تاریخ انتشار
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۴۲۲۶۰۱
کبنا خبر می دهد؛

مصدومیت 3 نفر از کارکنان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در اطفاء حریق

۰
مصدومیت 3 نفر از کارکنان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در اطفاء حریق
کبنا ؛
در جریان آتش سوزی های جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پنجم و ششم تیرماه، مدیرکل و مسئول منطقه در دنا و رئیس شهرستان در منطقه آزاد دچار مصدومیت و خراشیدگی عمیق دست شدند، و تا آخرین لحظه با آتش مبارزه نموده و پس از اطفاء حریق روانه بیمارستان شدند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، پنجم و ششم تیرماه 99 روزهای سختی برای طبیعت استان بود، به گونه ای که در بیشتر مناطق استان گزارش آتش سوزی جنگل و مرتع شنیده می شد.
برهمین اساس، اداره کل حفاظت محیط زیست، از صبح پنج شنبه با فراخوان تمامی نیروهای ستادی و اجرایی خود، به مبارزه تمام عیاری با آتش سوزی ها در مناطق آزاد و حفاظت شده رفت.
عصر روز پنج شنبه 5 تیرماه جاری ، گزارشی از وقوع آتش در منطقه حفاظت شده دنا در محدوده روستاهای میمند و بنستان ارائه شد ، در همان لحظات اولیه تعداد زیادی از نیروها به این منطقه اعزام و با مدیریت میدانی و عملیاتی سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست ، پس از 5 ساعت تلاش بی وقفه  آتش مهار شد .
اما بدلیل وضعیت پوشش علوفه ای بسیار زیاد مناطق، در چندین نوبت تا صبح روز جمعه آتش مجددا شعله ور می شد، اما هر بار بدلیل حضور نیروها در منطقه خیلی زود اطفاء حریق انجام می گرفت و منطقه بطور مداوم تا صبح پایش شبانه می شد.  
براساس این گزارش، در این پایش شبانه سید اسدالله هاشمی بدلیل تاریکی شب، خستگی زیاد، تلاش فراوان پای وی از روی سنگی بزرگ لیز و به زمین می خورد که از ناحیه زانو و ران بشدت آسیب دید . اما باز هم در منطقه ماند و مدیریت میدانی داشت و حاضر به ترک منطقه نشد.  
صبح روز جمعه، جهانگیر جانفزا سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی ،که شب در همان منطقه و مشغول اطفاء و کنترل حریق بود بر اثر سقوط سنگ ، از ناحیه دست دچار مصدومیت شد.
گزارش ها حاکی از آن است، روز جمعه منوچهر بادام فیروز رئیس شهرستان بویراحمد , حین اطفاء حریق در کوه های سروک مناطق آزاد استان، مشغول جدا سازی شاخه های خشک آتش گرفته از تر و ایجاد فاصله  و دور کردن کنده های آتش گرفته بود که دچار مصدومیت و خراشیدگی زیاد دست شد و پس از مهار آتش به بیمارستان مراجعه و درمان شد.  
گفتنی است محیط زیست استان در روز جمعه موفق شد با کمک نیروهای مردمی،  آتش سوزی در حوزه روستاهای میمند و بنستان، مظفری و بادنگان را مهار نموده و در مناطق آزاد سروک نیز حضور فعال داشته باشد .  
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1