کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 524 نفر رسید

16 ارديبهشت 1399 ساعت 16:17

برای مثال در استانهای گرمسیری مانند خوزستان و هرمزگان که در روزهای اخیر هوا گرم شده است نیز روزانه موارد مثبت زیادی از کرونا ویروس شناسایی می‌شوند. بنابراین ضروری است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و به تذکرات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توجه نمایند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 کهگیلویه و بویراحمد را در شانزدهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، اعلام کرد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه گفت: از مجموع 80 جواب دریافت شده از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، 7 مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شد.
وی اذعان داشت: 2 بیمار مرد و 4 بیمار زن در شهرستان کهگیلویه و 1 بیمار زن در شهرستان دنا شناسایی که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به 524 نفر رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: 6 نفر از این بیماران با موارد مثبت در ارتباط بوده و از خوشه‌های قدیمی هستند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه جدی مردم به توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، ابراز داشت: ساده انگاری ویروس کرونا عواقب احتمالی زیادی را به همراه دارد.
وی یادآور شد: مشخص نیست که آیا دما و آب و هوا می‌تواند روی انتشار کرونا تأثیرگذار باشد یا خیر. برخی از ویروس‌های دیگر مانند سرماخوردگی عمومی و آنفلوانزا در فصل سرما منتشر می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که امکان بیمار شدن با این ویروس‌ها در ماه‌های دیگر وجود ندارد. برای مثال در استانهای گرمسیری مانند خوزستان و هرمزگان که در روزهای اخیر هوا گرم شده است نیز روزانه موارد مثبت زیادی از کرونا ویروس شناسایی می‌شوند. بنابراین ضروری است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و به تذکرات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توجه نمایند.
 


کد مطلب: 420572

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420572/شمار-مبتلایان-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-524-نفر-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1