کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

رصد عطاری‌های یاسوج / پیشگیری از دخالت در داروسازی و توزیع داروهای تقلبی

15 تير 1399 ساعت 0:49

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گفت: در بازرسی گشت مشترک از عطاری های سطح شهر یاسوج، اقلام فرآورده های دارویی، بدون مجوز و بدون تاریخ ساخت و انقضاء کشف و ضبط شد.


اگر گذری بر شهر یاسوج و در میدان هفتم تیر و یا سایر نقاط این شهر داشته باشید با عطاری هایی مواجه می شوید که به غیر از داروهای گیاهی و سنتی، داروهای دیگری را به فروش می رسانند.
برخی از آنان فارغ از عدم تجربه ای که در این زمینه دارند، ورود داروهای غیرمجاز، سایر فعالیت های این رسته از مغازه داران عطاری را تحت تأثیر قرار داده و هستند کسانی که اقدام به توزیع داروهای غیرمجاز می نمایند.
امروزه در شرایط کرونایی، سلامت عموم افراد جامعه، موضوعی که بسیار باید جدی گرفته شود.
تبلیغات سوء در خصوص برخی اقلام داروهای گیاهی که برای ویروس کرونا مفید است و حتی آن را درمان می نماید موجب افزایش قیمت های سرسام آور گردیده است.
از نظر قانون دخالت در امر پزشکی جرم است و متخلفین به موجب ماده 3 اصلاحی قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، خوردنی و آشامیدنی مصوب 1334، اصلاحی 1379 محکوم خواهند شد.
این گزارش به منزله مخالفت با طب سنتی و فعالان در این رسته نیست.
این گزارش به منظور پیشگیری از رفتارهای مجرمانه برخی است که با سوء استفاده از سهل انگاری مردم، اقدام به درمان های خطرناکی می زنند و در پاره ای از موارد، حتی ممکن است باعث مرگ بیمار شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان؛ گشت مشترک بازرسی با حضور معاون پیشگیری شهر یاسوج، کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ، معاون تعزیرات حکومتی و نیز نیروهای یگان امداد صورت گرفت.
معاون دادستان مرکز استان در مصاحبه با خبرنگار میزان در استان اظهار کرد: هدف از اجرای طرح گشت مشترک با حضور مقام قضایی، انتظامی، پزشکی و تعزیرات، در راستای پیشگیری از رفتارهای مجرمانه از جمله دخالت در امر داروسازی و پزشکی، توزیع داروهای تقلبی، مواد مخدر و روانگردان است.
مسعودی کِوِشک با بیان اینکه این بازرسی ها به منظور جلوگیری از رفتارهای تهدید کننده بهداشت عمومی است، افزود: بازرسی ها ادامه خواهد داشت و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان تصریح کرد: در بازرسی گشت مشترک از عطاری های سطح شهر یاسوج،  اقلام فرآورده های دارویی، بدون مجوز و بدون تاریخ ساخت و انقضاء کشف و ضبط شد.
مسعودی کِوِشک در پایان گفت: در این بازرسی تعداد 45 نوع فرآورده ی غیرمجاز به تعداد 170 عدد از برخی عطاری های متخلف کشف و ضبط شد.



کد مطلب: 422867

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422867/رصد-عطاری-های-یاسوج-پیشگیری-دخالت-داروسازی-توزیع-داروهای-تقلبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1