تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۲۰۵۵۲
در جلسه علنی مصوب شد

مصوبه شورای شهر یاسوج در خصوص تخفیف ویژه به معلمان و کارگران

۱
۰
مصوبه شورای شهر یاسوج در خصوص تخفیف ویژه به معلمان و کارگران
کبنا ؛جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور همه اعضا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح روز (یکشنبه 14 اردیبهشت 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج در محل این شورا برگزار شد که مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ابتدا با گرامی داشت شهادت شهید مطهری (ره) روز معلم را تبریک گفت و اظهار داشت: شهید مطهری (ره) در بحث روشنگری آحاد جامعه نقش مهمی ایفا کرد، آن شهید بزرگوار با درک مقتضیات زمان به تبیین مکتب شیعه پرداخت و سایر مکتب‌ها را به نقد و بررسی قرار می‌داد.
وی به مقام و جایگاه معلمان اشاره کرد و گفت: خداوند متعال اولین معلم انسان‌ها است و با نازل کردن سوره قلم و سوگند خوردن به قلم و دانش اهمیت و جایگاه معلم و دانش را نشان می‌دهند.
خوبانی در ادامه با نام بردن از معلمانی همچون میرزا ابوالحسن حسینی، میرزا عیسی موسوی پور، مرتضی حسینی، صدرالله رودشتیان، طهماسب صالح پور و بهرام نیک پی نام برد و پیشنهاد داد که به منظور تجلیل و ارج نهادن به مقام معلم به فرهنگیان در بحث عوارض ساخت و ساز مسکن تا ۷۰ درصد تخفیف دهیم.
وی افزود: همچنین با حضور مسئولان استانی از اولین معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد، و برخی از معلمان برگزیده تجلیل کنیم.
نظر هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه در خصوص تخفیف به معلمان و کارگران به شرح زیر بود.
محمد رحیم دهرابپور پیشنهاد داد: ارزش معلمی به مادیات نیست و بعد معنوی معلمان ارجحیت دارد، باید به مقوله علم و جایگاه معلم اهمیت بگذاریم، و معلمان منتخب را مورد تجلیل قرار دهیم. یا 6 نفر از معلمان برجسته را شناسایی و یا 6 نفر از معلمان فوت شدگان در سال 98 را مورد تجلیل قرار دهیم و تخفیف 60 درصدی برای معلمان در طول سال قائل شویم. همچنین برای کارگران با نظارت اداره کار تخفیف ویژه‌ای داشته باشیم.
فرشاد نگین تاجی روز معلم و روز کارگر را تبریک گفت و اظهار داشت: پارسال مصوباتی در همچنین روزهایی داشتیم، و قرار شد که 6 تندیس از معلمان ابتدایی استان در سطح شهر یاسوج نصب کنیم که اجرایی نشد. آموزش و پرورش شالوده توسعه جامعه است، بنا براین پیشنهاد می‌دهم که هر معلم در طول خدمتتش یک بار از تخفیفات ویژه شهرداری یاسوج استفاده کند. همچنین از 10 نفر از معلمان برجسته شهرستان تجلیل به عمل آوریم.
علی اکبری تبار نقش و جایگاه معلمان را در جامعه بی بدیل توصیف کرد و گفت: معلمان نقش مهمی در سرنوشت جامعه، رشد و تعالی مادی و معنوی انسان‌ها ایفا می‌کنند. احترام به جایگاه معلم در حقیقت احترام به مقام علم و دانش است. بنده هم پیشنهاد می‌دهم که علاوه بر تخفیف ویژه به معلمان و کارگران زحمت کش از معلمان برگزیده تجلیل به عمل آید.
کیوان آشنا: ارج نهادن به نقش معلمان می‌تواند متضمن سعادت دنیوی و اُخروی افراد جامعه باشد، ما باید در تخفیف‌ها واقعیت‌های شهرداری یاسوج را مدنظر قرار بدهیم و همچنین به این فکر کنیم که آیا سازمان بازرسی مصوبه‌ی ما را رد می‌کنند و یا خیر، نه اینکه اینجا چیزی بگوئیم و توقعی فراهم شود، بعد سازمان بازرسی بر روی آن مصوبه دست بگذارد و آن را رد کند.
فرشید احمدی کیش: باید در ارائه تخفیف چارچوب‌ها مشخص شود.
هدایت اکبری: تک به تک فرهنگیان بر گردن همه ماها حق دارند، در خانواده همه ماها معلم هست، اما قرار نیست اگر در اینجا چیزی را مطرح کنیم و عضوی در خصوص اصلاح این مصوبه حرفی می زند، بعد این عضو شورا را متهم کنیم که او مثلاً با فرهنگیان مخالف است. نباید با الفاظ بازی کنیم و از مقام فرهنگیان سوء استفاده شود. بنده هم می‌گوئیم که از معلمان برگزیده شهرستان تجلیل صورت بگیرد.
 به گزارش کبنا، در نهایت مصوب گردید که تا پایان سال معلمان و کارگران با معرفی دستگاه‌های مربوطه برای یک بار از تخفیف 70 درصدی شهرداری یاسوج استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ممنون از سه عضو اکبری آشنا و احمدی کیش که معلمین و کارگران را لایق تخفیف نتونستم ممنون از اینکه حداقل محترمانه مخالفت کردید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1