کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر «موحد» در باره انتخاب هیئت رئیسه مجلس

5 خرداد 1399 ساعت 13:16

نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی معتقد است رئیس مجلس با رأی بالاتر قادر به تصمیم‌گیری و اظهار نظر بهتر و بیشتر خواهد بود.


چند روز آینده مجلس یازدهم فعالیت خود را آغاز می‌کند و در روزهای اخیر چانه‌زنی‌ها برای انتخاب هیئت رئیسه به شدت داغ بود. و هر گروهی تلاش دارد که هیئت رئیسه مجلس یازدهم را به دست بیاورد. سید محمد موحد منتخب مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در باره انتخاب هیئت رئیسه اظهار نظر کرده و می‌گوید: در نظام اسلامی هرگاه مسوولیتی به فرد و یا افرادی واگذار شد باید احساس شود که این مسوولیت‌ها در واقع متعلق به خود فرد نیست و متعلق به نظام است.
نماینده 5 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی و منتخب فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عالم نمایندگی و در نقش ریاست مجلس و یا هیت رئیسه آن نیز این امانتی است که بر دوش ما نمایندگان گذاشته شده و باید آن را متعلق به نظام و مردم بدانیم تا بتوانیم در عمل به وظیفه خود از مسیر منحرف نشویم.
وی در ادامه به بخشی از فرمایشات رهبری در خصوص نقش و جایگاه مجلس به عنوان ریل‌گذار دولت و بقیه دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امام راحل نیز مجلس را در راس امور می‌دانستند که باید به همین دلیل به نقش مهم رئیس مجلس به عنوان ریل‌گذار دولت و دستگاه‌ها و نهاد در رأس امور بیشتر ببریم.
نماینده سه حوزه انتخابیه مختلف در اداور گذشته خاطرنشان کرد: باید رئیس مجلس و هیئت رئیسه به واسطه جایگاه تعریف شده‌ای که امامین انقلاب برای آن قائل شده‌ا‌ند نقش‌آفرینی کنند و مجلس را اداره کنند که به راستی و درستی در راس امور باشد و اگر به غیر از این باشد باید گفت مجلس از جایگاه و نقش خود عدول کرده است.
منتخب اصولگرای دوره یازدهم در پاسخ به این سوال که رئیس و هیئت رئیسه مجلس قبل از هر چیز چه اوصافی باید داشته باشند و مهم‌ترین شاخصه یک رئیس مجلس خوب از نظر شما چیست، افزود: احساس تکلیف نسبت به نظام جمهوری اسلامی از نظر من مهم‌ترین شاخصه رئیس مجلس و همکاران وی در هیئت رئیسه است.
نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی به فارس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی باید احساس کند که به تمام معنا و تمام وقت در اختیار و متعلق به نظام جمهوری است تا بتواند این جایگاه را به درستی و در تراز مجلس انقلابی و اسلامی اداره کند.
منتخب کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت رأی بالا به رئیس مجلس و هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: همان گونه که من نماینده با رأی حداکثری مردم حوزه انتخابیه پشتوانه بیشتری برای خدمت خواهم داشت رئیس مجلس نیز با رأی حداکثری نمایندگان پشتوانه بیشتر و بهتری برای تصمیم‌گیری و اظهار نظر خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی هیئت رئیسه جدید و رئیس مجلس چیست رقابت را با توجه به قرائن و شواهد خیلی سنگین دانست.


کد مطلب: 421262

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421262/نظر-موحد-باره-انتخاب-هیئت-رئیسه-مجلس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1