کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غلام محسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

مهار آتش جنگل کوه‌های گچساران بعد از 80 ساعت نبرد

6 خرداد 1399 ساعت 10:44

هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست و بعد از مهار کامل آتش سوزی میزان خسارت به صورت دقیق بررسی و اعلام می‌شود و آمار اعلام شده توسط برخی مسئولان برآورد تقریبی بوده است.


آتش سوزی‌های کوه خامی و کوه خنگ بنار در گچساران که از روز جمعه ( 2 خرداد ماه 99) آغاز شده بود، با همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف اعم از؛ ارتش، سپاه، بسیج، استانداری، نیروهای مردمی، ورزشکاران، ستاد بحران، منابع طبیعی، شرکت نفت و... مهار شد.
غلام محسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل‌های کوه خامی گچساران بعد از بیش از ۸۰ ساعت خبر داد و می‌گوید: جنگل‌ها و مراتعکوه خامی گچساران-باشت عصر روز جمعه طعمه حریق شد که تا 11 شب گذشته ادامه داشت و با تلاش فراوان نیروهای نهادها و ارگان‌های مختلف و مجموعه هوانیروز ارتش و سپاه مهار شد.
وی عامل این آتش سوزی را انسانی عنوان کرد و افزود: بعد از مهار آتش سوزی جنگل‌های خامی یک تیم از جنگلبانان برای پایش و مدیریت موضوع عازم منطقه شده‌اند تا در صورت آتش سوزی مجدد در کمترین زمان ممکن اقدام به خاموش کردن آتش کنند.
حکمتیان خاطرنشان کرد: واقعیت امر آتش سوزی جنگل‌های کوه خامی عصر روز یکشنبه گذشته مهار شد که با وقوع زلزله 5.2 ریشتری و افتادن کنده سوخته شده مجدد آتش سوزی از سر گرفته شد.
وی بیان کرد: هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست و بعد از مهار کامل آتش سوزی میزان خسارت به صورت دقیق بررسی و اعلام می‌شود و آمار اعلام شده توسط برخی مسئولان برآورد تقریبی بوده است.


کد مطلب: 421297

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421297/مهار-آتش-جنگل-کوه-های-گچساران-بعد-80-ساعت-نبرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1