... نجابت نيز در صفحه شخصي خود در توئيتر نوشت: «اين است مجلس انقلابي ...» و راي به رد اعتبارنامه تاجگردون را «گام نخست مجلس يازدهم در مبارزه با فساد» خواند و افزود: «مجلس نشان داد که عصاره فضائل ملت است.» عليرضا زاکاني هم در صفحه توئيتر خود اينگونه نوشت: «گرچه مجلس در اصلاح خود امروز گامي مهم برداشت ولي تازه در آغاز راهيم. ‏ان‌شاء‌ا... گام اصلي، حرکت در رفع مشکلات اقتصادي مردم خواهد بود که بي‌شک خدمت به همگان به‌خصوص عزيزان گچساران و باشت اولويت نمايندگان مجلس است.» احمد نادري نماينده تهران نيز نوشت: «درود بر شهداي مظلوم استان کهگيلويه‌وبويراحمد و سلام بر مردم انقلابي آن. ‏با افتخار اعلام مي‌کنم از امروز در حد توانم پيگير امور مربوط به مردم شريف حوزه انتخابيه گچساران و باشت خواهم بود».


منبع آفتاب یزد
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
تاجگردون رییس‌جمهور آینده است
Iran, Islamic Republic of
جوک باحالی بود خخخخخخ
oiu
Iran, Islamic Republic of
مجلس ده درصدی
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
آیا نمایندگان مخالفی که مدیریت کنارگیری تاج گردون را بعهد ه گرفتند آیا حاضر هستند هر هفته یک نفرشان به روستاهای تاج گردون سرکشی کند یا هدف فقط شعار بود
بسم الله فردا جمعه است و منتظر ورود شما مخالفین تاج گردون
کریم
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج
Iran, Islamic Republic of
ای خدا صادقی بایدرد صلاحیت شود قالیباف وزاکانی تایید بشن خدابه داد کشورم برس
Iran, Islamic Republic of
صادقی ابدا لیاقت نمایندگی را نداشت
رجا
Iran, Islamic Republic of
خود را نماینده ما حساب می کنید ما شما به عنوان نماینده خود قبول نداریم ما نیازی به نماینده های مثل شما نداریم جنابان نجات ونادری وزاکانی وامثالهم
محمود صادقی صلاحیت نداره که اصلا تیتر بزنه .. کبنا تو اصلا حالت خوبه .. این چه تیتری روی کبنا تو خودتو برای تاجگرون تیکه تیکه کن البته شاید نشر ندی
Iran, Islamic Republic of
شما اگر عرضه داشته باشید به حوزه خودتان برسید.زاکانی هنوز خیابانهای قم را بلد نیست .بروید همانجا .عملا تاجگردون ازطرع دولت واستاندارخودش پیگیر است
وحیدازمارگون
United States
تاج گردون محبوب قلب همه زاگرس نشینان اللخصوص استان ک.ب هست تاج گردون بود که تنها توانست در این استان چندشهرستان را اباد بکند (گچساران،باشت) اگه ایشان دوبار ثبت نام بکنن برای کاندیداتوری مجلس گچساران وباشت بنده باتمام خانواده و دوستان و اشنایان از بویراحمد به گچساران برای رای میرویم
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش
Iran, Islamic Republic of
مجلستون
امین
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی یعنی همین✌درود بر آقای زاکانی. ای کاش هر شهر یک زاکانی داشت
Iran, Islamic Republic of
چطور فقط نظرات موافق تاجگردون رو می گذارید چه رسانه یک طرفه ای هستید ولی بدانید آدم باید آزاده باشه و بخاطر منافعش از ناحق دفاع نکنه.
ح
Iran, Islamic Republic of
حق به حق دار نرسید خدا ازتون نگذره
سینا صادقی لوداب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یک نخبه ویک فعال سیاسی بود.مردی مردمی،حکیمی داناوتوانا،سخنور،محبوب قلبها.فکر نکنم او جانشینی داشته باشد. جگرهاخون شود تا یک پسر مثل پدر گردد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مرد بوده و هست آبروی قوم لر بود مرگ بر دشمنان تاجگردون ... آقای زاکانی اگه انقلابی بود که نماینده مردم رو با بی رحمی و عقده گشایی نابود نمیکرد و حالا باکمال پررویی میخواد دامادش دستار خودش کنه ..
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1