تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۴۲۲۷۹۱
در خصوص حواشی بیماری کرونای نماینده کهگیلویه بزرگ؛

پاسخ یزدان پناه به کبنانیوز: موحد سی تی اسکن شده است و در قرنطینه خانگی به سر می برد / تست کرونا نداده است

۳
۱
پاسخ یزدان پناه به کبنانیوز:  موحد سی تی اسکن شده است و در قرنطینه خانگی به سر می برد / تست کرونا نداده است
کبنا ؛روز گذشته با اعلام خبر مبتلا شدن سید محمد موحد به بیماری کرونا، نظرات مختلفی در فضای مجازی مبنی بر سیاسی بودن این ابتلا عنوان شد که باعث ایجاد شبهه‌هایی در خصوص بیماری وی و چگونگی حضور وی در سه جلسه شورای اداری و اعلام سریع بیمار شدن وی ایجاد شد، در این خصوص یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار کبنا به این موضوع پاسخ داد.
یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سید محمد موحد با توجه به علائمی که روز یازدهم داشتند به بیمارستان مهر اهواز مراجعه کرده، با توجه به علائم بالینی، بیماری کرونا تشخیص داده شده است، من نگفته‌ام که تست کرونا داده‌اند.
یزدان پناه در خصوص اینکه موحد تست کرونا داده است یا خیر، بیان کرد: ارزش سی تی اسکن در تشخیص کرونا 95 درصد است، قطعیت کاملی ندارد، همینطور اینکه تست کرونا 50 تا 60 درصد کرونا را تشخیص می‌دهد. برخی از بیماران هستند که سی تی اسکنشان بیماری کرونا را نشان می‌دهد، ولی تست کرونایی که از آنها گرفته می‌شود منفی می‌شود.
نمره قبولی یزدان پناه و علوم پزشکی استان
یزدان پناه گفت: قانون وزارت بهداشت این است که در هر بیماری که تست سی تی اسکن مثبت باشد، تست کرونا اگر منفی باشد، این تست از ارزش و اهمیت ساقط است، سی تی اسکن آقای موحد وقتی علائم کرونا را نشان می‌دهد، نیازی به انجام تست ندارد.
یزدان پناه تصریح کرد: از ابتدای این طرح، هر بیماری که سی تی اسکن می‌شود و  علائم کرونا را نشان داده است، به عنوان بیمار کرونا بستری شده است، لذا تست تشخیصی 50 تا 60 درصد کرونا را نشان می‌دهد.
یزدان پناه در خصوص ارتباطاتی که موحد با مردم داشته است، و ارتباطات چهره به چهره داشتند، تدابیری برای افرادی که با ایشان در ارتباط بوده‌اند اندیشیده شده است، گفت: خیر برنامه خاصی نیست، ایشان به عنوان ناقل بوده است، ولی علامتی نداشته است، آزمایشی انجام نداده است. روز یازدهم به بیمارستان مهر اهواز مراجعه کرده‌اند و با توجه به علائم بالینی بیماری‌شان تشخیص داده شد و در حال حاضر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. تاکنون داروی آزیترومایسین استفاده کرده‌اند، شاید در روز پنجم تا هفتم بیماری باشند. امکان دارد که بیماری‌شان پیشرفت کند و داروهای دیگری برایشان تجویز شود.
یزدان پناه در این خصوص که موحد مسن است و آیا نیاز به مراقبت ویژه دارد؟ گفت: در حالت پیک کرونا، 80 درصد افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و تعداد کمی از این افراد در بیمارستان بستری می‌شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
حق الناس اجازه نمیده که انسان مواردی که اطلاع نداره رو بیان کنه اما نمیدونم چرا دلم گواهی میده این حرفا همش
Iran, Islamic Republic of
اخ این چه تیتریه زدی که ابهام ایجاد میکنه
اخه کمایی تاجگردون پرست همه رسانه ها گفتن که حاج موحد کرونا گرفته الان که چی مثلا
تاجگردون پرستی تا چقدر اخه
ع7
Iran, Islamic Republic of
موحد با آحاد مردم که تفاوتی ندارد مردم بیچاره دارند تلف میشن ولی مسئولین با بهترین امکانات درمان میشن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1