کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا:

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / مرگ مشکوک 2 نفر / 13 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند / هزینه بیماران کرونایی رایگان است

3 ارديبهشت 1399 ساعت 18:02

پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نمونه‌ها 5683 مورد بوده است که از این تعداد نتیجه 5500 نمونه را دریافت کردیم. و این نمونه‌ها در یاسوج انجام می‌گیرد که روزانه 209 نمونه در یاسوج انجام می‌گیرد که دیگر نیاز به ارسال به تهران نیست.مقابله باکرونا در کهگیلویه و بویراحمد آمار جدید اعلام و به ۲ مرگ مشکوک اشاره شد.


در نشست ستاد استانی مقابله باکرونا در کهگیلویه و بویراحمد آمار جدید اعلام و به ۲ مرگ مشکوک اشاره شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز ( چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 99) نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمارها در باره کرونا را ارائه داد و گفت: 17518 مورد کل مراجعه کنندگان سرپایی ما به مراکز درمانی و بهداشتی بود که در 24 ساعت گذشته 408 مورد اضافه شد.
وی افزود: کل افراد بستری شده در بیمارستان‌ها، 1113 نفر بوده که از این تعداد 1035 مورد قطعی به کرونا و یا مشکوک ترخیص شدند. که در حال حاضر 78 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
وی گفت: بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ شهید جلیل یاسوج 8 نفر و در کل استان 13 نفر می‌باشد.
وی گفت: نمونه‌ها 5683 مورد بوده است که از این تعداد نتیجه 5500 نمونه را دریافت کردیم. و این نمونه‌ها در یاسوج انجام می‌گیرد که روزانه 209 نمونه در یاسوج انجام می‌گیرد که دیگر نیاز به ارسال به تهران و شیراز نیست.
یزدان پناه در ادامه گفت: مجموع بهبودیافتگان 247 مورد است و تعداد مرگ و میرهای ما همان 8 نفر می‌باشد. 2 مورد مرگ مشکوک در شهرستان داریم که در حال بررسی هستیم که به دلیل ابتلا به کرونا بوده یا چیز دیگری.
وی با بیان اینکه 3 بیمار در ICU داریم، گفت: این بیماران کرونایی نیستند. امروز یک نامه از وزارتخانه به دست ما رسیده که گفته شد، از تاریخ 3 اردیبهشت ماه 99، هزینه بیماران کرونایی رایگان است. و ما تا حالا هزینه‌های فراشینز را دریافت می‌کردیم که دیگر لازم نیست ما دریافت کنیم.
یزدان پناه گفت: انتظار داریم در بحث فاصله گذاری جزء استان‌های برتر باشیم. طبیعتاً بعضی از سازمان‌ها مثل سازمان تبلیغات، ارشاد، آموزش و پرورش انتظار داریم مشارکت بیشتری داشته باشند.
سرپرست دانشگاه یاسوج بیان کرد: باز شدن اصناف می‌تواند این ایپدمی را بیشتر کند. در بعضی از جاها به نظر می‌رسد که مراسم‌های عروسی و فاتحه خوانی برگزار می‌شود و مردم هم رعایت نمی‌کند که باعث پیک های بعدی می‌شود. نیاز است که در بعضی از شهرستان‌ها جدیت بیشتری داشته باشیم. امیدوارم که مردم بیشتر رعایت کنند.


کد مطلب: 420114

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420114/آخرین-آمار-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-مرگ-مشکوک-2-نفر-13-بیمار-کرونایی-بیمارستان-های-استان-بستری-هستند-هزینه-بیماران-رایگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1