کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوری در جمع خبرنگاران:

گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتبارنامه تاجگردون باید در صحن قرائت می‌شد

18 تير 1399 ساعت 11:52

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با اشاره به نحوه رسیدگی به گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: گزارش کمیسیون تحقیق طبق آیین نامه داخلی باید در صحن قرائت می‌شد.


غلامرضا نوری قزلجه در حاشیه نشست علنی امروز چهارشنبه (18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح بررسی گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: در نشست امروز مجلس اتفاقی بر خلاف قانون آیین نامه داخلی افتاد، اعتبارنامه آقای تاجگردون در حالی به رای گذاشته شد که شعبه و کمیسیون تحقیق آن را تایید کرده بودند.
به گزارش کبنا به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبارنامه منتخب مردم گچساران در شعبه تایید شده بود اما بر خلاف قانون، به کمیسیون تحقیق ارجاع شد. اعبتارنامه این منتخب مردم در کمیسیون تحقیق نیز تایید شد اما در نشست علنی به رای گذاشته شد.
وی افزود: به استناد مواد 28 تا 32 آیین نامه داخلی مجلس گزارش شعبه و کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخبی برای تصمیم مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد. در صورت رد اعتبارنامه در شعبه یا کمیسیون تحقیق روالی که امروز طی شد، باید انجام می‌گرفت.
نوری با اشاره به قرائت گزارش شعب درباره اعتبار نامه 275 نماینده دیگر در صحن علنی، گفت: گزارش شعب درباره اعتراض به دو منتخب دیگر تنها در صحن علنی مجلس قرائت شد بنابراین گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران باید تنها قرائت می‌شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نیازی به برگزاری نشست غیرعلنی در این خصوص نبود، افزود: معترضان و منتخب مردم گچساران هیچ چیز منافی عفت یا موضوع امنیتی را در اظهارات خود بیان نکردند، متاسفانه پیام برخورد با منتخبی که توانسته بود 75درصد آراء حوزه انتخابیه را کسب کند، درست نبود و این موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.
نوری با تاکید بر اینکه نمایندگان برای اجرای قوانین به ویژه آیین نامه داخلی مجلس قسم خوردند، ادامه داد: امروز  بدعتی در قانونگذاری صورت گرفت. در شرایطی که مردم درگیر مسائل معیشتی و اقتصادی هستند، مجلس 40 روز درگیر اعتبارنامه تاجگردون بود و این سبب شده به موضوعات اصلی وارد نشویم.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه آراء نمایندگان محترم بود و آقای تاجگردون هم به رأی نمایندگان احترام گذاشت و پذیرفت اما نمایندگان به جز اعضای کمیسیون تحقیق که همه به تایید گزارش رای داده، بقیه به صورت جزئی در جریان موضوع قرار گرفتند و بر اساس شنیده ها رای دادند. رای گیری خلاف قانون بود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوعات عدیده‌ای برای منتخب مردم گچساران مطرح شده بود که وی قطعا در 30 دقیقه نمی‌توانست همه آنها را پاسخ داد، اما کمیسیون تحقیق هفته‌ها موضوع را بررسی و تایید همه مراجع امنیتی و ذی صلاح و شورای نگهبان و حتی تایید مردم را داشت.
 


کد مطلب: 423010

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423010/گزارش-کمیسیون-تحقیق-درباره-اعتبارنامه-تاجگردون-باید-صحن-قرائت-می-شد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1