تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۲۰۸۹۰
رپورتاژ آگهی؛

جاذبه‌های گردشگری زیبا در قبرس شمالی با تور

۰
جاذبه‌های گردشگری زیبا در قبرس شمالی با تور
کبنا ؛
قبرس با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز، و آثار تاریخی منحصر بفرد و دیدنی و البته سواحل زیبای طلایی رنگ، مقصدی برای گردشگران خوش سلیقه است. این سرزمین جذاب در دل آبهای دریای مدیترانه واقع شده است و تنها جزیره‌ای آرام با سواحل زیبا نیست بلکه تاریخ پر فراز و نشیب آن دریچه‌ای از فرهنگ و تمدن را بروی شما خواهد گشود.
منطقه زیبا و حیرت انگیز لارناکا در قبرس جنوبی مقصدی برای گردشگران از سراسر دنیا و از جمله ایرانی است و البته این تنها مقصد دیدنی در این جزیره نیست و شهرهای دیگر آن مانند نیکوزیا، گیرنه، فاماگستا، لفکا و … که در قبرس شمالی واقع شده‌اند هر کدام بسیار جذاب و دیدنی هستند.
در ادامه این مطلب قد داریم تا شما را با برخی از جاذبه‌ای دیدنی در قبرس شمالی آشنا نماییم. پس با تور لحظه آخری سفر باتو همراه باشید:
۱- بندر گیرنه Gyrne Harbour
گیرنه که به آن (کیرنیا) نیز گفته می‌شود یکی از شهرهای ساحلی در قبرس شمالی است که به خاطر وجود آثار تاریخی شگفت انگیز همچون بندر و قلعه تاریخی به شهرت رسیده است. بندر تاریخی در این منطقه بسیار زیبا است و دور تا دور آن توسط کافه‌ها و رستوران‌های متنوع احاطه شده و به بهترین مکان برای گذران یک عصر رؤیایی تبدیل شده است.
۲- قلعه گیرنه Gyrne Castle
قلعه گیرنه در کنار بندر گیرنه به چشم می‌خورد و یکی از دیدنی‌های پر طرفدار در این منطقه است. برای ساختن این بنا از شیوه معماری‌های ترکیبی و پیچیده استفاده شده که رو هم رفته باعث پدید آمدن شاهکاری بی نظیر شده است. در همین منطقه کلیسای تاریخی سنت جورج، آپارتمان‌های پادشاهی و کلیسایی کوچکی پیداست که بازدید از آن‌ها بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. همچنین موزه‌ای تاریخی به نام کشتی‌های شکسته را خواهید دید که در آن بقایای یک کشتی غرق شده دیده می‌شود که گقته می‌شود قدمتی در حدود سیصد سال قبل از میلاد دارد و قدیمی‌ترین کشتی کشف شده در بستر دریاست.
۳- ساحل لاک پشت Turtle Beach
این ساحل آرام و بکر مکانی مناسب برای لذت بردن از آفتاب و شنا در آبهای فیروزه‌ای است. در فصل تابستان این ساحل ماسه‌ای محلی برای برای تخم گذاری لاک پشت‌های سبز است و در مابقی طول سال به ندرت آنها را خواهید دید.
۴- کلیسای بلاپایس Bellapais Monastery
کلیسای تاریخی و باشکوه بلاپایس که نمایانگر معماری زیبای گوتیک است در قرن سیزدهم میلادی و در روستایی به همین نام ساخته شد. گفتنی است بلاپایس در پنج کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و آثار تاریخی به جا مانده در آن به دوران حکمرانی پادشاه هوگ سوم باز می‌گردد. این بنا از ابتدای ساخت مورد توجه قرار گرفت و رفته رفته به وسعت آن افزوده شد و امروزه به یکی از دیدنی‌ترین آثار تاریخی در این کشور تبدیل شده است.
۵- قلعه سنت هیلاریون St Hilarion Castle
قلعه شگفت انگیز سنت هیلاریون از جمله جاذبه‌های تاریخی است که در اولویت بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. این قلعه نیز همانند بسیاری از آثار تاریخی در شهر گیرنه قرار دارد و بر روی ارتفاعات ای منطقه ساخته شده است. این قلعه دارای سه طبقه بوده که طبقه بالایی آن با پله‌های باریک و پر پیچ و خم به برجی به نام پرینس جان و خانه‌های سلطنتی اطراف آن منتهی می‌گردد. با صعود به این منطقه شاهد مناظری حیرت انگیز و زیبا خواهید بود. و پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.
۶- قلعه بوفاونتو Buffavento Castle
سراسر قبرس شمالی را آثار تاریخی ارزشمند و دیدنی در بر گرفته است و از این میان قلعه باشکوه بوفاونتو در فاصله شانزده کیلومتری از شهر گیرنه قرار دارد و بر روی ارتفاعات هزار متری و بسیار زیبا ساخته شده است. قسمت‌های زیادی از این قلعه با مرور زمان ویران شده اما همین بقایای به جا مانده نمایانگر معماری با شکوه آن دوران است. اگر اهل ورزش هستید و به کوهنوردی علاقه مندید راهی این مسیر شوید و با یک کوهنوردی حدوداً یکساعته خود را به این مکان برسانید.
۷- شبه جزیره کارپاس و و کلیسای آندریس
شبه جزیره کارپاس منطقه آرام و بکر است که آرامش حاکم در آن شما را برای ساعتها محو خود می‌نماید. این منطقه در شمال شرقی قبرس شمالی قرار گرفته و دارای کیلومترها ساحل شنی است که می‌توانید بر روی شنهای آن آرام بگیرید و یا تنی به آب زده و لذت ببرید. کلیسای آندریس یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی در اینجاست که بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود. و گذشته از آن حیات وحش بسیار جذاب و دیدنی دارد و البته همانطور که می دانید یکی از دلایل شهرت قبرس الاغ‌های وحشی و زیبای آن است که در اینجا به وفور دیده می‌شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1