تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۴۲۰۴۵۹
به مناسبت روز معلم؛

تبریک مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نه عزت می‌شود برای ما نه دوای درد

۰
تبریک مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نه عزت می‌شود برای ما نه دوای درد
کبنا ؛متن ارسالی؛ به بهانه روز معلم مروری کردیم؛ احوالات و اتفاقات چند سال اخیر آموزش و پرورش را و اتفاقاً مروری بر سخنان گرانقدر مسئولین بزرگوار در این چند سال انبوهی ازشعار در کلام، و انبوهی از جفادر عمل ته ته ماجرا ما را رساند به این جمله:
حال دلمان خوب نیست، تبریک نخواستیم شر مرسانید!
از روزها قبل دور هم می‌نشینند که چطور تکریم کنند معلم را روز شمار هفته معلم تعیین می‌کنند، می‌گویند معلم، اما همه‌ی قانون نوشته و نانوشته‌شان معلم را کارمند می‌داند. می‌گویند معلم اما بهای کارش را در قانون مدیریت خدمات کشوری تعریف می‌کنند،
می‌گویند معلم اما ...
 دم از سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می‌زنند، اما هیچکدام یا درک نکردند معنای سرمایه را یا بازی با کلمات شده محور اقدامات!
اگر نه چند سال است طرح ننگین خرید خدمات اموزشی در خط مقدم پیشنهادات دولت نبود.
اگر نه شیخ حقوق دانمان در مجلس نمی‌فرمود: دانش آموز ۴ میلیونی را راهی یافتم که با ۱ میلیون هم بتوان آموزش داد، حواسمان هست نهااایت دغدغه ایشان همان دو دو تا چهارتای ریاضی بوده و نه درس زندگی! اگر نه تربیت رقم نداشت که در مجلس چرتکه اندازند و قیمت دانش آموز را حساب و کتاب کنند.
 از سرمایه اجتماعی و شأن تربیت معلم حرف می‌زنند،  این بار اما دقیقاً خود تربیت را تربیت ِ معلم را هم خرید و فروش می‌کنند،
خرجشان زیاد آمده بود که به ذهنشان رسید، دانشگاه پیام نورِ ورشکسته در پذیرش دانشجو را جلو بفرستیم. برای خرید معلمان دانشگاه فرهنگیانی که این روزها گویا خرج بچه‌هایش از توانش فزون‌تر شده، که ما تعبیری جز «حراج تربیت معلم» برایش نیافتیم
و اینان همانان‌اند که دائم از اهمیت و حساسیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان تنها سخن می رانند، چگونه است که مسئولین امر یک کشور از فهم معنای سرمایه اجتماعی عاجز بمانند؟
چرا که با هر مدل فکر و اندیشه‌ای و از هر مکتبی مدرسه و معلم را که بنگرید باید دریابید که اینجا نقطه اصلی شکل گیری شخصیت اجتماعی جامعه است، از تکریم می‌گویند، اما معنای رتبه بندی را نفهمیده شبانه روز آن را در نوبت‌های مختلف اخبار صدا و سیما با خبر تصویب یا عدم تصویب افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حقوق معلمان، تحویل جامعه می‌دهند. و اصلاً هم به روی خود نیاورده و نخواهند آورد که این تصویری که شما از معلم در رسانه ساختید. کهنه گدایی است که گویی دائم به دنبال این ۲۰۰/۳۰۰ هزارتومان اینجا و آنجا می‌پرد، و اصلاً قرار نبود که معلم را از هر حیث پشتیبانی کرده تا بی دغدغه در کلاس درسش حاضر شود، و اصلاً اویی نیست
که در فحوای کلام مقتدای ملت، پایه ریز تمدن خوانده شده و مگر غیر از این هست که یا این جمله ماندگار را دولتمردان شوخی بیش ندانسته و یا از درک واژه تمدن وامانده‌اند. از سرمایه حرف می‌زنند اما دائم در بودجه ریزی دیواری کوتاه‌تر از دیوار وزارت آموزش و پرورش نمی‌بینند.
فکر می‌کنم اگر تنها به اندازه انگشتان دستانمان در بین مسئولین عمار تربیتی داشتیم کار به جایی نمی‌رسید که در ۵ سالگی سند تحول از سند ۲۰۳۰ رونمایی شود، همان که دشمنان کمین گرفته، عرصه آموزش و پرورش را جولانگاهی برای تحقق اهداف بلند مدت خود دیده و درصدد تغییر هویت ایرانی اسلامی برآمدند. و چه رنج آور است که دشمن بداند باید کجا سرمایه کرد و مسئولین ما نه.
 از همه این‌ها که بگذریم این روزها اما معلمان بیش از هر زمان دیگری دلگیراند ... از کمبودها، اما نه از حقوق کم، که از کمبود امکانات دانش اموزانشان در این روزهای آموزش مجازی، این روزها معلمان بیش از هر زمان دیگری دلخور از وزیری‌اند که به جای عذر خواهی از وضعیت کنونی دائم از موفقیت‌های شبکه شاد می‌گوید، دلخوری ما معلمان به وزیر و رئیس جمهور ختم نمی‌شود،
مسئولین استانی اما خود را فراموش نکنند که آن‌ها نیز دِین خود را به معلم و تنها دانشگاه تربیتِ معلم استان، دانشگاه فرهنگیان، ادا نکردند، تبریکشان برای ما نه عزت می‌شود و نه دوای دردها،  در طی این چند سال دانشجویی چشم به در مانده تا بلکه مسئولین ربط یادشان بیاید اینجا مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش است، نه روی مبارکشان را دیدیم و نه موضعی در قبال این همه بی عدالتی که در حق معلمان شد.
در هر حال دانشجو معلمان من بعد جای تبریک کیفیت عملکرد می‌خواهند، جای شعار، حضور در جمع دانشجویی طلب می‌کنند،
 مدیرکل محترم آموزش و پروش استان، استاندار محترم استان، نمایندگان استان. به گمانم من بعد ۱۲ اردیبهشت را برای خود روز حضور در جمع دانشجو معلمان و ارائه گزارش عملکرد بدانند و نه تبریک و ضمن عرض تبریک به هر سه نماینده بزرگوار استان، مجدداً!! جهت برگزاری جلسه مجازی با دانشجو معلمان و شنیدن دغدغه‌های ایشان دعوت می‌کنیم.
باشد که شاهد تحولی نو در عرصه موضع گیری‌ها و عملکرد نمایندگان جدید استان باشیم.
----------------------------------
عاطفه کرمی
مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان پردیس کوثر
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1