تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۲۰۵۰۳
در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح شد؛

تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از زبان یزدان‌پناه

۱
تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از زبان یزدان‌پناه
کبنا ؛آخرین نشست ستاد استانی کرونا امروز ( یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست، پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین آمار وضعیت کرونا در استان را تشریح کرد و گفت: کل مراجعات سرپایی به مراکز دارمانی، خانه بهداشت‌ها و بیمارستان‌ها، 21226 نفر بودند که از این تعداد هزار و 264 نفر بستری شدند که 1225 نفر آنها ترخیص پیدا کردند. در بیمارستان‌های استان اکنون 59 نفر بستری هستند که 14 نفر آنها بیماران کرونایی هستند. تعداد کل نمونه‌های گرفته شده تا حالا، 6700 نمونه بوده که نتیجه همه آنها را گرفته‌ایم و آزمایشی در نوبت نیست، و کل موارد مثبت استان به کرونا تا امروز 508 نفر بوده، امروز 71 نمونه را مورد آزمایش قرار دادیم که خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم.
هیچ بیماری در ICU نداریم و بیماران ما در قرنطینه حدود 143 نفر می‌باشند. آمار بهبود یافتگان دیروز 306 نفر بودند و فوتی شدگان همان 9 نفر هستند، مورد جدیدی نداشتیم. شیوع بیماری در استان 71 در یک صد هزار است که در کشور 120 در یک صد هزار است.
یزدان پناه به آمار بیماران کرونایی به تفکیک شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: تعداد بیماران کرونایی شهرستان بویراحمد 194 مورد، کهگیلویه 122 مورد، چرام 37 مورد، گچساران 65 مورد، دنا 22 مورد، باشت 42 مورد لنده 21 مورد و بهمئی 5 مورد که مجموعاً 508 نفر در استان تا الان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند بیماری در استان، روند کاهشی است، منتها در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران روند افزایشی بوده است. هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد 21 مورد مبتلا به کرونا داشتیم و هفته قبل از آن 81 مورد بوده، منتها روند کاهشی است، در شهرستان کهگیلویه؛ دو روستا روند افزایشی بوده و در نتایج جدید، موارد جدیدی نداشتیم و خوشه جدیدی هم اضافه نشده است. هر چند خوشه‌های جدید مربوط به همان خوشه‌های قدیمی هستند. و 90 درصد خوشه‌هایی که یافت می‌شوند، مربوط به خوشه‌های قدیمی است و بستگان هم هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1