کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 299 نفر رسید / یزدان‌پناه: ادعای کم‌کاری دانشگاه کم لطفی است

25 فروردين 1399 ساعت 23:47

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درباره حواشی بررسی آزمایش‌های کرونا توضیحاتی ارائه کرد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبتلایان به کرونا در استان به مرز ۳۰۰ نفر رسیدند.
به گزارش کبنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: علی‌رغم اینکه وزارت بهداشت، استان ها را از اعلام آمار استانی و شهرستانی منع کرده بود با رایزنی های صورت گرفته با حوزه های مختلف وزارت بهداشت، جهت اعتمادسازی و شفاف سازی مجوز لازم جهت اعلام آمار استانی را اخذ کردیم.
 دکتر پرویز یزدانپناه با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ١٤٦ نمونه دریافت شده ٢٠ مورد مثبت بوده است.
وی ابراز داشت: متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا در استان به 299 بیمار رسیده است.
دکتر یزدانپناه یاد آور شد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی مهم ترین راه کنترل شیوع کرونا است و از عموم مردم تقاضا داریم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان گفت: همچنین از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.
 پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اتفاقات رخ داده اخیر و عدم همکاری دانشگاه شیراز در جوابدهی به موقع نمونه‌های گفت: ادعای کم‌کاری دانشگاه علوم پزشکی در مطرح کردن تاخیر پاسخ‌دهی آزمایش شیراز به وزارت بهداشت، کم‌لطفی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی تأخیر جوابدهی آزمایشگاه شیراز و علیرغم مذاکرات صورت گرفته این موضوع را به دکتر علیرضا بیگلری؛ رئیس انستیتو پاستور ایران منتقل کردیم.
وی تصریح کرد: طی تماسی که با دکتر بیگلری داشتیم گفتیم متاسفانه مدیران و معاون درمان شیراز اجازه انجام آزمایشات ما را نداده و نمونه‌ها هنوز در آزمایشگاه است و می‌تواند مشکلات سیاسی و امنیتی ایجاد کند و در صورت ایجاد هرگونه عواقبی، معاون درمان شیراز باید جوابگو باشد و در صورت عدم پاسخگویی مسئله را با دکتر نمکی مطرح می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در مطلع کردن حوزه آزمایشگاهی وزارت بهداشت کم‌کاری نکردیم و اجازه نمی‌دهیم حق حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد پایمال شود.


کد مطلب: 419822

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419822/آمار-مبتلایان-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-299-نفر-رسید-یزدان-پناه-ادعای-کم-کاری-دانشگاه-کم-لطفی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1