کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست آب منطقه ای کهگیلیویه و بویراحمد:

زلزله 5.2 ریشتری گچساران آسیبی به سد کوثر نزده است

5 خرداد 1399 ساعت 13:48

سرپرست آب منطقه‌ای کهگیلیویه و بویراحمد گفت: پس از وقوع زلزله 5.2 ریشتری، تجزیه و تحلیل داده های بیش از ۴۰۰ دستگاه ابزار دقیق نصب شده در سد صورت گرفت که پایداری و ایمنی سد را در بالاترین حد لازم نشان می دهد.


ظهر امروز دوشنبه 5 خرداد؛ سرپرست آب منطقه‌ای کهگیلیویه و بویراحمد افزود: بلافاصله پس از وقوع  زلزله 5.2  ریشتری گچساران علاوه بر بازرسی های رایج ، بازرسی اضطراری از تمام تاسیسات سد شامل بدنه، تونل ها، گالری ها، تاسیسات ابگیری، تجهیزات مکانیکال و  الکتریکال توسط کارشناسان فنی سد انجام که خوشبختانه هیچ گونه موردی مشاهده نگردید.
به گزارش کبنا، آرش مصلح  افزود: همچنین  تجزیه و تحلیل داده های بیش از ۴۰۰ دستگاه ابزار دقیق نصب شده در سد نیز پایداری و ایمنی سد را در بالاترین  حد لازم نشان می دهد.
وی افزود: سد کوثر بصورت روزانه تحت پایش پایداری قرار دارد و علاوه بر سامانه های ابزار دقیق با استفاده از سیستم میکروژیودزی و کنترل ماهواره ای نیز پایش می گردد.
وی همچنین اشاره نمود: هماهنگی لازم با مدیریت بحران استان جهت ابگیری بالگرد های اطفا حریق اتش سوزی های اخیر کوه خامی گچساران از مخزن سد کوثر انجام و مجوز ابگیری صادر گردیده است .
سد کوثر علاوه بر تامین اب شرب مناطق وسیعی از ۵ استان جنوبی کشور ، تامین اب شهر گجساران و اراضی کشاورزی خیراباد و بخشی از لیشتر را هم اکنون تامین می نماید . همچنین اب شرب روستاهای حومه غربی دهدشت، بخشی از اب شرکت بهره برداری نفت و گاز گجساران نیز از این سد تامین می شود.
در سالهای اینده اب شرب شهر لیکک و روستاهای مسیر دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر اب صنعت پتروشیمی گچساران، اب کشاورزی دشت مور، ابرزی و تنگ انگشترک، نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت و ... نیز از این سد مهم تامین خواهد گردید.


کد مطلب: 421263

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421263/زلزله-5-2-ریشتری-گچساران-آسیبی-سد-کوثر-نزده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1