تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۲۰۶۷۶
یادداشت ارسالی:

منتخبان جدید کهگیلویه و بویراحمد؛ فاتحه‌خوانی و سایر بدعت‌های غلط!

سیامک داستار
۲۳
۲
منتخبان جدید کهگیلویه و بویراحمد؛ فاتحه‌خوانی و سایر بدعت‌های غلط!
کبنا ؛طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس دو وظیفه اصلی را بر عهده دارند: اول وظیفه قانونگذاری بر اساس اصل هفتاد و یکم قانون اساسی و دوم وظیفه نظارتی.
 با توجه به عمق محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد، عملکرد بعضاً ضعیف و قابل نقد نمایندگان استان در ادوار گذشته، شرایط سرشار از چالش و کمبود منابع در کشور، لازم و واجب است همه‌ی مسئولان، مدیران، سیاست‌گذاران و خصوصاً نمایندگان مجلس یازدهم، با نهایت تلاش و در کمال تعهد و وظیفه‌شناسی، برای حل مشکلات، تغییر در کیفیت زندگی مردم و افزایش رفاه در جامعه تلاش نمایند.
 اما در این میان در ادوار گذشته و خصوصاً سال‌های اخیر، در برخی مناطق کشور و خصوصاً در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز شاهد بدعت‌ها و رفتارهای غلطی از سوی نمایندگان بوده‌ایم که مانعی در برابر انجام وظایف قانونی نمایندگان بوده است. این بدعت‌های نادرست عاملی برای سطحی‌نگری نمایندگان، درگیر شدن نمایندگان به مسائل حاشیه‌ای و سبب اخلال در روند توسعه بوده‌اند.
 از جمله این رفتارها و بدعت‌ها می‌توان به حضور نمایندگان در مراسمات فاتحه‌خوانیِ مردم با هدف تقدیر از آنها و پاسخگویی به حمایت آنان در انتخابات و یا  تلاش برای کسب رأی در دور بعد اشاره نمود.
 طبق عادت و رسم غلطی که در چند سال اخیر نمود بیشتری پیدا کرده، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، زمان خود را که سرمایه‌ای ارزشمند برای خدمت به مردم و به نوعی حق‌الناس می‌باشد را به امور غیر ضروری اختصاص می‌دهند و حتی فرصت و امکان حضور در تمام مراسمات فاتحه‌خوانی‌ها و عملی کردن تمام عیار بدعت نادرست حضور در مراسمات ختم را هم ندارند. بنابراین در چنین شرایطی حضور در مراسمات هواداران و عدم حضور در مراسمات بخشی از مردم،‌ منجر به بی‌عدالتی گزافی می‌شود که علت آن رسم غلط لبیک نماینده به مراسمات ختم می‌باشد.
 پر واضح است که حضور در فاتحه‌خوانی‌ها و درگیر شدن برای چنین مراسماتی، دردی از عموم دوا نمی‌کند و ذهن رئیس دفتر نماینده، مدیران برنامه‌ها و اطرافیان ایشان را به جای ارائه طرح‌های جدید و پیگیری حل مشکلات عمومی، اصلاح قوانین گذشته، نظارت بر اجرای قوانین، درگیر مسائل غیرضروری همچون حضور در مراسمات فاتحه‌خوانی، حضور در منزل هواداران برای عرض تسلیت و برنامه‌ریزی برای کسب رأی در دور آتی و حفظ هواداران خواهند کرد. از تبعات این بدعت غلط می‌توان به ظهور بی‌عدالتی در اختصاص زمان به مردم، درگیر حواشی و اتفاقات شخصی هواداران شدن، افزایش و حفظ توقعات غیرقانونی و غیرمنطقی برخی افراد و حساس شدن سایر مردم برای حضور نماینده در مراسمات آن‌ها اشاره کرد.
 دومین بدعت غلط رواج یافته و برجسته شده در طی این چند دهه، تماس تلفنی غیرضرور، مستمر و بی‌ربط با نماینده با هدف چاپلوسی، نزدیک کردن و برجسته کردن خود در ذهن نماینده، طرح درخواست‌ها و توقعات شخصی، تحمیل نظر به نماینده، مصادره رأی دیگران و ... اشاره کرد. متاسفانه برخی از افراد ضعیف‌النفس، فرصت‌طلب، منفعت‌طلب، آفتاب‌پرست سیاسی و تحت تأثیر حسادت و رقابت‌های شخصی، بعد از اتمام انتخابات از فرصت ارتباط تلفنی برای عزیز کردن خود وچاپلوسی و تملق نزد نماینده منتخب و ... استفاده می‌نمایند که این تماس‌ها نیز جز هدر دادن وقت نماینده و ممانعت از استفاده بهینه‌ی نماینده از زمان، بی‌عدالتی و درگیر کردن و مشوش کردن ذهن نماینده، دستاورد دیگری ندارد. این افراد بدون توجه به اولویت نماینده و وظایف نماینده،‌ توقع پاسخگویی مستمر و با حوصله از نماینده منتخب دارند و تلاش می‌نمایند در هر حوزه‌ای بدون توجه به توانایی و تخصص خود، دخالت و اظهارنظر نمایند.
 بدون شک اصلاح وضع موجود در هر نقطه‌ای از کشور نیازمند اصلاح برخی از بدعت‌های نادرست گذشته می‌باشد که در حوزه وظایف نمایندگان و خصوصاً نمایندگان استان‌های کمتر توسعه‌یافته، اصلاح دو بدعتِ نادرستِ ذکر شده، قطعاً منجر به بهبود عملکرد نمایندگان و تمرکز فعالیت‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این‌متن‌،خود نوعی منفعت طلبی و چاپلوسی وفرصت طلبی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
که په بهلیت تا فرهنگ‌سازی وابو...
معراج
Iran, Islamic Republic of
حرف حق
ناتن
Iran, Islamic Republic of
کاری از زارعی و طرفداراش از جمله رئیس آموزش و پرورش عشایر ندیدیم/ از شانس بدش کرونا اومد
Iran, Islamic Republic of
بار اخرتون باشه. می پرید هشت سال توهین کردین بستون والله خجالت داره این همه بد اخلاقی این همه توهین
Brazil
نگو کوچنش بدعته
Iran, Islamic Republic of
درود بر داستار، نماینده فاتحه خونی نمی‌خوام
یاسوج .
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد اصولی و منطقی ای می باشد . اما کی گوش کند . .
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس،داستار فاتحه خونی تعطیل شد
اس
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
کاوه
Iran, Islamic Republic of
مجموعه مدیران قوم وخویشی دانشگاه به گوش ....جولان خاله خرزوی از یک منطقه ویک روستا اومدن بایدتموم بشه............دیکه بایدکمی قانونی عمل بشه
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
کاملا صحیح گفتید. بدعت نادرست فاتحه خوانی شده ابزار سیاسیون. هیچ سودی هم برای مردم بدبخت ندارد
Iran, Islamic Republic of
جدا ادم بی سوادی هستید
Iran, Islamic Republic of
سواد ندارید کمی مطالعه کنید: فاتحه خوانی یک سنت ورسم اجتماعی وکهن است نه بدعت
ایل چهارده هزار سوار تامردی
Iran, Islamic Republic of
مراسم فاتحه یک سنت مذهبی و اجتماعی است .زنجیره ارتباط اجتماعی نماینده با بدنه مردم است. عملکرد مثبت آن خیلی زیاد است. حالا شما که کاندیدت نماینده شده به قول خودت این بدعت را تعطیل کنید ولی ما این رسم و سنت مذهبی را ترک نخواهیم کرد.
Iran, Islamic Republic of
نماینده می‌توان در مراسمات عمومی رفتن به شهرستان ها بخش ها و روستا ها وهمچنین شرکت در مساجد نماز جمعه وغیره مشکلات عموم مردم جویا بشه
نه فاتحه خوانی که خیلی ها اعزا دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
رفتن نماینده به فاتحه‌خوانی با هدف کسب رای یک بدعت است.‌
زینب
Netherlands
فاتحه خوانی سیاسی رسم نادرستی که دردوران گذشته جاافتاده بود وحتی باعث نارضایتی خانواده های متوفی ها هم بود/امابحران مدیریتی فامیلی /فامیل با فامیلی های مختلف درادارات به ویزه دانشگاه یاسوج به قول کاوه عزیزکه نارضایتی صدچندانی برای مردم دا شته بایدجمع بشود/
Iran, Islamic Republic of
جدا بیمارید. فاتحه چه ربطی به دانشگاه یاسوج داشت حالا
بویر
Iran, Islamic Republic of
اگر نمایندگان بخواهند اصول را رعایت کنند خیلی از روشها رو باید ببوسند وکنار بگذارند .کاش به همه اخلاقیات که یک نماینده باید رعایت کند بپردازید .مردم جز رفاه واشتغال چیزی نمیخواهند
فلانی
Iran, Islamic Republic of
شرکت‌نماینده‌در‌مراسمات‌فاتحه‌وامثالهم‌به‌نوعی‌سبب‌دیدار‌مردم‌بانماین ده‌وابراز‌دیدگاه‌وخواسته‌های‌انهن‌میشود‌ گرچه‌‌بخشی‌از‌وقت‌نماینده‌را‌میگیره‌ولی‌موجب‌میشود‌خود‌ازنردیک‌با‌کمبودهای‌حوزه‌اش‌اشنا‌شود
امیر
Luxembourg
اگه واقعا نمایندگان در کل کشور ایقد به وقت بها میدادند اینهمه قوانین دست و پاگیر الان وجود نداشت.
دوست عزیز این حرفها را میگی یا هنوز گرفتار ی پیدا نکردی.
بقول غضنفر یا هنی وت نوابی یا مرد دورونی که بعید میدانم مرد دوران باشی احتمال زیاد هنوز وت نوابی.
التماس تفکر
من
Iran, Islamic Republic of
تا موقعش وابو
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1