کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد؛

تاجگردون در بازتاب نظرات؛ نظام برنامه ریزی توسعه در کشور ما بدهکار اوست

28 خرداد 1399 ساعت 21:02

تاجگردون در بدنه دولت و مجلس مهره بسیار سنگینی است، و یکی از معاونان وزیر از تاجگردون به عنوان «ایران گردون» یاد می کرده و او را فردی می دانست که با دولتمردان و نخبگان سیاسی تعامل خوبی دارد.


طی روزهای اخیر و پس از اعتراض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، استاد دانشگاه و از مدیران موفق و صاحبنظر استان کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص تاجگردون به اظهارنظر پرداخته و در صفحه شخصی خود نوشت: «تاجگردون سرمایه ای بزرگ و نمادین در عرصه ملی است. نظام برنامه ریزی توسعه در کشور ما بدهکار اوست. منافع ملی قابل معامله نیست و آن را فدای تسویه حساب های شخصی نکنیم».
همچنین، شهردار یکی از شهرهای استان اخیرا در گفت و گویی غیر رسانه ای از ارزشمندی تاجگردون در پایتخت صحبت می کرد و می گفت: تاجگردون در بدنه دولت و مجلس مهره بسیار سنگینی است، و یکی از معاونان وزیر از تاجگردون به عنوان «ایران گردون» یاد می کرده و او را فردی می دانست که با دولتمردان و نخبگان سیاسی تعامل خوبی دارد.
تاجگردون به دلیل ارتباطات خوبی که در مجلس و دولت ایجاد کرد، توانست برای استان های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد مفید باشد و از جمله نماینده هایی است که نفوذ خوبی ایجاد کرده و وزنه سنگینی در مجلس محسوب می شود.
لذا در خصوص مقایسه مناطق مختلف کشور با یکدیگر، تاجگردون می تواند یکی از گزینه هایی باشد که منطقه جنوب کشور را همچون مناطق دیگر مهم جلوه دهد و در رویکرد جدید به جغرافیای سیاسی و کم اهمیت شدن مفهوم منطقه در نظریه پسااستعماری، استان های جنوبی و محروم را همچون مناطقی مثل پایتخت، پر اهمیت و مهم کند. هر چند که این انتخاب تبعاتی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، و عموما مخالفان تاجگردون به رانت ها در شهرستان و دخالت در امور اشاره می کنند، اما این تبعات قطعا اگر مدیریت مناسبی از سمت دولت وجود داشت، کاهش می‌یافت.


کد مطلب: 422223

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422223/تاجگردون-بازتاب-نظرات-نظام-برنامه-ریزی-توسعه-کشور-بدهکار-اوست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1