تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۴۲۱۷۹۱
بعد از انتشار کلیپی از حضور «مهدی روشنفکر» در تجمع آموزشیاران نهضت

مطالبه جمعی از جوانان بویراحمد از نماینده مجلس

۳
۱
مطالبه جمعی از جوانان بویراحمد از نماینده مجلس
کبنا ؛بعد از انتشار کلیپ حضور «مهدی روشنفکر» در تجمع آموزش‌یاران نهضت مقابل مجلس، جمعی از جوانان بویراحمد متن زیر را خطاب به نماینده بویراحمد و دنا نوشتند.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است،
 
چند روزی از شروع به کار 
مجلس یازدهم معروف به مجلس انقلابی می‌گذرد.
در همین ابتدا از صمیم قلب، از  خداوند متعال موفقیت و سربلندی وکلای بزرگوار در نزد ملت شریف و نجیب را خواستاریم.
مشاهده کلیپی از حضور دلسوزانه و صادقانه دکتر مهدی روشنفکر، نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در میان آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها بهانه‌ای شد تا در همین ابتدا صحبتی برادرانه با طعم آموزشی و تربیتی با دکتر مهدی روشنفکر، برادری که از بدنه نهاد مقدس آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی قدم گذاشته‌، داشته باشیم.
 بازگشت به مردم، به عنوان یکی از شعارهای دکتر مهدی روشنفکر  برخلاف برخی تصورات  اشتباه، صرفاً به معنای حضور فیزیکی در میان مردم نیست!
بسیار بودند افرادی در این چهل ساله انقلاب، دائماً در میان مردم بودند اما نه حرف دل مردم را فهمیده‌اند، نه همدرد خوبی بوده‌اند و نه برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم در جایگاه وکیل و یا خدمتگزاران آنها در مناصب و مسئولیت‌های  مختلف، به هر دلیلی از منفعت‌طلبی گرفته تا جهل و ترس، در راستای رشد، توسعه و عزت این آب و خاک، قدمی اصولی و قابل قبول برداشته‌اند.
 به عنوان بخش کوچکی از جامعه موکلان جناب دکتر روشنفکر و فرزندان بویراحمد، دنا و مارگون، از ایشان یک درخواست آموزشی و تربیتی داریم:
حضرتعالی به عنوان یکی از اعضای محترم کمیسیون آموزش  مجلس و مهم‌تر جایگاه آموزشی و فرهنگی شما قبل از ورود به مجلس، به احتمال زیاد با زیر و بم نظام آموزشی و تاثیر کیفیت و کمیت آموزش بر ابعاد مختلف رشد و توسعه و همچنین مطالبات به حق برخی معلمان متخصص و متعهد آگاهی دارید. و کاملاً در جریان هستید عدم تربیت و تعلیم قابل قبول شخصیت‌های مستقل، محکم، اخلاقی، علمی، خلاق، نوآور، کاربردی و تولیدی از خلاء‌های بزرگ نظام آموزش و پرورش در سال‌های گذشته بوده است.
با مصوبات غیرکارشناسی یا منفعت‌طلبانه نهادهای قانونگذار، فشار برخی مسئولین، یا دور زدن قوانین و قانون گریزی‌های متنوع و متعدد،  نفوذ و به کارگیری نیروهای ضعیف آموزشی در سال‌های گذشته، گاهاً در لباس خدمت به مردم در نظام آموزشی، اما بزرگترین خیانت به مردم بوده است. که این اتفاق ابتدا باعث خسارت شدید به نظام آموزشی و همچنین نظام تربیتی گردیده است، ثانیاً در تربیت اصولی برخی فرزندان این سرزمین برای حضوری آگاه و موفق در اجتماع و جامعه مدنی نمره قابل قبولی نخواهد گرفت.
می‌توان به عنوان مثال غلظت بالای سیاست‌زدگی، انتقام‌جویی و نبود فرهنگ تسامح و تساهل در فضای سیاسی و حتی اجتماعی کشور برای تحمل اندیشه‌های مخالف را یادآور شویم که بخش قابل توجه از این مشکل به نظام تربیتی ما در نظام آموزش و پرورش در سال‌های گذشته برمی‌گردد‌.
 مورد سوم خسارت شدید به جایگاه و شأن معلمی و آن دسته از معلمان و فرهنگیانی که سال‌هاست با شایستگی قابل قبول، عاشقانه و صادقانه به نظام آموزشی خدمت می‌کنند و به قول معروف خاک گچ‌ها خورده‌اند اما امروز علاوه بر برخی بی مهری‌ها، به دلیل مشاهده حضور افرادی بسیار ضعیف و لکه دار شدن نظام اموزشی، با دل‌زدگی و خستگی، مطالبات متعددی در راستای حقوق از دست رفته اجتماعی و آموزشی خود از ارکان مختلف نظام دارند.   
 اگرچه انتظار نداریم شما به تنهایی بتوانید فاعل یک تحول آموزشی در کشور باشید، زیرا تحول آموزشی و تربیتی نیازمند یک اراده بزرگ توسط نظام سیاسی حاکم و تا حدودی تغییرات برخی تعاملات و نگاه‌ها به فضای بین‌المللی می‌باشد و انتظار امثال بنده به عنوان یکی از موکلان، از شما برادر ارجمند،  مشاهده تلاش حداکثری برای برقراری عدالت کیفی و کمی آموزشی در عملکرد شما می‌باشد. 
اگرچه ممکن است مافیای  منفعت‌طلب و خائن در فضای آموزشی همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر پیدا شوند و برای عدم موفقیت حداقلی شما و مجلس یازدهم و دیگر نهادها و سازمان‌ها در این مسیر، موانع و حتی سدها احداث کنند.
کمترین کاری که شما می‌توانید در این راستا در همین روزهای شروع به کار مجلس به عنوان نماینده‌ای از جنس تعلیم و تربیت انجام دهید، پیشنهاد استفاده از فیلترها و ضابطه‌های علمی و تخصصی محکم و قابل قبول بر سر راه ورود اشخاص و شخصیت‌ها به نظام آموزشی می‌باشد.
 بدون شک همانگونه که قطعاً خود شما نیز تایید خواهید کرد، گزینش افراد برای ورود به عرصه اموزشی، بدون عبور از فیلترهای مناسب تخصصی، علمی و تعهد، به ویژه برخی نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی با وجود هزاران فارغ التحصیل نخبه علمی و فرهیخته اگرچه در لباس خدمت به مردم ظاهر می‌شود اما خیانت و ظلم بزرگی به نظام آموزشی، مردم، معلمین عاشق و دلسوز، شان و جایگاه معلمی و شهدا خواهد بود که قطعاً اثرات منفی این خیانت بزرگ به شکل مشهود‌ و غیر قابل جبران، در عرصه‌ها و بخش‌های دیگر نمایان خواهد شد که محصولی جز عقب ماندگی و وابستگی در پی نخواهد داشت.
مجدد از خداوند متعال موفقیت و سربلندی شما برادر بزرگوار و عزت این آب و خاک را خواستاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت اموزشی
Iran, Islamic Republic of
برای شرایط فعلی تعلیم و تربیت باید خون‌گریست
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج گردون
ایل نوئی
Iran, Islamic Republic of
بازگشت به مردمو باید در عمل اثبات کنه که منظورش چه بوده وتا اینجا که ما از عمل اطرافیان وطرفدارانش دیدیم منظورش همون بحث قبیله ای وگذشته طوایف وایلات است ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1