کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بویراحمد؛

تجلیل از 250 پاکبان یاسوج / نیک‌مرام: روزانه وضعیت کارگران را رصد و با هر گونه ظلمی در حق کارگران بدون اغماض برخورد می‌کنیم

23 ارديبهشت 1399 ساعت 16:25

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تسهیلات کرونایی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: این تسهیلات به دو گروه از کارفرمایان پرداخت می‌شود یکی به کارفرمایانی که کارگران خود ر ا اخراج نکرده‌اند و کارگران موجود خود را حفظ کرده‌اند. به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد.


به همت قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کشور و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با عنوان سفره کریمانه ضیافت افطاری ۲۵۰ پاکبان شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم که با حضور فرماندار بویراحمد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و برخی اعضای شورای شهر یاسوج، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شهردار اسبق یاسوج و برخی مسئولان محلی برگزار شد از ۲۵۰ پاکبانان شهرداری یاسوج با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.
 «پروانه نیک‌مرام»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ۷۴۶۳ کارگر کهگیلویه و بویراحمدی طی ایام کرونا بیکار شدند و در سامانه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که ۶۲۵۸ نفر مشمول دریافت مقرری بیکاری شناخته شده‌اند.
 وی افزود: از مجموع کارگرانی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند ۲۳۸۱ نفر در بخش صنعت، ۲۴۶ نفر در بخش کشاورزی و ۳۴۹۳ نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار بوده‌اند.
 نیکمرام اظهارکرد: ۱۳۸ نفر از کسانی که برای مقرری بیمه بیکاری در استان ثبت نام کرده بودند، شغل خود را ذکر نکرده و ۳۴ نفر نیز انصراف داده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نحوه اطلاع کارگران بیکار شده از اینکه مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند یا نه، خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق ارسال پیامک به کارگرانی که ثبت نام کرده‌اند اعلام می‌شود؛ همچنین می‌توانند با مراجعه به سامانه با کد رهگیری وضعیت خود را جویا شوند.
نیکمرام تصریح کرد: از آنجا که سامانه بیمه بیکاری به اطلاعات موجود در سازمان تأمین اجتماعی مربوط به دی ماه سال ۹۸ مرتبط شده، ممکن است برای بعضی از افرادی که مشمول قانون کار بوده، اما بیمه دی ماه آن‌ها واریز نشده، پیامک عدم شمول ارسال شده باشد.
 وی ادامه داد: این افراد می‌توانند مراتب اعتراض خود را با ورود به سامانه میز خدمت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کنند تا بعد از بررسی نتیجه رسیدگی به اعتراض، اعلام شود.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأمین اعتبار مقرری بیمه بیکاری عنوان کرد: تاکنون طی دو لیست کلیه متقاضیان با توجه به پالایش بعمل آمده از سامانه تا پایان فروردین ماه جهت اقدامات بعدی و پرداخت حقوق به اداره کل تأمین اجتماعی استان ارسال شده‌اند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000420/nf00420841-2.jpg
 نیک‌مرام با اشاره به حل احتلافات کارفرمایی و کارگری مطالبات کارگری در حوزه شهرداری تاکید کرد: طی سال‌های گذشته برنامه کارگران بخوبی رصد و مطالبات صدور رأی شدند. به طور کلی روزانه مسائل کارگران را رصد می‌کنیم و با ذره‌ای ظلم و ناحقی در حق کارگران زحمت کش با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می‌کنیم.
 وی اظهارکرد: ۷۴ هزار کارگر بیمه شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تسهیلات کرونایی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: این تسهیلات به دو گروه از کارفرمایان پرداخت می‌شود یکی به کارفرمایانی که کارگران خود ر ا اخراج نکرده‌اند و کارگران موجود خود را حفظ کرده‌اند. به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد.
نیکمرام افزود: دوم به کارفرمایانی که رسته‌های شغلی آن‌ها جزو ۱۳ مشاغل آسیب پذیر در ایام کرونا تعطیل شدند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000420/nf00420841-3.jpg
ایسنانوشت: همچنین پوریا بهروزی، حسین خانی، عضو هیئت امنای قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کشور نیز در ادامه گفت: به همت این قرارگاه جهادی و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با عنوان سفره کریمانه ضیافت افطاری ۲۵۰ پاکبان شهر یاسوج با رعایت پروتکل بهداشتی در هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.
 وی افزود: بسته‌های معیشتی نقدی و غیرنقدی بین این کارگران توزیع شد.
لازم به ذکر است که در این مراسم ۱۵۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاکبانان شهرداری یاسوج اعطا شد.


کد مطلب: 420841

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420841/تجلیل-250-پاکبان-یاسوج-نیک-مرام-روزانه-وضعیت-کارگران-رصد-گونه-ظلمی-حق-بدون-اغماض-برخورد-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1