تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۲۰۵۷۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 524 نفر رسید / آیا گرما بر کرونا تاثیر می‌گذارد؟

۱
شمار مبتلایان کرونا در  کهگیلویه و بویراحمد به 524 نفر رسید
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 کهگیلویه و بویراحمد را در شانزدهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، اعلام کرد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه گفت: از مجموع 80 جواب دریافت شده از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، 7 مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شد.
وی اذعان داشت: 2 بیمار مرد و 4 بیمار زن در شهرستان کهگیلویه و 1 بیمار زن در شهرستان دنا شناسایی که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به 524 نفر رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: 6 نفر از این بیماران با موارد مثبت در ارتباط بوده و از خوشه‌های قدیمی هستند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه جدی مردم به توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، ابراز داشت: ساده انگاری ویروس کرونا عواقب احتمالی زیادی را به همراه دارد.
وی یادآور شد: مشخص نیست که آیا دما و آب و هوا می‌تواند روی انتشار کرونا تأثیرگذار باشد یا خیر. برخی از ویروس‌های دیگر مانند سرماخوردگی عمومی و آنفلوانزا در فصل سرما منتشر می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که امکان بیمار شدن با این ویروس‌ها در ماه‌های دیگر وجود ندارد. برای مثال در استانهای گرمسیری مانند خوزستان و هرمزگان که در روزهای اخیر هوا گرم شده است نیز روزانه موارد مثبت زیادی از کرونا ویروس شناسایی می‌شوند. بنابراین ضروری است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و به تذکرات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توجه نمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1